Aner det ikke. Med sådanne priser plejer jeg at gå direkte til ærespriserne, archival priserne, og hall of fame priserne. Sådan er jeg desværre. Jeg har et blindt punkt.Carsten Søndergaard skrev: ↑17. feb 2023, 00:40 Og jeg spørger gerne igen: Hvem skulle ellers have modtaget den store pris i år?
Nej, det tror jeg ikke. Vil dog nok mene, at emnet også har været afgørende.Den havde ikke været oversat til 23 sprog og været solgt i mere end 3 millioner eksemplarer, hvis den ikke var "effektiv". Tror jeg. Tror du?
Det tror jeg gerne, ja, jeg kunne næsten gætte mig til det. Jeg så tegnefilmen "Persepolis", og syntes, den var god. Min kommentar var nu heller ikke møntet på Sattouf og Satrapi, men på de mange skræmme-eksempler, jeg har set og til dels postet om i tidens løb. Er alle da fredet?... i tilfældet Sattouf ville du vide - hvis du havde læst Fremtidens araber - at der ikke var nogen fribillet for ham. Den handler (også) om at være barn og ung og drømme om at lave tegneserier og alle de forhindringer, tegneserieskabere in spe skal overvinde, det har alle dine tegner-yndlinge også gennemlevet. For enhver tegneserieentusiast må det være både spændende, interessant og underholdende at læse om.
En lille sidebemærkning: tegneserier er nr. 2 for mig. At den fylder så meget for mig, er fordi det er blevet en mærkesag, da den er oppe imod så meget modstand og så mange fordomme. Min hovedinteresse, musikken, skal nok klare sig uden at vi kæmper for den. Desuden er det lettere at skrive om tegneserier end om musik.
Sikkert ikke. Igen, min betragtning er ikke møntet på ham. Det kan godt være, at jeg går glip af noget, men man kan ikke favne alt.... man kan vel også mod god ret spørge, om der virkelig kan være "alskens grunde" til, at millioner af mennesker verden over er "faldet pladask" for Sattoufs arbejde?