Vance komplet

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Tror du, Bob Morane bliver gjort færdig?

Ja
5
36%
Nej
9
64%
Kun hvis jeg selv udgiver resten
0
Ingen stemmer
Jeg tror, Bob når i mål og Bruno bind 4 får en chance til
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 14

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Hej! Vi er mange, der er ovenud lykkelige for E-voke's initiativ til at udgive "Tout Vance" på dansk! Hvis'n der så er et forlag eller en godhjertet mæcen, der melder sig på banen til færdiggørelsen af "Bob Morane", er Vance komplet pludselig en realitet - eller næsten. For der er stadig et flyveblad fra Bruno, der driller. En løs side. Til tid og evighed. Det er store ting, hvis "Bob Morane" og de andre når i mål, 99% komplet er også godt. Det er mere end hvad vi turde håbe på i 2005. Jeg tror, tanken om Vance komplet blev luftet første gang det år. Mest som en stående vittighed, for Donovan Comics var vel dårligt nok kommet i gang med færdiggørelsen af "XIII" dengang.

Håbet er lysegrønt, men der er et stykke vej endnu. Nogle af de danske Tout Vance er røget på tilbud. Er der grund til bekymring? Jeg kan se, at "Ringo" er planlagt. Så måske er det for tidligt at bekymre sig.
RINGO 1.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Vance komplet

Indlæg af LarsChristiansen »

:) Tak for det fine opslag, GoogaMooga – og ja, jeg vil da bekræfte at vi knokler på med Vance værker – og det næste er ganske rigtigt westernserien, "RINGO". Materialet ligger klar og oversættelsen er det samme.
Hvad angår 'tilbud' – så skulle det da på ingen måde give anledning til bekymring i forhold til "VANCE samlet"-serien. :D Den skarpe iagtager vil bemærke at stort set hele HELE vores 'bagkatalog' (uanset kunstner) pt. er på et stort fødselsdagstilbud på vores hjemmeside i anledning af E-vokes 4 års fødselsdag.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vance komplet

Indlæg af Erling Søby »

Nej, jeg kan desværre ikke se hvem der skulle tro på det og udgive resten af Bob Morane. Og endnu mere nej, Bruno Brazil samlebind 4 kommer ikke igen. Og hvor ærgerligt det end er med løsbladet, så er det ikke noget der holder mig og (gætter jeg) de fleste andre vågen om natten.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 29. apr 2023, 16:44 Nej, jeg kan desværre ikke se hvem der skulle tro på det og udgive resten af Bob Morane. Og endnu mere nej, Bruno Brazil samlebind 4 kommer ikke igen. Og hvor ærgerligt det end er med løsbladet, så er det ikke noget der holder mig og (gætter jeg) de fleste andre vågen om natten.
Jeg vil godt give et tilskud til det forlag, der måtte udgive Bruno Brazil bind 4 igen. Men ikke hele trykprisen. Så hellere den løse side. Desuden, hvis vi ikke får mere Bob, kan det være ligegyldigt med Bruno Brazil bind 4.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vance komplet

Indlæg af Erling Søby »

Medmindre du satser på, at få Zoom til at genoptrykke, vil der også være udgifter til oversættelse: Zoom stiller vel næppe deres oversættelse til rådighed gratis.

Men jeg har den. Med løsblad. Det er godt nok for mig. Så det har ingen interesse. Bob Morane derimod...
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vance komplet

Indlæg af Antaeus »

Det sidste Bob Morane samlebind var virkelig godt, jeg anmeldte det, og herefter var de næste historier bl.a. disse tre som i hvert fald en del kender. Så det var virkelig ærgerligt at en så god serie stoppede og i en periode hvor han virkelig var i sit es som tegner.
Den eneste vej jeg kan se er at det evt. kan blive via E-voke, som jo også tog Rødskæg op igen, hvilket er virkelig værdsat herfra. Og endda i bedre kvalitet end det Zoom sendte ud. Så det var et stort plus.
Bob Morane Dukker.jpg
Couv_29480.jpg
Couv_29482.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vance komplet

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 29. apr 2023, 16:51
Erling Søby skrev: 29. apr 2023, 16:44 Nej, jeg kan desværre ikke se hvem der skulle tro på det og udgive resten af Bob Morane. Og endnu mere nej, Bruno Brazil samlebind 4 kommer ikke igen. Og hvor ærgerligt det end er med løsbladet, så er det ikke noget der holder mig og (gætter jeg) de fleste andre vågen om natten.
Jeg vil godt give et tilskud til det forlag, der måtte udgive Bruno Brazil bind 4 igen. Men ikke hele trykprisen. Så hellere den løse side. Desuden, hvis vi ikke får mere Bob, kan det være ligegyldigt med Bruno Brazil bind 4.
Det har vi talt om før. Der er nok ikke mange andre end Googa som ligger vågen, selv om det er en ærgerlig fejl.
Jeg kunne ikke drømme om at købe samlebind 4 igen, hvis det blev udgivet igen. Så skulle det i hvert fald være meget billigt.
Jeg kan ikke se hvad Bob Morane har at gøre med at Bruno Brazil 4 kommer ud igen?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Vance komplet

Indlæg af benadikt »

Jeg er en NÆSTEN lige så stor tilhænger af Vance som Googa, og jeg har selvfølgelig købt alt det, der er udgivet på dansk af ham. Herunder tre forskellige udgaver af Marshal Blueberry (albummene, Egmonts bog og Cobolts bog) og E-vokes fine serie Vance samlet.
Jeg ville gerne købe Bob Morane, hvis f.eks. E-voke genoptog serien. Og jeg er også villig til at betale en lidt højere pris, end Zooms bøger kostede.
Jeg HÅBER på, at Vances Bob Morane bliver udgivet komplet, men udsigterne er ikke de bedste. Og jeg tror ikke på, at de andre tegneres Morane vil udkomme på dansk.
Vedrørende Bruno Brazil bog 4, så er der vist ikke så megen årsag til at genudgive bogen, og jeg tror heller ikke på, at det bliver gjort.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 29. apr 2023, 19:35
Jeg kan ikke se hvad Bob Morane har at gøre med at Bruno Brazil 4 kommer ud igen?
Det har det med sagen at gøre, at så er Vance på dansk 100%.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 29. apr 2023, 18:13 Medmindre du satser på, at få Zoom til at genoptrykke, vil der også være udgifter til oversættelse: Zoom stiller vel næppe deres oversættelse til rådighed gratis.

Men jeg har den. Med løsblad. Det er godt nok for mig. Så det har ingen interesse. Bob Morane derimod...
Jeg tilbød dem at yde et tilskud, men de var ikke interesseret.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vance komplet

Indlæg af Erling Søby »

Googamooga:
Det har det med sagen at gøre, at så er Vance på dansk 100%.
Men Vances Bruno Brazil er udgivet 100%, uanset hvad du måtte mene om løsbladet. Ellers må du forklare hvad det er der ikke er udgivet?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 29. apr 2023, 22:26 Googamooga:
Det har det med sagen at gøre, at så er Vance på dansk 100%.
Men Vances Bruno Brazil er udgivet 100%, uanset hvad du måtte mene om løsbladet. Ellers må du forklare hvad det er der ikke er udgivet?
Ja, alt er udgivet, men et løsblad giver ikke 100% for mig. Jeg kunne godt finde på at sælge BB4 igen, ligesom jeg gjorde med den store hvide Hergé bog.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vance komplet

Indlæg af Erling Søby »

Et værk er enten udgivet eller ikke. Det er ikke en subjektiv afgørelse. Og hvis det nu skal afgøres på kvaliteten af udgivelserne, så kan jeg nævne en del udgivelser, som så alligevel ikke er udgivet. Men så er hele diskussionen også blevet temmelig meningsløs.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 30. apr 2023, 00:14 Et værk er enten udgivet eller ikke. Det er ikke en subjektiv afgørelse. Og hvis det nu skal afgøres på kvaliteten af udgivelserne, så kan jeg nævne en del udgivelser, som så alligevel ikke er udgivet. Men så er hele diskussionen også blevet temmelig meningsløs.
Mange fejl kan tolereres, men et løsblad kan ikke give 100%. Der blev udgivet en bog med en manglende side, som efterfølgende blev trykt og indstukket. Det er IKKE det samme som at udgive en hel bog. Man skulle næsten tro, Erling, at du er glad for den løse side, så ihærdigt du har forsvaret den. Den side er og bliver noget møg.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vance komplet

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg anerkender ikke BB4.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar