Svenske Cobolt

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 26. apr 2023, 17:00Men jeg er også varm fortaler for definitive udgaver, og Titan's udgave er ikke optimal, men dog det bedste bud, vi realistisk måtte få.
Men er problemet ikke, at samtlige striber (særligt Holdaways) simpelthen ikke findes i ordentlig trykkvalitet, og at originalstriberne i et betydeligt omfang heller ikke findes eller er tilgængelige. Så kan det jo blive vanskeligt eller umuligt at lave "definitive udgaver". Medmindre man laver tracing eller den slags, som du vist nok er modstander af.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, det er rigtigt, næsten alt er at foretrække frem for tracing. Og her mener jeg hele sider/striber, ikke bare lidt smårestaurering - optegning hedder det vist. Peter Hartung fra comicart.dk vil nok kunne sige, hvad der findes af trykbart materiale og originalstriber.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Mesterius »

Fahrenheit annonserte nettopp følgende på Facebook: https://www.facebook.com/forlagetfahren ... 4imKaUYyEl
I dag er det Modestys fødselsdag!
Hurra! Hurra! Hurra!
Hun sikkert sig en udgivelse får,
som hun har ønsket sig i år,
og dejlig chokolade med kager til!
Modesty Blaise fylder i dag 60 år, og vi udsender de første episoder samlet til efteråret!
Jeg vet ikke hva dette eventuelt får å si for Cobolt-utgivelsen?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Svenske Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Ja, det viste sig at Fahrenheit vil gå i gang med at udgive Modesty Blaise-album og dermed har rettighederne til serien i Danmark.

Så hvis man skulle være interesseret i jubilæumsbogen, må man anskaffe den svenske udgave fra Cobolt i Sverige.
Besvar