Sidste bind af Vindens Passagerer udkommer i Frankrig i dag

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Sidste bind af Vindens Passagerer udkommer i Frankrig i dag

Indlæg af GoogaMooga »

Det er ikke noget for mig, men jeg tænkte, det kunne være interessant for mange læsere. Delcourt har udgivet, og albummet er på 126 sider.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Sidste bind af Vindens Passagerer udkommer i Frankrig i dag

Indlæg af Gimli »

Lidt absurd - hvis fortællingen ellers foregår i samme tidsepoke som første cyklus. Men gad vide om H.C. Andersen har "stået model" for manden yderst til højre?
yogibear&booboo
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. jan 2008, 13:23
Geografisk sted: århus

Re: Sidste bind af Vindens Passagerer udkommer i Frankrig i dag

Indlæg af yogibear&booboo »

Det er anden bog/del af Kirsebærrenes blod, første del er udgivet på dansk og foregår i tiden efter Pariserkommunen og har ikke rigtigt noget med personerne fra Vindens passagerer at gøre.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Sidste bind af Vindens Passagerer udkommer i Frankrig i dag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev: 23. nov 2022, 20:52 Lidt absurd - hvis fortællingen ellers foregår i samme tidsepoke som første cyklus.
Du har tydeligvis endnu ikke læst den foregående cyklus, de to bind om Barn af Kaimantræet, der foregår i 1863 ;-)
https://cobolt.dk/shop/barn-af-kaimantraet-600p.html
Gimli skrev: 23. nov 2022, 20:52Men gad vide om H.C. Andersen har "stået model" for manden yderst til højre?
Det kunne man jo tro! Nok snarere bare et tidstypisk look fra eventyrdigterens og Pariserkommunens samtid :-)
yogibear&booboo skrev: 24. nov 2022, 00:47 Det er anden bog/del af Kirsebærrenes blod, første del er udgivet på dansk og foregår i tiden efter Pariserkommunen og har ikke rigtigt noget med personerne fra Vindens passagerer at gøre.
Arh, der er jo dog familiemæssige tråde hele vejen igennem med udgangspunkt i Isa i den oprindelige pentalogi. Men rigtig nok, de er ikke på havet :-)

Udkommer på dansk et par måneder ind i 2023.
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Sidste bind af Vindens Passagerer udkommer i Frankrig i dag

Indlæg af Peter Lyderik »

"Men rigtig nok, de er ikke på havet", og det var de kun rigtigt i første bind. som også er meget god. Faktisk interessant, at mange tegneserier der på papiret foregår til søs, altid ender med at være mere til lands.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Sidste bind af Vindens Passagerer udkommer i Frankrig i dag

Indlæg af Gimli »

Carsten Søndergaard skrev: 24. nov 2022, 01:14
Gimli skrev: 23. nov 2022, 20:52 Lidt absurd - hvis fortællingen ellers foregår i samme tidsepoke som første cyklus.
Du har tydeligvis endnu ikke læst den foregående cyklus, de to bind om Barn af Kaimantræet, der foregår i 1863 ;-)
https://cobolt.dk/shop/barn-af-kaimantraet-600p.html
Det har jeg nu (Barn af Kaimantræet). Men jeg har ikke læst Kirsebærrernes blod, så jeg var en smule i tvivl. Barn af Kaimantræet er en ret god fortælling (ikke helt på højde med første cyklus), så jeg har ok forventninger til fortsættelsen. Vedr. H. C. Andersen, så er jeg ret sikker på at du har ret - men ligheden er så påfaldende, at jeg måtte kommenterer på det.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Sidste bind af Vindens Passagerer udkommer i Frankrig i dag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Peter Lyderik skrev: 24. nov 2022, 05:19 "Men rigtig nok, de er ikke på havet", og det var de kun rigtigt i første bind. som også er meget god. Faktisk interessant, at mange tegneserier der på papiret foregår til søs, altid ender med at være mere til lands.
Hæ hæ, men ingen har vel hævdet, at Vindens passagerer foregår konstant til søs, omend de får sejlet en hel del (ikke blot i første bind) og meget konkret er passagerer om bord på (sejl)skibe, men først og fremmest er det jo i metaforisk forstand, at de er (vindens) passagerer :-)

Men du har sikkert ret på den måde, at det er svært at udfolde historier i større omfang, der udelukkende foregår til søs, medmindre de beskriver langvarige søslag eller lignende.
Besvar