Kevin O'Neill RIP

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Kevin O'Neill RIP

Indlæg af GoogaMooga »

Den britiske serietegner Kevin O'Neill er død, 69 år gammel. Han var en af de førende tegnere på bladet "2000 AD", som revolutionerede og revitaliserede den britiske tegneseriebranche. Hans stil var ret ekstrem og let genkendelig, meget "spiky". Perfekt til nogle af de serier, han var medskaber på, såsom "Ro-Busters", "A.B.C. Warriors", "Nemesis the Warlock", "Metalzoic", "Marshal Law", og "League of Extraordinary Gentlemen". Jeg må tilstå, at han var lidt for ekstrem for mig. Købte første nummer af "Nemesis", men det var simpelthen for vildt og bizart. Men - han havde sine fans, og hans plads i historien er sikret. Husker hans bidrag til et program for UKCAC i 80'erne og hans kommentar: "Have a pure convention". Ingen tvivl om, at han elskede mediet. RIP Kevin O'Neill

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Kevin O'Neill RIP

Indlæg af Robin »

Ja, han var vild! Jeg kunne godt lide noget af "Marshal Law" og alt "League of Extraordinary Gentlemen". Hvil i fred til Kevin!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Kevin O'Neill RIP

Indlæg af superboy »

Komiks.dk 2010
Vedhæftede filer
a komiks.dk 2010 Kevin O'neillx.jpg
a komiks.dk 2010 Kevin O'Neill 2x.jpg
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Kevin O'Neill RIP

Indlæg af ovemunk »

Jeg holder meget af "The league of extraordinary gentlemen" og de 3 spinn off's i "Nemo" serien. Jeg er dog glad for at han nåede at gøre dem færdige. Tak for underholningen.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Besvar