Mere Cabanes fra mellemgaard

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Mere Cabanes fra mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Efter at have haft stor succés med "Fatale" af Cabanes, udgiver mellemgaard nu en ny noir thriller af ham til februar.

Billede

fra https://mellemgaard.dk/shop/100-oversat ... 3585-nada/
Paris i begyndelsen af 1970’erne: Den venstreekstremistiske terrorgruppe »Nada« har planlagt at bortføre den amerikanske ambassadør under et bordelbesøg. Gidseltagningen forløber som smurt, men problemerne tårner sig snart op, da myndighederne indleder en nådesløs jagt på gruppen. Og det viser sig hurtigt, at myndighederne ikke er mindre hensynsløse end terroristerne.
Med Max Cabanes’ tegninger og Doug Headlines tekstbearbejdning kommer Jean-Patrick Manchettes mesterlige noir-thriller til live i al sin bitre og fortvivlede gru.


Uddrag af bogen
– Hvad vil du egentlig?
– Mig og et par kammerater har brug for en ekspert.
– Ekspert i hvad? Jeg er ekspert i mange ting.
– De omtalte kammerater og jeg vil have fingre i den amerikanske ambassadør.

Om forfatterne
Nada bygger på Jean-Patrick Manchettes (1942-95) noirthriller af samme navn. Han var Frankrigs nok største krimiforfatter i 1970’erne og 80’erne. Doug Headline, der er søn af Manchette, har i samarbejde med Max Cabanes omskabt flere af farens værker til tegneserieformat.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Mere Cabanes fra mellemgaard

Indlæg af Peter Lyderik »

Fandme gode nyheder. Super nice. Så filmen tilbage i, ja hvornår det nu var, og har kigget i den franske tegneserie udgave og tænktE, at den kunne jeg godt tænke mig at læse på et sprog jeg forstår. SÅ DEJLIGT.
Besvar