Nu kommer Smølferne også i hors-série

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Nu kommer Smølferne også i hors-série

Indlæg af GoogaMooga »

Ekstraordinære eventyr med patrimoine figurer bliver mere og mere udbredte. Det startede med Splint & Co., så Lucky Luke og Linda & Valentin, dernæst Blueberry, og seneste skud på stammen er altså de små blå mænd, Smølferne.

Traditionen tro er de tegnet i en helt anden stil, man er vel ikke hors-série for ingenting. Men forlaget kan vist ikke blive enig med sig selv om, hvorvidt det skal være en one-shot eller tome 1, så for en sikkerheds skyld nævner de begge. Lur mig, om der ikke kommer flere bind... Smølferne er en pengemaskine.
tebo.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nu kommer Smølferne også i hors-série

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 15. maj 2023, 08:36Ekstraordinære eventyr med patrimoine figurer bliver mere og mere udbredte. Det startede med Splint & Co., så Lucky Luke og Linda & Valentin, dernæst Blueberry, og seneste skud på stammen er altså de små blå mænd, Smølferne.
Fedt. Jeg kan næsten ikke vente på Ralf König-udgaven. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nu kommer Smølferne også i hors-série

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 15. maj 2023, 11:56 Fedt. Jeg kan næsten ikke vente på Ralf König-udgaven. :lol:
:lol:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Nu kommer Smølferne også i hors-série

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Historien handler om en ukendt smølf, der ikke kan forstå eller tale smølfsk, og det er faktisk ret morsomt med en god dialog og en frisk fortælleteknik. Og lidt sjove detaljer i tegningerne, for eksempel at Stærksmølf er større end alle de andre med en kæmpestor muskuløs torso, og Brillesmølf har vildt kraftige hornbriller.

Men det forekommer mig alligevel at være en forkert og lidt ligegyldig vej at gå. Egentlig er det jo bare en helt almindelig Smølferne-historie i karikeret stil, bare lidt mere karikeret end de andre almindelige historier. Sjovere ville det have været med en semirealistisk eller endnu mere realistisk stil, når nu skal være. Eller, ja, Ralf König :lol:
Besvar