Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 13. feb 2023, 16:18 Og jeg læser begge dele, men jeg holder mest af det klassiske. Og inden for det nye er der stadig en del tegneserier i en stil, der lægger sig tæt op ad den klassiske stil fra især Belgien og Frankrig.
Eller med andre ord: det må godt være newies, bare det er i klassisk stil. Leve klassicismen!

PATRIMOINE
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 13. feb 2023, 17:16
Antaeus skrev: 13. feb 2023, 16:18 Og jeg læser begge dele, men jeg holder mest af det klassiske. Og inden for det nye er der stadig en del tegneserier i en stil, der lægger sig tæt op ad den klassiske stil fra især Belgien og Frankrig.
Eller med andre ord: det må godt være newies, bare det er i klassisk stil. Leve klassicismen!

PATRIMOINE
Untitled-2.png
Untitled-2.png (69.54 KiB) Vist 1240 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af GoogaMooga »

:lol:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Antaeus »

Frank Madsen skrev: 13. feb 2023, 16:27
Antaeus skrev: 13. feb 2023, 00:52Fremtidens Araber har muligvis en spændende historie (jeg har ikke læst den, den har ikke trukket nok) og tegningerne er ikke dårlige, men aldrig noget jeg ville kunne stemme på, hertil er tegningerne slet ikke min stil, de er på ingen måde lækre og hvis jeg skulle stemme på en tegneserie til at vinde en pris så skulle både historien og tegningerne være fremragende samt helst også lækre for mig. Jeg er et helt andet sted end de tegneserier, der ofte vinder priser i dag.
Men det er jo så dit tab, at du snyder dig selv for en fremragende læseoplevelse, fordi du mener, at gode tegneserier kun kan være tegnet på én bestemt måde. Heldigvis har juryen valgt at orientere sig bredere. Der er ingen tvivl om, at "Fremtidens araber" er en af de helt store franske tegneserier i disse år.
Jeg læser masser af nye tegneserier, der er bare nogle jeg finder bedre og mere tiltrækkende. Bare fordi du og andre har en anden holdning så ændrer det ikke mine prioriteter. Og jeg bliver næppe snydt eller lider tab for der testes en gang imellem, men mine præferencer er som de er, det er så let. Ændres de over tid? Måske, men lige nu er jeg her. Det er altid lidt sjovt at nogle prøver at påputte egne præferencer over på andre.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Frank Madsen »

Antaeus skrev: 13. feb 2023, 18:16
Frank Madsen skrev: 13. feb 2023, 16:27
Antaeus skrev: 13. feb 2023, 00:52Fremtidens Araber har muligvis en spændende historie (jeg har ikke læst den, den har ikke trukket nok) og tegningerne er ikke dårlige, men aldrig noget jeg ville kunne stemme på, hertil er tegningerne slet ikke min stil, de er på ingen måde lækre og hvis jeg skulle stemme på en tegneserie til at vinde en pris så skulle både historien og tegningerne være fremragende samt helst også lækre for mig. Jeg er et helt andet sted end de tegneserier, der ofte vinder priser i dag.
Men det er jo så dit tab, at du snyder dig selv for en fremragende læseoplevelse, fordi du mener, at gode tegneserier kun kan være tegnet på én bestemt måde. Heldigvis har juryen valgt at orientere sig bredere. Der er ingen tvivl om, at "Fremtidens araber" er en af de helt store franske tegneserier i disse år.
Jeg læser masser af nye tegneserier, der er bare nogle jeg finder bedre og mere tiltrækkende. Bare fordi du og andre har en anden holdning så ændrer det ikke mine prioriteter. Og jeg bliver næppe snydt eller lider tab for der testes en gang imellem, men mine præferencer er som de er, det er så let. Ændres de over tid? Måske, men lige nu er jeg her. Det er altid lidt sjovt at nogle prøver at påputte egne præferencer over på andre.
Det sidste er i hvert fald rigtigt. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Personligt har jeg grint, grædt og gyst mig hele vejen gennem Fremtidens araber og finder den helt vildt fantastisk godt tegnet og fortalt. Og på mange måder er det sgu da netop i klassisk stil. Der er i øvrigt talrige referencer til klassiske tegneserier, Sattouf elsker dem jo og har læst dem alle sammen og har sit afsæt i netop dem. Men lever jo altså i et nyt århundrede.

Og folk sidder på hælene derude, Cobolt har fået så mange forespørgsler om, hvornår næste bind udkommer, ikke mindst efter de sjælsrystende cliffhangere i bind 4 og 5.

At Sattouf ikke skulle være modtager af den store pris i Angoulême ville være naturstridigt. Hvem ellers?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 14. feb 2023, 01:22 Personligt har jeg grint, grædt og gyst mig hele vejen gennem Fremtidens araber og finder den helt vildt fantastisk godt tegnet og fortalt. Og på mange måder er det sgu da netop i klassisk stil. Der er i øvrigt talrige referencer til klassiske tegneserier, Sattouf elsker dem jo og har læst dem alle sammen og har sit afsæt i netop dem. Men lever jo altså i et nyt århundrede.

Og folk sidder på hælene derude, Cobolt har fået så mange forespørgsler om, hvornår næste bind udkommer, ikke mindst efter de sjælsrystende cliffhangere i bind 4 og 5.

At Sattouf ikke skulle være modtager af den store pris i Angoulême ville være naturstridigt. Hvem ellers?
"...finder den helt vildt fantastisk godt tegnet..."
Så tegnemæssigt så er vi helt oppe i Franquin, Giraud, Raymond niveau eller hvem man nu ellers synes befinder sig i "vildt fantastisk god tegnet"?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev: 14. feb 2023, 01:22Personligt har jeg grint, grædt og gyst mig hele vejen gennem Fremtidens araber og finder den helt vildt fantastisk godt tegnet og fortalt...
Jeg må hellere se at få købt serien.
Carsten Søndergaard skrev: 14. feb 2023, 01:22 ... Cobolt har fået så mange forespørgsler om, hvornår næste bind udkommer...
Svensk nr. 6 er allerede annonceret.

Framtidens_arab_6.jpg
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 14. feb 2023, 13:30"...finder den helt vildt fantastisk godt tegnet..."
Så tegnemæssigt så er vi helt oppe i Franquin, Giraud, Raymond niveau eller hvem man nu ellers synes befinder sig i "vildt fantastisk god tegnet"?
Nu skrev jeg faktisk "helt vildt fantastisk godt tegnet og fortalt".

Ligesom det er lidt absurd at diskutere, om Giraud tegnede lige så godt som Franquin eller omvendt, er det også lidt absurd at diskutere, om Sattouf tegner lige så godt som en af dem eller omvendt.

Men han tegner knageme godt. Selvfølgelig i en anden stil end fx Franquin eller Giraud, selv om der selvfølgelig er langt mere inspiration i ham fra Franquin end fra Giraud.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Carsten Søndergaard »

benadikt skrev: 14. feb 2023, 14:56Svensk nr. 6 er allerede annonceret.
Det er den danske endnu ikke, men den udkommer faktisk et par måneder før den svenske :-)
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev: 14. feb 2023, 19:08... den danske ... udkommer faktisk et par måneder før den svenske :-)
De svenske internetboghandlere annoncerer bøger 4-8 måneder, før de udkommer. Så de svenske forlags arbejdsprocesser må være en del anderledes end de danske forlags.
Her er f.eks den svenske Blueberry, der står til 15. juni:

Apacheupproret_1.jpg
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 14. feb 2023, 19:07
Antaeus skrev: 14. feb 2023, 13:30"...finder den helt vildt fantastisk godt tegnet..."
Så tegnemæssigt så er vi helt oppe i Franquin, Giraud, Raymond niveau eller hvem man nu ellers synes befinder sig i "vildt fantastisk god tegnet"?
Nu skrev jeg faktisk "helt vildt fantastisk godt tegnet og fortalt".

Ligesom det er lidt absurd at diskutere, om Giraud tegnede lige så godt som Franquin eller omvendt, er det også lidt absurd at diskutere, om Sattouf tegner lige så godt som en af dem eller omvendt.

Men han tegner knageme godt. Selvfølgelig i en anden stil end fx Franquin eller Giraud, selv om der selvfølgelig er langt mere inspiration i ham fra Franquin end fra Giraud.
Det var med fuldt overlæg at jeg tog "og fortalt" ud da min fokus var på tegningerne og jeg formoder at "helt vildt fantastisk godt" gælder BÅDE tegningerne og fortællingen, det er i hvert fald sådan jeg læser det, begge dele. Og ellers kunne man læse hele sætningen i citationen ovenover da den var medtaget fra min side.

Om stilen er lige som fx Franquin eller Giraud (eller Raymond) er ligegyldig i sammenhængen, det handler om han er en helt vildt fantastisk god tegner, ikke om han tegner samme stil. Som du skriver det så lyder det som om han er en af de bedste tegnere nogensinde.
Hvis du synes det så er det fint, det er din holdning, jeg prøvede bare at spørge ind til det. Det gjorde jeg bl.a. fordi her ser jeg slet ikke de tegninger. Og så er der selvfølgelig også det forhold at du er stærkt indblandet i serien, herunder økonomisk, som måske kunne påvirke din holdning. Jeg ser adskillelige gange at folk fra forlag synes de tegneserier de udgiver er blandt de absolut bedste og nogle smører nok lidt på, men man skal selvfølgelig heller ikke tale "sine egne" tegneserier ned, men det er jo så slet ikke her vi er.

Hvordan skal følgende forstås: "..selv om der selvfølgelig er langt mere inspiration i ham fra Franquin end fra Giraud."
At han er inspireret af Franquin eller bare at hans tegninger ligner mere Franquins end Girauds?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Carsten Søndergaard »

benadikt skrev: 14. feb 2023, 20:54De svenske internetboghandlere annoncerer bøger 4-8 måneder, før de udkommer. Så de svenske forlags arbejdsprocesser må være en del anderledes end de danske forlags.
Her er f.eks den svenske Blueberry, der står til 15. juni:
Ja, der er nogle forskelle i rutinerne hos bl.a. de rejsende boghandlerrepræsentanter i Danmark og Sverige, og i hvilket omfang de enkelte titler skal eller bør være oprettet i systemerne. Men jo længere ud i fremtiden, man kommer, desto flere forskydninger vil der også opstå. Generelt er vi derfor på Cobolt i Danmark lidt forbeholdne med at forannoncere udgivelser, hvis reelle færdiggørelse afhænger af flere faktorerer end bare at få dem oversat og trykt. Belært også af affæren med Luftens Ørne :roll: Eller Ryan Norths og Albert Monteys Slagtehal fem ... der vist snart har været forannonceret i to år. Men som i øvrigt nu faktisk udkommer lige om lidt, 10. marts!

Uanset at der lige nu står udgivelsesdato 15. juni for den svenske udgave af Sfar og Blains Blueberry, udkommer den faktisk allerede midt i maj, også i Danmark.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 14. feb 2023, 21:15Det var med fuldt overlæg at jeg tog "og fortalt" ud da min fokus var på tegningerne og jeg formoder at "helt vildt fantastisk godt" gælder BÅDE tegningerne og fortællingen, det er i hvert fald sådan jeg læser det, begge dele.
Men ikke nødvendigvis hver for sig, ellers havde jeg netop skrevet "fantastisk tegnet" eller "fantastisk fortalt".
Antaeus skrev: 14. feb 2023, 21:15Om stilen er lige som fx Franquin eller Giraud (eller Raymond) er ligegyldig i sammenhængen, det handler om han er en helt vildt fantastisk god tegner, ikke om han tegner samme stil. Som du skriver det så lyder det som om han er en af de bedste tegnere nogensinde.
Okay, sådan lyder det for dig, det respekterer jeg. For mig lyder det bare, som om Fremtidens araber for mig personligt (som jeg netop understrede) er helt vildt godt tegnet og fortalt.

Jeg skrev ikke, at Riad Sattouf er en af verdens fire bedste tegnere (sammen med fx de tre, du synes er det), fordi den slags rangordninger jo ikke interesserer mig (som læsere her på stedet måske ved fra årenes løb). Verden er fuld af fremragende tegnere, og Riad Sattouf, Franquin, Giraud og Raymond er bestemt iblandt dem. Men det er mange hundrede andre også, sikkert tusinder, og jeg begiver mig ikke af med at pege på nogle, jeg synes er "bedst" iblandt dem. Fordi jeg ikke ved, hvad "bedst" vil sige. Vi har jo haft den diskussion før :-)
Antaeus skrev: 14. feb 2023, 21:15Og så er der selvfølgelig også det forhold at du er stærkt indblandet i serien, herunder økonomisk, som måske kunne påvirke din holdning. Jeg ser adskillelige gange at folk fra forlag synes de tegneserier de udgiver er blandt de absolut bedste og nogle smører nok lidt på, men man skal selvfølgelig heller ikke tale "sine egne" tegneserier ned, men det er jo så slet ikke her vi er.
Det er rigtigt, og det må man selvfølgelig gerne tage i betragtning og så måske trække noget fra, hvis man synes. Men jeg forbeholder mig stadig min ret til at give udtryk for min personlige holdning, ligesom alle andre. Der er vel også meget naturligt, at et forlag synes, at netop deres serier er gode, ellers havde de nok valgt nogle andre at udgive.
Antaeus skrev: 14. feb 2023, 21:15Hvordan skal følgende forstås: "..selv om der selvfølgelig er langt mere inspiration i ham fra Franquin end fra Giraud."
At han er inspireret af Franquin eller bare at hans tegninger ligner mere Franquins end Girauds?
I sammenhængen skal det forstås således, at Sattoufs tegnestil har meget lidt til fælles med Girauds, grundlæggende selvfølgelig fordi den er karikeret, det er Girauds ikke. Så den karikerede tegnestil har Franquin og Sattouf til fælles, men også det, at deres tegneserier kredser om samfunds- og samtidsproblematikker, der formidles i karikeret satirisk form, uanset at Sattoufs er mere konkret bundet til virkeligheden end Franquins (eller Peyos) der var mere indirekte bundet til den, velsagtens også fordi han dengang kun kunne afsætte tegneserier til børn (hvilket ændrede sig i hans tilfælde med Sorte sider, der - efter min mening - kan have visse indfaldsvinkler til fælles med Sattouf). Det visuelle (og sproglige) udtryk er naturligvis anderledes, fordi der er 50-60-70 års forskel, akkurat som der er inden for fx litteratur og film med samme tidsmæssige afstand, selv om de underliggende tematikker er de mere eller mindre samme.

Og jeg prøver ikke at overbevise dig om noget, jeg er mere nysgerrig efter at prøve at forstå, hvor forskelligt folk anskuer de samme ting :-)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Angoulême runder 50 år: SÉLECTIONS OFFICIELLES 2023

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 15. feb 2023, 00:55
Antaeus skrev: 14. feb 2023, 21:15Det var med fuldt overlæg at jeg tog "og fortalt" ud da min fokus var på tegningerne og jeg formoder at "helt vildt fantastisk godt" gælder BÅDE tegningerne og fortællingen, det er i hvert fald sådan jeg læser det, begge dele.
Men ikke nødvendigvis hver for sig, ellers havde jeg netop skrevet "fantastisk tegnet" eller "fantastisk fortalt".
Antaeus skrev: 14. feb 2023, 21:15Om stilen er lige som fx Franquin eller Giraud (eller Raymond) er ligegyldig i sammenhængen, det handler om han er en helt vildt fantastisk god tegner, ikke om han tegner samme stil. Som du skriver det så lyder det som om han er en af de bedste tegnere nogensinde.
Okay, sådan lyder det for dig, det respekterer jeg. For mig lyder det bare, som om Fremtidens araber for mig personligt (som jeg netop understrede) er helt vildt godt tegnet og fortalt.

Jeg skrev ikke, at Riad Sattouf er en af verdens fire bedste tegnere (sammen med fx de tre, du synes er det), fordi den slags rangordninger jo ikke interesserer mig (som læsere her på stedet måske ved fra årenes løb). Verden er fuld af fremragende tegnere, og Riad Sattouf, Franquin, Giraud og Raymond er bestemt iblandt dem. Men det er mange hundrede andre også, sikkert tusinder, og jeg begiver mig ikke af med at pege på nogle, jeg synes er "bedst" iblandt dem. Fordi jeg ikke ved, hvad "bedst" vil sige. Vi har jo haft den diskussion før :-)
Antaeus skrev: 14. feb 2023, 21:15Og så er der selvfølgelig også det forhold at du er stærkt indblandet i serien, herunder økonomisk, som måske kunne påvirke din holdning. Jeg ser adskillelige gange at folk fra forlag synes de tegneserier de udgiver er blandt de absolut bedste og nogle smører nok lidt på, men man skal selvfølgelig heller ikke tale "sine egne" tegneserier ned, men det er jo så slet ikke her vi er.
Det er rigtigt, og det må man selvfølgelig gerne tage i betragtning og så måske trække noget fra, hvis man synes. Men jeg forbeholder mig stadig min ret til at give udtryk for min personlige holdning, ligesom alle andre. Der er vel også meget naturligt, at et forlag synes, at netop deres serier er gode, ellers havde de nok valgt nogle andre at udgive.
Antaeus skrev: 14. feb 2023, 21:15Hvordan skal følgende forstås: "..selv om der selvfølgelig er langt mere inspiration i ham fra Franquin end fra Giraud."
At han er inspireret af Franquin eller bare at hans tegninger ligner mere Franquins end Girauds?
I sammenhængen skal det forstås således, at Sattoufs tegnestil har meget lidt til fælles med Girauds, grundlæggende selvfølgelig fordi den er karikeret, det er Girauds ikke. Så den karikerede tegnestil har Franquin og Sattouf til fælles, men også det, at deres tegneserier kredser om samfunds- og samtidsproblematikker, der formidles i karikeret satirisk form, uanset at Sattoufs er mere konkret bundet til virkeligheden end Franquins (eller Peyos) der var mere indirekte bundet til den, velsagtens også fordi han dengang kun kunne afsætte tegneserier til børn (hvilket ændrede sig i hans tilfælde med Sorte sider, der - efter min mening - kan have visse indfaldsvinkler til fælles med Sattouf). Det visuelle (og sproglige) udtryk er naturligvis anderledes, fordi der er 50-60-70 års forskel, akkurat som der er inden for fx litteratur og film med samme tidsmæssige afstand, selv om de underliggende tematikker er de mere eller mindre samme.

Og jeg prøver ikke at overbevise dig om noget, jeg er mere nysgerrig efter at prøve at forstå, hvor forskelligt folk anskuer de samme ting :-)
Ok, så læser vi din sætning forskelligt. "helt vildt fantastisk godt tegnet og fortalt" opfatter jeg som om både helt vildt fantastisk godt tegnet og helt vildt godt fortalt.

Ja, selvfølgelig personligt, jeg har aldrig tænkt andet.

Nej, jeg synes ikke de tre jeg nævnte er de tre bedste tegnere, det har jeg heller ikke skrevet. Det er bare tre tegnere som folk ofte synes er nogle af verdens absolut bedste tegnere og de ligger også alle højt på min personlige liste.

Tak for at uddybe.

Nej, jeg har ikke opfattet det som du prøver at overbevise mig om noget og det tror jeg heller ikke jeg har givet udtryk for. Jeg er ovre i den grøft at jeg undrede mig over især dette "helt vildt fantastisk godt tegnet og fortalt" og tænkte om du virkelig mente det, for jeg er ret langt fra, rent tegnemæssigt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar