Raymond Reding er en mester

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Raymond Reding er en mester

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Spærhage skrev: 22. apr 2023, 00:13 Jeg husker også albummet "Olympiaden år 2000". Et fint album, synes jeg.
For sjov søgte jeg lige på Bedetheque for at se hvor mange albums der var kommet. Tilsyneladende 8-9 stykker, så vel som sådan ikke en uoverkommelig opgave at få dem udgivet.
MEN: det sjoveste var ligegodt at på fransk foregår olympiaden altså i 2004, og ikke år 2000. Det virker godt nok som om der har siddet nogle folk på Gutenberghus og sagt:"nåh, så ham Reding tror bare han sådan uden videre kan bestemme HVORNÅR hans album skal foregå??? Men den går ikke. Det vil VI nemlig bestemme! Tag dén, din lille arrogante skiderik"
/Spærhage
Der er nok ændret i andre årstal, for "Olympiaden år 2000/2004" er det første i en trilogi, der også omfatter "Tim Corner: Alene mod elleve" og "Mystik i Mexico", og "Alene mod elleve" (11 gauchers pour Mexico" = "11 venstrebenede mod Mexico") blev trykt i Tintin-bladet i 1968 som opvarmning til OL i Mexico samme år. I Fart og tempo blev historien trykt i 1971, og da kunne den jo ikke henvise til OL i Mexico. Men svært at vide hvorfor Reding valgte netop 2004 og ikke 2000 ... egentlig forekommer 2000 da at være et mere markant årstal.

I øvrigt optræder der en videnskabsmand ved navn "professor Sato" i historien, og han er en forræder, om han så har tre formler eller ej :o
https://www.coolfrenchcomics.com/vincentlarcher.htm
Besvar