Hermann slutter Duke cyklus med bind nr. 7

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hermann slutter Duke cyklus med bind nr. 7

Indlæg af GoogaMooga »

Udkommer på Faraos den 27. januar og slut på den cyklus. Måske er det passende at stoppe med Hermann derefter? Han fylder mere end en kasse hos mig, og jeg har ikke engang alle de danske albums.
Vedhæftede filer
duke 7.jpg
duke 7.jpg (37.65 KiB) Vist 1562 gange
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hermann slutter Duke cyklus med bind nr. 7

Indlæg af Erling Søby »

Jeg har det meste af hvad der er kommet på dansk, hvilket er næsten alt hvad han har begået. Det sidste rigtig gode album fra ham er Månesyge og siden har det været det ene mere ligegyldige album efter det andet. Jeg (og Hermann) burde været stoppet for mange år siden.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hermann slutter Duke cyklus med bind nr. 7

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, det er lidt synd, han ikke kan trække sig tilbage med værdighed, for han har jo været rigtig god. Duke er dog ret god, synes jeg.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hermann slutter Duke cyklus med bind nr. 7

Indlæg af Erling Søby »

Men hvis man sammenligner hvad Hermann har fået ud af 7 x Duke, med han fik ud af de første 7-8 stk. Red Kelly, så er Duke altså en temmelig tynd omgang.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hermann slutter Duke cyklus med bind nr. 7

Indlæg af Mogens »

Det gør ondt helt ind i sjælen på mig selv at begynde at kritisere Hermann, for uanset hvor nedadgående hans form og kurve har været siden årtusindeskiftet, så rangerer han stadig på min top 3 - og måske endda top 1 - over mine all-time favoritter.

Han har været en del af mit liv, så længe jeg kan huske. Faktisk altid. Fantastiske historier (mange selvfølgelig skrevet af Greg). Mageløse tegninger. No-nonsense karakterer. Alt var, som det skulle være, uanset om det var Red Kelly, Bernard Prince, Jeremiah eller Tårnene i Maury-skoven.

Men et eller andet gik galt. Hvor der er helte, findes der skurke, og det er let at pege på sønnike som ham, der startede nedturen. Det skal jeg ikke gøre mig til herre over, men sandheden er, at der blev længere og længere imellem snapsene, efter han fik lov til at bidrage som forfatter. Jeg troede ikke, at dagen skulle oprinde, men for 5-6 år siden stoppede jeg med at købe flere album fra deres hænder. Derouten gjorde simpelthen for ondt, og så var det lettere at leve med minderne fra dengang, hvor nådesløsheden stadig var intakt.

Årtusindeskiftet markerede heldigvis ikke verdens undergang. Det skal retfærdighedsvis siges, at der indimellem var habile udgivelser, såsom naturligvis Månesyge, Tilbage til Congo, Afrika, Djævlen fra de 7 have og et par albums i slægtskrøniken.

Hermann skylder mig ikke noget. Jeg ville bare have ønsket, at hans eftermæle ikke havde fået ridser i lakken.
Besvar