Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af GoogaMooga »

Efter 64 bind, må jeg opgive den norske Tex Willer kronologisk i farger. CDOn/Adlibris vil ikke lagerføre den mere, kun den finske! Da det også bliver for dyrt at importere fra Norge, betragter jeg nu serien som værende død for mig. Det er virkelig en genial beslutning, som Adlibris har taget her, for selvfølgelig kan man sælge finsksprogede tegneserier i Danmark! :roll:

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af superboy »

Nå får jeg opp adlibris for Norge, og det er muligens ikke samme som dere dansker bruker? Men jeg finner Tex Willer kronologisk hvis jeg søker på ISBN, eller den enkelte bokas tittel. Den siste heter Gila River, med ISBN 9788242973276.
Vedhæftede filer
gila.JPG
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af Mesterius »

superboy skrev: 10. okt 2022, 16:36 Nå får jeg opp adlibris for Norge, og det er muligens ikke samme som dere dansker bruker? Men jeg finner Tex Willer kronologisk hvis jeg søker på ISBN, eller den enkelte bokas tittel. Den siste heter Gila River, med ISBN 9788242973276.
Jeg mener å huske at danske Adlibris la ned for flere år siden. Så jeg er litt nysgjerrig på hvilken versjon av Adlibris Googa har brukt i det siste?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har brugt CDOn, som får fra Adlibris i Sverige. Jeg har været i kontakt med dem begge, og der er ikke noget at gøre.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af superboy »

GoogaMooga skrev: 10. okt 2022, 17:46 Jeg har brugt CDOn, som får fra Adlibris i Sverige. Jeg har været i kontakt med dem begge, og der er ikke noget at gøre.
Jeg sjekket dermed adlibris.se ( den svenske adlibris) søkte på ISBN og fant boka med svensk pris. Problemet er søkemotoren som ikke finner noe når man søker på "Tex Willer".
Vedhæftede filer
gila svensk.JPG
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af Mesterius »

superboy skrev: 10. okt 2022, 19:56
GoogaMooga skrev: 10. okt 2022, 17:46 Jeg har brugt CDOn, som får fra Adlibris i Sverige. Jeg har været i kontakt med dem begge, og der er ikke noget at gøre.
Jeg sjekket dermed adlibris.se ( den svenske adlibris) søkte på ISBN og fant boka med svensk pris. Problemet er søkemotoren som ikke finner noe når man søker på "Tex Willer".
Akkurat dét har alltid vært et problem med Adlibris, eller "Capris" som butikken het før i tiden. Jeg hadde aldri funnet mange av utgivelsene der hvis ikke noen hadde fortalt meg at man skal søke på albumet/bokens tittel og ikke seriens tittel. ISBN fungerer selvsagt også.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af Mesterius »

superboy skrev: 10. okt 2022, 19:56
GoogaMooga skrev: 10. okt 2022, 17:46 Jeg har brugt CDOn, som får fra Adlibris i Sverige. Jeg har været i kontakt med dem begge, og der er ikke noget at gøre.
Jeg sjekket dermed adlibris.se ( den svenske adlibris) søkte på ISBN og fant boka med svensk pris. Problemet er søkemotoren som ikke finner noe når man søker på "Tex Willer".
...men den norske Tex Viller-boken "Gila River" på svenske Adlibris dukker likevel ikke opp på danske CDON når man søker med bokens ISBN der.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg giver op. Det er virkelig irriterende, for den serie skulle have været en af kronjuvelerne i min samling.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 10. okt 2022, 20:48 Jeg giver op. Det er virkelig irriterende, for den serie skulle have været en af kronjuvelerne i min samling.
Men du vet aldri, plutselig kan de lagerføre den igjen. Adlibris i Norge førte ikke Cobolts danske Asterix-utgivelser i evigheter, uten at jeg kunne se noen grunn til det. Men plutselig begynte de å føre dem likevel.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 10. okt 2022, 22:31
GoogaMooga skrev: 10. okt 2022, 20:48 Jeg giver op. Det er virkelig irriterende, for den serie skulle have været en af kronjuvelerne i min samling.
Men du vet aldri, plutselig kan de lagerføre den igjen. Adlibris i Norge førte ikke Cobolts danske Asterix-utgivelser i evigheter, uten at jeg kunne se noen grunn til det. Men plutselig begynte de å føre dem likevel.
Det er tænkeligt. Faktisk tror jeg, det beror på en fejl, at den norske udgave ikke bliver lagerført i denne omgang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 10. okt 2022, 23:26
Mesterius skrev: 10. okt 2022, 22:31
GoogaMooga skrev: 10. okt 2022, 20:48 Jeg giver op. Det er virkelig irriterende, for den serie skulle have været en af kronjuvelerne i min samling.
Men du vet aldri, plutselig kan de lagerføre den igjen. Adlibris i Norge førte ikke Cobolts danske Asterix-utgivelser i evigheter, uten at jeg kunne se noen grunn til det. Men plutselig begynte de å føre dem likevel.
Det er tænkeligt. Faktisk tror jeg, det beror på en fejl, at den norske udgave ikke bliver lagerført i denne omgang.
I praksis er det vel ikke snakk om at CDON og Adlibris "lagerfører" slike utenlandske utgivelser til å begynne med. De bestiller dem vel alltid fra utgiver eller distributør etter at kundene kjøper dem. Og sånn sett gir det jo god mening at de generelt kan tilby så mange titler fra hele verden. Men det er pussig når de så likevel ikke tilbyr spesifikke utgivelser.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 11. okt 2022, 00:14 Men det er pussig når de så likevel ikke tilbyr spesifikke utgivelser.
Især fordi de netop har lagerført serien indtil nr. 65.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af GoogaMooga »

Nu har jeg forelagt Adlibris jeres screen shots - de er iskolde og vil ikke hjælpe mig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 16. okt 2022, 10:44 Nu har jeg forelagt Adlibris jeres screen shots - de er iskolde og vil ikke hjælpe mig.
Det er typisk Adlibris. Å prøve å forklare kundeservice der at noe logisk sett SKULLE ha vært i sortimentet deres, men ikke er det, er som å snakke til en vegg. Da jeg tidligere kontaktet dem om lignende ting, fikk jeg svaret: "Boken er ikke tilgjengelig fra leverandøren vår, så det er ingenting vi kan gjøre." Langt senere kunne boken kanskje likevel dukke opp på nettsiden deres.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg dropper Tex Willer kronologisk i farger

Indlæg af GoogaMooga »

Det var omtrent det samme svar, jeg fik.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar