Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar

Skal du have den nye Bruce J. Hawker?

ja
2
20%
nej
4
40%
ved ikke
4
40%
 
Afgivne stemmer: 10

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Indlæg af GoogaMooga »

Her ser I nogle prøvebilleder fra et nyt "Bruce J. Hawker" album, tegnet af Carlos Puerta. Jeg har endnu ikke besluttet, om jeg hopper på; Carlos Puerta er god, men han er ingen Vance.

Billede

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Indlæg af Erling Søby »

Det jeg har læst af Puerta har været übercool, så jeg er klart med. Og så er jeg totalt ligeglad med, som han tegner lige som Vance. Som jeg da holder meget af, men jeg ser ingen pointe i at sammenligne.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Indlæg af Antaeus »

Som så mange andre udgivelser så læser jeg dem via biblioteket og køber kun de som jeg gerne vil have i samlingen. Hvis den kommer på dansk vil den også blive lånt i første omgang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 16. okt 2022, 12:35 Det jeg har læst af Puerta har været übercool, så jeg er klart med. Og så er jeg totalt ligeglad med, som han tegner lige som Vance. Som jeg da holder meget af, men jeg ser ingen pointe i at sammenligne.
Nogle serier kan klare et tegnerskift, andre kan ikke. "Bruce J. Hawker" forbinder jeg udelukkende med Vance, men hvis det endelig skal være, er Puerta en god efterfølger. Han tilfører serien noget mere fotorealistisk.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 16. okt 2022, 12:36 Som så mange andre udgivelser så læser jeg dem via biblioteket og køber kun de som jeg gerne vil have i samlingen. Hvis den kommer på dansk vil den også blive lånt i første omgang.
Det lyder bøvlet. Jeg ved normalt godt, hvad jeg kan forvente, og køber derfor blindt. Jeg kan dårligt huske, hvornår jeg sidst har lånt en tegneserie på biblo, men det har nok været "Pyongyang", og det er jo en del år siden!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Indlæg af marius »

Jeg synes ikke Carlos Puertas maleriske stil og farvelægning fungerer i forhold til genkendelige ansigter i hans værker. Her et eksempel, hvor jeg synes det går helt galt:
B4F6F869-5C0F-43D8-A8CD-F59636A89B84.jpeg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Indlæg af Antaeus »

marius skrev: 16. okt 2022, 15:36 Jeg synes ikke Carlos Puertas maleriske stil og farvelægning fungerer i forhold til genkendelige ansigter i hans værker. Her et eksempel, hvor jeg synes det går helt galt:

B4F6F869-5C0F-43D8-A8CD-F59636A89B84.jpeg
Ja, det ser godt nok ikke godt ud, jeg er heller ikke til den maleriske stil.
Fx sådan en serie som Den Røde Baron interesserer mig slet ikke på grund af tegnestilen.

Googa, det er slet ikke besværligt at låne bøger på biblioteket. Jeg bestiller alle de nye udgivelser via nettet, jeg får besked på at de er kommet hjem og så henter jeg dem og får læst alt det nye gratis og køber så kun det jeg ønsker skal stå på mine hylder. På den måde får jeg læst næsten alt nyt jeg ønsker.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 465
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Indlæg af Maximum »

Jeg kan lide bruce Hawerk, men den malerisk stil er heller ikke helt min smag.
Ja, at lane pa biblioteket er en rigtig god ide og vil helt klart gore det forst for en hlet ny serie.
Eller herover kan man kobe pa Amazon fa den naeste dag og sa aflevere den igen (gratis fragt hele tiden) hvis ikke man kan lide den.

Desvaerre har jeg kobt alt for mange af dissse nye versioner de sidste par ar fra DK, fandt ud jeg ikke kunne lide dem og sidder nu med en stor samling som samler stov pa loftede. :(
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Carlos Puerta fortsætter "Bruce J. Hawker"

Indlæg af Erling Søby »

Antaeus:
jeg er heller ikke til den maleriske stil
Jeg har det lige modsat: Esad Ribic, Alex Ross, Don Lawrence, Carlos Puerta, Massimilliano Frezzatto, Romain Hugaut, Frank Frazetta, Vicente Segrelles, Jean-Pierre Gibrat, Simon Bisley og andre. Jeg har en stor begejstring for stilen, også mere end det måske altid kan bære.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Besvar