Isabelle Franquin vs. Dupuis

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Isabelle Franquin vs. Dupuis

Indlæg af GoogaMooga »

Ser ud til, at Franquin's datter Isabelle ikke bare har sagt nej til en fortsættelse af "Gaston", hun lægger også sag an mod forlaget i et forsøg på at bremse projektet: https://www.leparisien.fr/culture-loisi ... joYBZIYoYo

Jeg er med Isabelle her. Gaston skal man ikke røre ved.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Isabelle Franquin vs. Dupuis

Indlæg af Mirko Woelck »

I et øjeblik troede jeg, at det var den "anden" Isabelle af Franquin, som ikke er (z)oomet ud på markedet her til lands, endnu.

Jeg tror, der er gået ca. 1½ år siden den blev annonceret på FB.. sort of?

Måske den er på vej til æh-voke, Cobolt Blå, Klub FC eller Bradbury's Fahrenheit. Rettigheder til... holder ikke altid evigt i disse dage. Det kan da ikke normalt tage så lang tid at få fat i materialet, oversætte samt trykke den ?

Franquin havde jo også en lille del som forfatter med den serie at gøre om og med Isabelle, Calendula og Hermes.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Isabelle Franquin vs. Dupuis

Indlæg af GoogaMooga »

Mon ikke vi får "Isabelle" i nær fremtid? Jeg har ikke hørt, den skulle være aflyst.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Isabelle Franquin vs. Dupuis

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mirko Woelck skrev: 31. maj 2023, 07:12æh-voke, Cobolt Blå, Klub FC eller Bradbury's Fahrenheit
:lol:

Nok snarere Zoo-me, hvis det bliver :wink:

Det "morsomme" er i øvrigt, at Dupuis indkøbte papiret til de 1.000.000 eksemplarer, de havde tænkt sig at trykke af det nye Vakse Viggo-album, midt under papirkrisen, hvor papirpriserne var på deres allerhøjeste. For at sikre sig, at det ikke blev endnu dyrere. Nu har de det fortsat på lager, mens det stadig er uvist, om albummet nogensinde kan trykkes, og mens papirpriserne i mellemtiden er faldet ret markent. Ja, ja, man kan ikke forudse alt :-)
GoogaMooga skrev: 1. jun 2023, 00:20 Mon ikke vi får "Isabelle" i nær fremtid? Jeg har ikke hørt, den skulle være aflyst.
Men vel heller ikke, at den skulle være tillyst?
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Isabelle Franquin vs. Dupuis

Indlæg af Mogens »

GoogaMooga skrev: 1. jun 2023, 00:20 Mon ikke vi får "Isabelle" i nær fremtid? Jeg har ikke hørt, den skulle være aflyst.
Det er vist omkring et par måneder siden, at jeg spurgte Zoom på Facebook, om status på udgivelsen, og dengang var tilbagemeldingen noget i stil med, at de har tid nok og lader rettighedshaver bestemme farten på projektet. Det bliver med andre ord, når det passer alle parter. :wink:
Besvar