Svenske Cobolt

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23017
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Godylt dejligt med Castafiore bogen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Peoples Choice »

Må tilslutte mig ønsket om en dansk udgivelse af Modesty Blaise, og det selvom jeg har samlet siden midt firserne, og har det hele, men det er altid skønt at se noget nytryk af sin ungdoms-heltinde på dansk, og lidt modsat, kan jeg læse mig til, så er jeg stor Romero fan, og krydser fingrene for, at vi får noget mere dansk udgivet materiale, også selvom det er "gammelt kendt stof"
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Antaeus »

Peoples Choice skrev: 22. apr 2023, 20:10 Må tilslutte mig ønsket om en dansk udgivelse af Modesty Blaise, og det selvom jeg har samlet siden midt firserne, og har det hele, men det er altid skønt at se noget nytryk af sin ungdoms-heltinde på dansk, og lidt modsat, kan jeg læse mig til, så er jeg stor Romero fan, og krydser fingrene for, at vi får noget mere dansk udgivet materiale, også selvom det er "gammelt kendt stof"
Der er i hvert fald nogle der ikke er så glade for Romeros Modesty Blaise, men personligt synes jeg det er virkelig godt og han er for mig den næstbedste tegner til Modesty Blaise, Holdaway er klart bedst.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7189
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Hvis nogen vil genudgive Modesty, tror jeg det er en fejl at gøre det i albumformat og med de fulde originale striber. Det har jo været forsøgt også på dansk, og de inkarnerede fans, der gerne vil have serien på den måde, har sikkert i stort omfang købt Titans udgaver.

Der er uden tvivl tusindvis er Modesty-fans derude, men langt de fleste er ret ligeglade med, om de enkelte episoder er tegnet af den ene eller den anden. Og ligeglade med om resuméerne i teksterne er med eller ej, og om titelkasserne er med. De vil bare læse de gode historier i tegneserieform. Hvilket peger på X9-formatet, hvor de netop var ombrudt til at kunne læses ud i én køre uden irriterende gentagelser og kasser. Og det er jo lige præcis den version af serien, der har givet Modesty hundredtusindvis af trofaste læsere i Skandinavien.

Så det logiske må være at udgive det hele fra ende til anden i tykke paperbacks i X9-format. Hvis der skal være købere til det. Og hvis nogen orker, jeg gør ikke.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23017
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Det tætteste, vi kommer en definitiv Modesty Blaise må være de norske luksusbind, hvor der er blevet scannet fra originale striber af Holdaway. Tror, de nåede omkring 1.000 striber.

Titan begik måske en fejl i at udgive det hele. Hvis de nu havde havde koncentreret sig om Holdaway's run i optimal udgave, ville det have været mere overkommeligt at udgive og tillokkende for fans. Så kunne man altid supplere med Neville Colvin og John Burns. Romero har ingen interesse.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 24. apr 2023, 02:31 Det tætteste, vi kommer en definitiv Modesty Blaise må være de norske luksusbind, hvor der er blevet scannet fra originale striber af Holdaway. Tror, de nåede omkring 1.000 striber.

Titan begik måske en fejl i at udgive det hele. Hvis de nu havde havde koncentreret sig om Holdaway's run i optimal udgave, ville det have været mere overkommeligt at udgive og tillokkende for fans. Så kunne man altid supplere med Neville Colvin og John Burns. Romero har ingen interesse.
Titan er fantastiske, de har udgivet det hele (næsten) og det er den eneste måde at jeg har kunnet skaffe Modesty Blaise let og overkommeligt i en flot udgave. Det er ikke en fejl, men et kæmpe plus og mange af Titans udgaver kan nu slet ikke skaffes andet end til kæmpe overpris. Jeg har også alle historier via Agent X9 og Carsten har ret i at det er den udgave som gjorde mig til fan.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23017
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 24. apr 2023, 18:43
GoogaMooga skrev: 24. apr 2023, 02:31 Det tætteste, vi kommer en definitiv Modesty Blaise må være de norske luksusbind, hvor der er blevet scannet fra originale striber af Holdaway. Tror, de nåede omkring 1.000 striber.

Titan begik måske en fejl i at udgive det hele. Hvis de nu havde havde koncentreret sig om Holdaway's run i optimal udgave, ville det have været mere overkommeligt at udgive og tillokkende for fans. Så kunne man altid supplere med Neville Colvin og John Burns. Romero har ingen interesse.
Titan er fantastiske, de har udgivet det hele (næsten) og det er den eneste måde at jeg har kunnet skaffe Modesty Blaise let og overkommeligt i en flot udgave. Det er ikke en fejl, men et kæmpe plus og mange af Titans udgaver kan nu slet ikke skaffes andet end til kæmpe overpris. Jeg har også alle historier via Agent X9 og Carsten har ret i at det er den udgave som gjorde mig til fan.
Joeh, men hvis Titan havde skippet Romero havde de haft penge til en mere definitiv udgave af Holdaway, plus Burns og Colvin.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 24. apr 2023, 22:06
Antaeus skrev: 24. apr 2023, 18:43
GoogaMooga skrev: 24. apr 2023, 02:31 Det tætteste, vi kommer en definitiv Modesty Blaise må være de norske luksusbind, hvor der er blevet scannet fra originale striber af Holdaway. Tror, de nåede omkring 1.000 striber.

Titan begik måske en fejl i at udgive det hele. Hvis de nu havde havde koncentreret sig om Holdaway's run i optimal udgave, ville det have været mere overkommeligt at udgive og tillokkende for fans. Så kunne man altid supplere med Neville Colvin og John Burns. Romero har ingen interesse.
Titan er fantastiske, de har udgivet det hele (næsten) og det er den eneste måde at jeg har kunnet skaffe Modesty Blaise let og overkommeligt i en flot udgave. Det er ikke en fejl, men et kæmpe plus og mange af Titans udgaver kan nu slet ikke skaffes andet end til kæmpe overpris. Jeg har også alle historier via Agent X9 og Carsten har ret i at det er den udgave som gjorde mig til fan.
Joeh, men hvis Titan havde skippet Romero havde de haft penge til en mere definitiv udgave af Holdaway, plus Burns og Colvin.
Colvin og Burns udgaver er ikke lige så gode som Romeros. Vi skal have den komplette serie, ikke under halvdelen. Selv Patrick Wrights produktion som slet ikke matcher de andre tegneres kvalitet.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7189
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 24. apr 2023, 22:06hvis Titan havde skippet Romero havde de haft penge til en mere definitiv udgave af Holdaway, plus Burns og Colvin.
Det er noget vås, for Antaeus har jo ret i, at mange af Titans bind med Romero også koster mindre formuer, hvis man vil have fingre i dem nu. Så de har da været en strålende forretning for Titan.

Og er det forresten ikke dig, der jævnligt efterlyser fokus på spanske tegnere? Romero er formentlig den spanske tegner, der er udgivet allermest på dansk :-)

Jeg er sikker på, at Romeros udgave er langt den mest populære ude i verden, simpelthen fordi han tegner Modesty sexet på en mere slick måde, der måske ikke rimer helt på O'Donnels opfattelse af hende, men som bare tiltaler flere husarer end dem, der går kun sværger til Holdaway.

Også enig med Antaeus om Romeros efterfølgere, de er ikke rigtig noget at skrive hjem om. Men skulle naturligvis være med i en komplet samling.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23017
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 25. apr 2023, 00:14
GoogaMooga skrev: 24. apr 2023, 22:06hvis Titan havde skippet Romero havde de haft penge til en mere definitiv udgave af Holdaway, plus Burns og Colvin.
Det er noget vås, for Antaeus har jo ret i, at mange af Titans bind med Romero også koster mindre formuer, hvis man vil have fingre i dem nu. Så de har da været en strålende forretning for Titan.
Joeh, men det kunne Titan jo ikke vide, da de søsatte projektet. Jeg tænker på produktionsomkostningerne ved start.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 24. apr 2023, 22:06
Antaeus skrev: 24. apr 2023, 18:43
GoogaMooga skrev: 24. apr 2023, 02:31 Det tætteste, vi kommer en definitiv Modesty Blaise må være de norske luksusbind, hvor der er blevet scannet fra originale striber af Holdaway. Tror, de nåede omkring 1.000 striber.

Titan begik måske en fejl i at udgive det hele. Hvis de nu havde havde koncentreret sig om Holdaway's run i optimal udgave, ville det have været mere overkommeligt at udgive og tillokkende for fans. Så kunne man altid supplere med Neville Colvin og John Burns. Romero har ingen interesse.
Titan er fantastiske, de har udgivet det hele (næsten) og det er den eneste måde at jeg har kunnet skaffe Modesty Blaise let og overkommeligt i en flot udgave. Det er ikke en fejl, men et kæmpe plus og mange af Titans udgaver kan nu slet ikke skaffes andet end til kæmpe overpris. Jeg har også alle historier via Agent X9 og Carsten har ret i at det er den udgave som gjorde mig til fan.
Joeh, men hvis Titan havde skippet Romero havde de haft penge til en mere definitiv udgave af Holdaway, plus Burns og Colvin.
Det ville jo slet ikke give nogen mening at man skulle udgive Holdaway, Burns og Colvin i en "definitiv udgave" og så udelade de to andre tegnere. Og da slet ikke efter det koncept som du beskriver med "at det kunne man ikke vide", hvordan det så skulle kunne bæres over på de tre tegnere udvalgt af dig? Det er vist KUN efter dine præferencer og hoved.
Jeg gætter i øvrigt på at du ikke har læst alle historierne og formentlig ikke engang halvdelen af dem? Hvis det er korrekt så er du næppe en god rådgiver for Titan her.

Blandt hardcore fans er der ganske givet enighed om Holdaways udgave er bedst. Burns var en fiasko som blev fyret efter ikke så mange episoder og Carsten har formentlig ret i at de fleste er ligeglade med hvem som tegner og har måske også ret i at Romeros streg er mest populær. blandt den store masse. Så giver det slet ingen mening at gå videre med dit forslag.

Man har nok haft en ganske god fornemmelse af hele Modesty Blaise ville sælge siden man begav sig ud i projektet. Hvis der skal være nogen logik så burde de med Wright og Burns gå klart dårligst da de begge blev fyret og formentlig ikke er nær så populære, men mange Modesty fans vil nok gerne have en komplet udgave.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23017
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Romero's fylder hovedparten af serien, så ved at udelade Romero havde det været et billigere projekt, og så kunne de nemmere hellige sig en definitiv udgave af Holdaway. Burns og Colvin kunne man så snappe op i Ken Pierce udgaverne. For Burns og Colvin er bare en personlig præference, som du også har påpeget. Romero har overhovedet ingen interesse.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8452
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 26. apr 2023, 01:52Romero's fylder hovedparten af serien, så ved at udelade Romero havde det været et billigere projekt.
Det kommer da HELT an på, om de enkelte bind har givet overskud - hvilket Carstens skriv om høje antikvatiske priser kunne tyde på.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23017
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Det tog lang tid, før de var udsolgt. Husk på de tre Dennis bøger fra Papercutz. Eller Dennis murstenene fra Fanta. De sælges også til høje antikvariske priser i dag, men forlagene måtte jo lukke begge serier i utide. På sin vis er jeg glad for, at Titan har udgivet (næsten) hele "Modesty Blaise" serien. Jeg er en varm fortaler for komplette serier. Men jeg er også varm fortaler for definitive udgaver, og Titan's udgave er ikke optimal, men dog det bedste bud, vi realistisk måtte få.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Antaeus »

Det er så slet ikke sagen med Titans Modesty Blaise som er kommet fuldt i mål. På fansiderne møder man ofte fans som leder efter Titan bøger fordi mange er udsolgte, så de er efterspurgte. Det ligner at det er en klar succes.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar