Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

"The name is Bond, Jane Bond."

Indlæg af GoogaMooga »

Nu skal vi tilbage til de svingende 60'ere. Meget aktuelt idet der svirrer rygter om en kvindelig film-agent til at tage over fra Daniel Craig. Tegneserierne var nu først på banen. Mike Hubbard's klassiske serie, "Jane Bond", gik i en weekly for piger tilbage i 60'erne, hvor spioner var hot stuff. Nu har Treasury of British Comics så samlet de bedste historier i en paperback. Der kommer en hardcover senere, for dem, der skal have denne tvivlsomme ekstra luksus. Mike (hubba-hubba) Hubbard er bedst kendt for en anden "Jane", der gik i Daily Mirror og forlængst er blevet genoptrykt.

Billede

fra treasuryofbritishcomics.com:
Jane Bond, Secret Agent, is the finest spy on Worldpol's roster. Armed with her wits, her fists, and an array of futuristic tech, she is our last line of defense against a international criminal underworld. From fighting a school of super villainesses, to foiling plans to melt to Artic ice caps, to escaping the clutches of a giant mechanical lobster, there's no shortage of dangerous missions Jane must undertake for Queen and Country!

This collection of campy espionage adventure from 1960s girls' comic Princess Tina is lovingly restored to its full glory, and is lavishly illustrated throughout by Mike Hubbard, the artist of iconic Daily Mirror strip Jane.

Available in standard paperback or in a gorgeous webshop exclusive hardcover, these are British comics at their best!
Den telefonbogs-tykke "Jane at War" udkom i 1976:

Billede

Wolfe Publishing Limited, London, 1976, large format
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar