Vance komplet

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Tror du, Bob Morane bliver gjort færdig?

Ja
5
36%
Nej
9
64%
Kun hvis jeg selv udgiver resten
0
Ingen stemmer
Jeg tror, Bob når i mål og Bruno bind 4 får en chance til
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 14

Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vance komplet

Indlæg af Erling Søby »

GM:
Mange fejl kan tolereres, men et løsblad kan ikke give 100%. Der blev udgivet en bog med en manglende side, som efterfølgende blev trykt og indstukket. Det er IKKE det samme som at udgive en hel bog.
Men alle siderne er der, 100%.
Man skulle næsten tro, Erling, at du er glad for den løse side, så ihærdigt du har forsvaret den. Den side er og bliver noget møg.
Nej, jeg er ikke glad for den. Men hvis kriteriet skal være "møg", er der udgivelser, jeg finder langt mere mislykkede - især udgivelser, hvor ekstramaterialet er udeladt eller hvor det redaktionelle er fuld af fejl.
Jeg anerkender ikke BB4.
Og dog eksisterer den alligevel.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vance komplet

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 30. apr 2023, 00:37
Erling Søby skrev: 30. apr 2023, 00:14 Et værk er enten udgivet eller ikke. Det er ikke en subjektiv afgørelse. Og hvis det nu skal afgøres på kvaliteten af udgivelserne, så kan jeg nævne en del udgivelser, som så alligevel ikke er udgivet. Men så er hele diskussionen også blevet temmelig meningsløs.
Mange fejl kan tolereres, men et løsblad kan ikke give 100%. Der blev udgivet en bog med en manglende side, som efterfølgende blev trykt og indstukket. Det er IKKE det samme som at udgive en hel bog. Man skulle næsten tro, Erling, at du er glad for den løse side, så ihærdigt du har forsvaret den. Den side er og bliver noget møg.
En løs side er noget skidt.
Men at den så ikke er udgivet 100% er jo det rene vrøvl.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

En bog med en løs side er IKKE det samme som en bog uden en løs side, ergo kan bogen ikke være udgivet 100%, selv om historierne er det (på en måde). Man kan ikke begynde at sammenligne med andre fejl, for en løs side er DET VÆRSTE.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg sælger min BB4. Jeg vil ikke have sådan noget sjusk i min samling.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vance komplet

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 29. apr 2023, 21:06
Erling Søby skrev: 29. apr 2023, 18:13 Medmindre du satser på, at få Zoom til at genoptrykke, vil der også være udgifter til oversættelse: Zoom stiller vel næppe deres oversættelse til rådighed gratis.

Men jeg har den. Med løsblad. Det er godt nok for mig. Så det har ingen interesse. Bob Morane derimod...
Jeg tilbød dem at yde et tilskud, men de var ikke interesseret.
Det beløb burde du i stedet bruge på at få dit eksemplar lavet af en bogbinder, det kan jo åbenbart gøres nærmest så godt at det er svært at se.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 30. apr 2023, 03:23
GoogaMooga skrev: 29. apr 2023, 21:06
Erling Søby skrev: 29. apr 2023, 18:13 Medmindre du satser på, at få Zoom til at genoptrykke, vil der også være udgifter til oversættelse: Zoom stiller vel næppe deres oversættelse til rådighed gratis.

Men jeg har den. Med løsblad. Det er godt nok for mig. Så det har ingen interesse. Bob Morane derimod...
Jeg tilbød dem at yde et tilskud, men de var ikke interesseret.
Det beløb burde du i stedet bruge på at få dit eksemplar lavet af en bogbinder, det kan jo åbenbart gøres nærmest så godt at det er svært at se.
Den skulle vist ikke være så nem at lime som Blueberry 6, da der ikke er en overskydende side at skære i og lime på.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Vance komplet

Indlæg af maxus »

Antaeus skrev: 29. apr 2023, 19:30 Det sidste Bob Morane samlebind var virkelig godt, jeg anmeldte det, og herefter var de næste historier bl.a. disse tre som i hvert fald en del kender. Så det var virkelig ærgerligt at en så god serie stoppede og i en periode hvor han virkelig var i sit es som tegner.
Den eneste vej jeg kan se er at det evt. kan blive via E-voke, som jo også tog Rødskæg op igen, hvilket er virkelig værdsat herfra. Og endda i bedre kvalitet end det Zoom sendte ud. Så det var et stort plus.
Helt enig med Antaeus her. Kæmpe tak til E-voke for at udgive hvor andre opgiver - både i forhold til Rødskæg og Vance generelt. Så kan man kun håbe på, at E-Voke også kaster sig over det næste og evt. sidste bind i række af Bob Morane udgivelserne på dansk. Evt til jeres næste jubilæum, Lars :D
Vi savner det!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Er der ikke noget med, at "Den gule skygges dukker" er forkortet til Super Serien Senior? Det var der flere af deres albums, der var. Super Serien er komplet ubrugelig og værdiløs.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Vance komplet

Indlæg af maxus »

Jo, det mener jeg at den og flere af de andre super albums var. Har dog ikke gået dem igennem med en tættekam (endnu).

Helt ubrugelige er de nu ikke, synes jeg - hvis man f.eks. vil have de meget farverige skibsfarver fra Rødskæg, så står de flottest der. Så må realismen komme i anden række :D
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Vance komplet

Indlæg af Gimli »

Den gule skygges dukker og Den sorte ridder er IKKE forkortet på selve tegneserien. Alle 46 tegnede sider er med. Men der mangler den traditionelle info-side med trygningsoplysninger mv. Og den ilustration som traditionelt er placeret lige efter coveret.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vance komplet

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 1. maj 2023, 12:58 Er der ikke noget med, at "Den gule skygges dukker" er forkortet til Super Serien Senior? Det var der flere af deres albums, der var. Super Serien er komplet ubrugelig og værdiløs.
Hvis en udgave er forkortet så er den stadig cirka uendelig meget bedre end ingenting.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vance komplet

Indlæg af Erling Søby »

Googamooga:
Er der ikke noget med, at "Den gule skygges dukker" er forkortet til Super Serien Senior? Det var der flere af deres albums, der var. Super Serien er komplet ubrugelig og værdiløs.
Nå, den er så ikke forkortet, jf. ovenfor. Super Serien Senior er alt andet end "ubrugelig og værdiløs". Jeg holder meget af serien, og den er ren kult.

De to Linda & Valentin-albums i serien er forkortet, men det stammer fra de de franske udgaver, så dét kan du ikke bebrejde Lademann. - Hvilke andre albums er forkortet?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 1. maj 2023, 19:30 De to Linda & Valentin-albums i serien er forkortet, men det stammer fra de de franske udgaver, så dét kan du ikke bebrejde Lademann. - Hvilke andre albums er forkortet?
"Rødskæg - Havenes Skræk" tror jeg nok. Men jeg er ikke sikker, kun på de to L&V.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vance komplet

Indlæg af Erling Søby »

Nej, Rødskæg er det også den oprindelige franske udgave, der er voldsomt forkortet - der blev skåret 16 sider i forhold til den komplette 62-siders udgave, som er i samlebindet. Der røg de sidste 15 sider, samt en side mere, så de kunne nå ned på 46 sider. Igen: Ikke Lademanns skyld.

Så foreløbig må jeg konkludere, at det er rygter uden hold i virkeligheden, at Lademann skulle have forkortet noget selv.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vance komplet

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 1. maj 2023, 19:30 Googamooga:
Er der ikke noget med, at "Den gule skygges dukker" er forkortet til Super Serien Senior? Det var der flere af deres albums, der var. Super Serien er komplet ubrugelig og værdiløs.
Nå, den er så ikke forkortet, jf. ovenfor. Super Serien Senior er alt andet end "ubrugelig og værdiløs". Jeg holder meget af serien, og den er ren kult.

De to Linda & Valentin-albums i serien er forkortet, men det stammer fra de de franske udgaver, så dét kan du ikke bebrejde Lademann. - Hvilke andre albums er forkortet?
Hvem er det som bebrejder Lademann?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar