38. og sidste samling med "Statsministeren"

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

38. og sidste samling med "Statsministeren"

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Graabæk's svanesang, med den meget à propos titel, "Lev med det"

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: 38. og sidste samling med "Statsministeren"

Indlæg af benadikt »

Den har holdt en høj standard. Jeg har de første 36 album i reolen og læser i dem af og til. Nr. 37 og 38 skal selvfølgelig købes.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: 38. og sidste samling med "Statsministeren"

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Ja, det er imponerende. Og sjovt hele vejen igennem. Jeg havde selv fornøjelsen af at redigere de første samlinger sammen med Carsten Graabæk tilbage i 1980'erne.

Da Graabæk i 1990 fik overrakt den oprindelige Pingpris, foregik det på Det Kongelige Teater. Karsten Lindhardt var redaktør på dagbladet B.T., og da han var formand for priskomitéen det år (og "Statsministeren" sjovt nok blev bragt dagligt i netop B.T.), stod han for arrangementet. Det lykkedes ham at overtale statsminister Poul Schlüter til at overrække prisen. Da jeg selv, som repræsentant for Carlsen Comics, i selskab med Jens Trasborg, som repræsentant for Interpresse, trådte ind i Det Kongelige Teaters forhal, kom Karsten Lindhardt os smilende i møde med fremstrakt hånd, og det var jo venligt, syntes vi, så vi rakte også hånden frem til ham ... hvorefter han med et stift blik trådte lige imellem os – for lige bag os, hvad vi ikke havde bemærket, kom Poul Schlüter anstigende.

Efter prisoverrækkelsen slæbte Carsten Graabæk den skatkiste, han havde modtaget med de 25.000 kroner i klingende mønt - dengang der var klinkende mønt i omløb i samfundet - over på Brønnum på modsatte hjørne, og gav omgange til alle. Det var dengang, der var *host* penge i tegneserier.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: 38. og sidste samling med "Statsministeren"

Indlæg af GoogaMooga »

"Statsministeren" blev udgivet af Ultima en overgang, og de er PISSESVÆRE at finde.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: 38. og sidste samling med "Statsministeren"

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 12. nov 2022, 13:07 "Statsministeren" blev udgivet af Ultima en overgang, og de er PISSESVÆRE at finde.
Ultima udgav nr. 8-10.
Nr. 8 finder jeg 4 stykker af på nettet, mens 9 og 10 ser ud til at være sjældne.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: 38. og sidste samling med "Statsministeren"

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev: 12. nov 2022, 16:20
GoogaMooga skrev: 12. nov 2022, 13:07 "Statsministeren" blev udgivet af Ultima en overgang, og de er PISSESVÆRE at finde.
Ultima udgav nr. 8-10.
Nr. 8 finder jeg 4 stykker af på nettet, mens 9 og 10 ser ud til at være sjældne.
Tak for oplysningen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar