Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Indlæg af maxus »

Bjarne melde ud i går, at Ken Parker lukker - den sælger simpelthen for lidt. Sidste nummer rundede vist kun omkring de 100 solgte eksemplarer.

Det er uendeligt trist. Klart den bedste ting fra Shadow Zone i min optik. At den ikke engang kom op på 10 (små) bind er helt uforståeligt, men måske er vi så vant til fysisk store (HC) udgaver, at vi har svært ved andre formater? Sort/hvid tingen? Måske skulle der have været to episoder pr bind?

Jeg ved det ikke, men et tab uanset :(

RIP for anden gang på dansk.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Indlæg af GoogaMooga »

SH og western, så er det op ad bakke
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Indlæg af marius »

Det er tankevækkende at imens Ken Parker må lukke vrimler det med westernudgivelser på det danske marked. E-voke udgiver Tex, Lonesome, Vildmarkens stjerne, Historier fra det vilde Vesten, Giften og snart Ringo. Cobolt genudgiver Blueberry og Zoom lancerer Wild West.

Western kan tilsyneladende sælge, men ikke Ken Parker, som må være druknet i mængden af tegneserieudgivelser. Ken Parker har ikke været særlig synlig i hverken Fantask eller Faraos. Formatet ser lidt sølle ud.

Personligt synes jeg Ken Parker er god, men ikke uundværlig. Da jeg fik nyheden om at to serier hos Shadow Zone lukker, blev jeg faktisk lettet over at konstatere, at de serier jeg særligt sætter pris på fortsætter.

Man må umiddelbart konstatere, at der kun findes omkring 100 mennesker i Danmark som vil betale 129kr for en western i sort/hvid, lille format og seriel fortælling.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Indlæg af Erling Søby »

@Marius, til din oplistning: Og Shadow Zone udgiver Undertaker.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg er ved at være lidt resigneret overfor disse lukninger. "Ken Parker" er et stort tab, men også en serie med mange år på bagen. Jeg ville alligevel ikke leve længe nok til at se den færdiggjort på dansk.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Indlæg af marius »

Erling Søby skrev: 1. sep 2022, 14:36 @Marius, til din oplistning: Og Shadow Zone udgiver Undertaker.
Tak, den havde jeg helt glemt. Og så er det også Sauvage fra Tegneseriekompagniet.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Indlæg af GoogaMooga »

Og Jerry Spring fra Fahrenheit. Bedste af dem alle.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Indlæg af Erling Søby »

Der er også Den unge Blueberry og Duke (Hermann) fra Faraos og Buddy Longway fra Cobolt. Og Lucky Luke, hvis man vil regne den med. Så foreløbigt 15 westerns. Det peger ikke rigtig på, at læserne ikke vil have genren.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Ken Parker er (igen) afgået ved døden...

Indlæg af Mesterius »

Erling Søby skrev: 1. sep 2022, 15:26 Der er også Den unge Blueberry og Duke (Hermann) fra Faraos og Buddy Longway fra Cobolt. Og Lucky Luke, hvis man vil regne den med. Så foreløbigt 15 westerns. Det peger ikke rigtig på, at læserne ikke vil have genren.
Men det peker kanskje på at danske lesere foretrekker genren i fransk-belgisk innpakning fremfor italiensk?
Besvar