Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af GoogaMooga »

Vi er tæt på Vance komplet på dansk. Vi har bare én løs side, der blafrer. Og driller. Jeg har spurgt Zoom, om de vil trykke et nyt oplag af Bruno Brazil bind 4, men det er "no go showboat", som forventet. Er der ikke en behjertet sjæl, der tilfældigvis ejer et forlag, og tilfældigvis godt kunne tænke sig et fejlfrit Tout Vance på dansk?

Hvis man vælger at udgive bind 4, skal man tænke på ny forside, da Zoom selv har sammensat deres egen forside til deres bind 4. Indholdet i denne bog indgik i de tre belgiske intégrale-bind. Så tre bind på fransk, men fire på dansk. Fire samlebind og en løs side, der blafrer og truer med at blive væk eller krøllet eller...
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Mogens »

Jeg har købt de tre første samlebind med Bruno Brazil, men endnu ikke nummer fire. Det har flere baggrunde, bl.a. at jeg ikke var så tilfreds med farverne, det blanke papir og den irriterende, lille skrifttype i de tre første. Det fjerde samlebind indeholder vist kun alle de korte historier, som jeg allerede har på tysk og som jeg ikke var imponeret over. Dertil var den oprindelige salgspris alt for høj til min smag, set i forhold til indholdet, der mig bekendt var på langt færre sider end de øvrige samlebind. Prikken over det berømte i blev løssiden.

Albummet kan godt nok erhverves på tilbud nu om dage, men spørgsmålet er, om det giver mening at give penge ud på et produkt, blot for at have det stående i samlingen. Sandsynligheden for, at jeg kommer til at læse det, er lige så forsvindende lille, som hvis vores siddende regering frivilligt ville rejse sig fra deres taburetter og give stafetten videre til fornuftige folk, som vitterligt har noget på hjerte.

Jeg ved godt, at det aldrig kommer til at ske, men hvis et forlag gad at udgive serien på mat papir og med bedre farver, samt en skriftstørrelse, der ikke får mig til at hive luppen frem hele tiden, så ville jeg være parat til at smide dem fra Zoom på bålet og købe de nye, inkl. nummer fire. :wink:
Ozymandias Rex
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 153
Tilmeldt: 8. jun 2005, 14:55

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Ozymandias Rex »

GoogaMooga skrev: 7. dec 2023, 21:14 Vi er tæt på Vance komplet på dansk. Vi har bare én løs side, der blafrer. Og driller.
Vi mangler også siden fra https://comicwiki.dk/wiki/Les_aventures ... nt_spatial.
Vedhæftede filer
Agent spatial Bruno Brazil.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg overlever nok en manglende side. Og ender nok med at skille mig af med Bruno Brazil bind 4. Hvorfor støtte sjusk.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af GoogaMooga »

Lige så snart jeg har læst Bruno Brazil bind 4, ryger den UD ! Jeg vil ikke have sådan noget sjusk i min samling. Min kærlighed til Vance's tegneserier overstiger ikke mit had til løse sider.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af superboy »

Mogens skrev: 7. dec 2023, 21:46 Jeg har købt de tre første samlebind med Bruno Brazil, men endnu ikke nummer fire.
Jeg har bare kjøpt nummer fire. Moro med en bok som ikke er perfekt.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1844
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Erling Søby »

Det spørgsmål ethvert forlag må stille sig er: Hvem vil købe et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Og svaret er: Næppe så mange, at udgivelsen kan tjene sig hjem, henset der vil være tale om en helt ny udgivelse.

Det er ærgerligt med den løse side. Men ikke så ærgerligt, at jeg ville købe et nyt album.

Og hvis man frygter for, at siden skal blive krøllet eller blæse bort i stormvejr, så gør som jeg: Opbevar den i en plasticlomme. Og i en arkivæske.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af GoogaMooga »

Erling, nu ved jeg godt, at du ikke regner Jerry Spring for noget, men lad os bare forestille os, at du havde købt bind 1-4. Ville du slippe 3-400 kr. for et rettet bind 3? Jeg har faktisk skudt penge i et nyt oplag af Jerry 3. Det ville jeg selvfølgelig ikke gøre med alle tegneserier, da det ville blive alt for dyrt, men Jerry er mit hjertebarn.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1844
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Erling Søby »

Jeg har faktisk købt Jerry Spring 1-4, da de kom på tilbud. Og nej, jeg ville ikke købe et rettet bind 3 for 3-400 kr. Det er ikke forsider skabt af Jijé selv, så for mig er fejlen minimal. Og også lidt af en sjov historie.

Og hvor meget jeg end holder af Vance, så er den løse side ikke en fejl, der får mig til at kassere albummet, hvor ærgerligt det end er.

Da Zoom har afvist at omtrykke BB, så ville der være tale om at kaste sig ud i en helt ny udgivelse, inkl. ny oversættelse mm. Det kan ikke løbe rundt, medmindre der er flere hundrede købere til det. Og det tror jeg ikke et øjeblik på der er.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Antaeus »

Vi har vel efterhånden haft dette emne oppe en hel del gange.

Der er næppe ret mange som vil købe det samme album for 300-400 kr. for at få et album de allerede har og hvor den eneste forskel er at i den ene er siden løs og i den anden er en ny udgave lavet med siden i albummet.

Det ville aldrig komme til at løbe rundt.

Det er super ærgerligt med en løs side, men personligt ville jeg ikke købe et nyt album.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af superboy »

MARVEL KLASIKKER: Den Kosmiske Handske kom nå ut på nytt med matt papir. De har altså korrigert papiret. Jeg foretrekker matt papir og da skal jeg oppgradere denne boken med å kjøpe den på nytt.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Antaeus »

superboy skrev: 9. dec 2023, 20:07 MARVEL KLASIKKER: Den Kosmiske Handske kom nå ut på nytt med matt papir. De har altså korrigert papiret. Jeg foretrekker matt papir og da skal jeg oppgradere denne boken med å kjøpe den på nytt.
I de fleste udgivelser foretrækker jeg også mat papir, men hvis jeg allerede har udgaven så skal der noget til at jeg genkøber den. Her vil mat papir formentlig ikke være nok. Der er dog altid en overvejelse fra gang til gang. Fx har jeg Blueberry i samlebind med blankt papir,, som er fine men ikke optimale, men jeg har ikke tænkt mig at købe den nye udgave der udgives i disse år selv om det er med mat papir. Så skal det være til super god pris.
Jeg har genkøbt nogle samlebind, især tidligere, hvor jeg havde softcover albummene men som så er udkommet som lækre samlebind i hardcover album og også ofte med mat papir og ekstramateriale, men selv her skal der også en del til og jeg gør det mindre og mindre. Med fx Luftens Ørne der køber jeg kun de album, hvor jeg føler at jeg får nok nyt for pengene. Jeg køber ikke de bind, hvor jeg allerede har historierne. Så vidt jeg husker har jeg kun planlagt at købe samlebind nr. 1 og 5.

Der hvor jeg formentlig vil slå til er når de nye Blake & Mortimer samlebind kommer, hvis de ellers er lækre. Og der bliver kun Jacobs der købes og jeg er endda usikker på om jeg vil købe Kampen om verdensherredømmet i formatet da jeg også har Faraos udgivelse i hardcover.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af GoogaMooga »

Det er ikke alt, som jeg opgraderer. F.eks. har jeg Astérix og Lucky Luke i første, men hvis der er graverende fejl, der reelt smadrer udgivelsen for mig personligt, kunne jeg godt finde på at give meget mere end 3-400 kr. For mig er det en helt naturlig proces, og en meget vigtig del af mit samlerliv.

Jeg kan til dels godt følge Erling, men Antaeus, som er selverklæret æstetiker, der nyder synet af sin samling, er det mig komplet uforståeligt, at han vil skæmme den samling for at spare 400 kr. Sådan et beløb er da billigt sluppet, for at få en perfekt intégrale.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 9. dec 2023, 20:32 Det er ikke alt, som jeg opgraderer. F.eks. har jeg Astérix og Lucky Luke i første, men hvis der er graverende fejl, der reelt smadrer udgivelsen for mig personligt, kunne jeg godt finde på at give meget mere end 3-400 kr. For mig er det en helt naturlig proces, og en meget vigtig del af mit samlerliv.

Jeg kan til dels godt følge Erling, men Antaeus, som er selverklæret æstetiker, der nyder synet af sin samling, er det mig komplet uforståeligt, at han vil skæmme den samling for at spare 400 kr. Sådan et beløb er da billigt sluppet, for at få en perfekt intégrale.
Jeg forventer ikke at du forstår mange af de valg jeg tager eller min tankegang. Jeg forstår jo heller ikke de valg du tager, Jerry Spring er fx et meget godt eksempel, hvor vi er milevidt fra hinanden.

De 400 kr. jeg ville "smide væk" på dette køb ville medføre at jeg fik et album, jeg allerede havde. Den irriterende løse side (og den er irriterende) ville være løst og det ville være fedt, men ikke 400 kr. værd for mig. Samlingen ville ikke blive pænere ud ad til eller se pænere ud i reolen og jeg ville ikke få mere samling eller flottere samling. Men det her er så selvfølgelig kun hypotetisk snak, for et sådan nyt tryk af Bruno Brazil 4 kommer ikke til at ske med mindre du, Googa, selv udgiver.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Jack J »

Jeg har netop købt og modtaget "Bruno Brazil" nr. 4 (Faraos har det på tilbud til halv pris). Jeg vidste godt, at der var en side, der ligger løs, men købte det alligevel. Jeg er tegneserieLÆSER, før jeg er tegneserieSAMLER. Jeg vil eje og læse den bog, og det faktum, at en side ligger og blafrer, betyder mindre. Det er ikke perfekt, men at lade være med at købe bogen eller ligefrem smide den ud igen, er tosset imo.

Men jo, jeg ville sgu også ønske, at der kom en korrigeret udgave. Men det gør der helt sikkert ikke. Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke lærte fransk, og nu er det velsagtens for sent.
Besvar