Robin Recht: Thorgal Saga - lige udkommet på fransk

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Robin Recht: Thorgal Saga - lige udkommet på fransk

Indlæg af Erling Søby »

Jeg har ingen anelse om hvad Robin Rechts nyligt udkomne Thorgal Saga handler om? - Efter de sider, der er vist, er Thorgal blevet en gammel mand, Aarcia er lige død og Nidhug giver Thorgal et tilbud han næppe kan afslå?

https://www.bedetheque.com/BD-Thorgal-S ... 66304.html

Anyway, det ser fandeme godt ud, så jeg håber at det er noget vi ser på dansk? - Carsten? - Andre forlag?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Robin Recht: Thorgal Saga - lige udkommet på fransk

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det er det første "ekstraordinære eventyr med Thorgal".

Thorgal er oldgammel og har mistet lysten til at leve, efter at Aaricia er død. Men slangen Nidhug har muligvis råd for det ...

112 sider i stort format og formentlig på dansk i 2024.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Robin Recht: Thorgal Saga - lige udkommet på fransk

Indlæg af Erling Søby »

Tak, Carsten. - Det var også nogenlunde hvad jeg handlingsmæssigt fik ud af det. Det lyder rigtig godt, at den kommer på dansk. Og hvis jeg må stille et par ekstra spørgsmål:

Er det overhovedet et "ekstraordinært" eventyr? - Eller er den mere at betragte som en sequel til hovedserien, ligesom Kriss af Valnor og Ulv vel må betragtes som sidequels og Jeunesse de Thorgal som en prequel?

Og kommer vi til at se Juenesse de Thorgal på dansk, eller er det opgivet?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Robin Recht: Thorgal Saga - lige udkommet på fransk

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det skal betragtes som et ekstraordinært eventyr. Der vil komme andre af andre tegneserieskabere.

At begivenhederne så måske kan siges at indflette sig i det overordnede univers, er en anden ting. Noget tilsvarende kan man vel sige om de mange ekstraordinære Splint. Herunder Paulus Hegesippe Adelard Ladislas greve af Champignac, hvor tredje bind, der er under udarbejdelse, rykker nogle år frem i tiden i forhold til de to første.

Der er ikke nogen helt konkrete planer om Thorgals ungdom. Men når Thorgalkrøniken bind 11 er udkommet om et års tid, kunne det jo ligge lige for.
Besvar