Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af superboy »

Jack J skrev: 15. dec 2023, 00:45 Jeg har netop købt og modtaget "Bruno Brazil" nr. 4 (Faraos har det på tilbud til halv pris). Jeg vidste godt, at der var en side, der ligger løs, men købte det alligevel. Jeg er tegneserieLÆSER, før jeg er tegneserieSAMLER. Jeg vil eje og læse den bog, og det faktum, at en side ligger og blafrer, betyder mindre. Det er ikke perfekt, men at lade være med at købe bogen eller ligefrem smide den ud igen, er tosset imo.

Men jo, jeg ville sgu også ønske, at der kom en korrigeret udgave. Men det gør der helt sikkert ikke. Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke lærte fransk, og nu er det velsagtens for sent.
Jeg er både tegneserieLÆSER, og tegneserieSAMLER. Hva som er viktigs av å samle eller lese, varier litt. Men spesielt bøker med feiltrykk og sider som mangler synes jeg er moro å ha i samlingen. De skiller seg ut, og er på en måte freaks/varianter som betyr noe mer enn bare en vanlig bok.

I 2001 kom det en Fantomet spesial i Norge, som ble solgt i butikkene. Trykken var såpass dårlig at forlaget laget et nytt bedre opplag, med mye bedre trykk. Men dette ble bare delt ut, gratis, til de som klaget på den dårlige utgaven. Jeg har selvfølgelig begge utgaver.
Vedhæftede filer
fa spesial.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af GoogaMooga »

Wow. :shock: Uforståeligt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Jack J »

superboy skrev: 16. dec 2023, 14:39
Jack J skrev: 15. dec 2023, 00:45 Jeg har netop købt og modtaget "Bruno Brazil" nr. 4 (Faraos har det på tilbud til halv pris). Jeg vidste godt, at der var en side, der ligger løs, men købte det alligevel. Jeg er tegneserieLÆSER, før jeg er tegneserieSAMLER. Jeg vil eje og læse den bog, og det faktum, at en side ligger og blafrer, betyder mindre. Det er ikke perfekt, men at lade være med at købe bogen eller ligefrem smide den ud igen, er tosset imo.

Men jo, jeg ville sgu også ønske, at der kom en korrigeret udgave. Men det gør der helt sikkert ikke. Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke lærte fransk, og nu er det velsagtens for sent.
Jeg er både tegneserieLÆSER, og tegneserieSAMLER. Hva som er viktigs av å samle eller lese, varier litt. Men spesielt bøker med feiltrykk og sider som mangler synes jeg er moro å ha i samlingen. De skiller seg ut, og er på en måte freaks/varianter som betyr noe mer enn bare en vanlig bok.

I 2001 kom det en Fantomet spesial i Norge, som ble solgt i butikkene. Trykken var såpass dårlig at forlaget laget et nytt bedre opplag, med mye bedre trykk. Men dette ble bare delt ut, gratis, til de som klaget på den dårlige utgaven. Jeg har selvfølgelig begge utgaver.
Jeg indrømmer, at jeg også mange gange har købt noget, som jeg egentlig ikke behøvede, men som jeg købte for at have en komplet samling. Det irriterer mig for eksempel, at jeg undlod at købe Zooms "Rubine" nr. 1-3, da jeg ellers købte det meste af samlingen i eet hug. Jeg undlod det, blot fordi jeg allerede havde dem i Egmonts udgave. Heldigvis har jeg netop opdaget, at man stadig kan få dem. Men til syvende og sidst er jeg læser (eller leser), før jeg er samler. Og et løsblad får mig ikke til at undlade at have en bog på hylden.

Interessant med den Fantomet-bog!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7190
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

superboy skrev: 16. dec 2023, 14:39I 2001 kom det en Fantomet spesial i Norge, som ble solgt i butikkene. Trykken var såpass dårlig at forlaget laget et nytt bedre opplag, med mye bedre trykk. Men dette ble bare delt ut, gratis, til de som klaget på den dårlige utgaven. Jeg har selvfølgelig begge utgaver.
Jeg hørte engang et rygte om at der kom et nummer af Agent X9 på norsk med en norsklavet forsideillustration hvor Modesty Blaise havde 6 fingre på den ene hånd (hun stod angiveligt med en pistol i hånden). Har du hørt om det? Eller måske er det et falsk rygte.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af superboy »

Det er på svensk Agent X9 11-1981. Samme på norsk utgave 6-1982.
Vedhæftede filer
seks fingre 2.jpg
seks fingrer no.JPG
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Jack J »

:shock: :lol: :lol: :lol:

Ved du, om den kom i Danmark? Jeg kan ikke huske at have set den før (men jeg har dog ikke en komplet samling dansk Agent X9).
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af superboy »

Jack J skrev: 17. dec 2023, 16:33 :shock: :lol: :lol: :lol:

Ved du, om den kom i Danmark? Jeg kan ikke huske at have set den før (men jeg har dog ikke en komplet samling dansk Agent X9).
Tror ikke at denne kom på dansk. Danmark brukte noen av de samme forsiden som Sverige og Norge, men også mange andre forsider.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7190
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

superboy skrev: 17. dec 2023, 06:19 Det er på svensk Agent X9 11-1981. Samme på norsk utgave 6-1982.
Ahaha, der var den jo, tak! :-) :-)

Gad vide hvem der har lavet illustrationen. Desværre har comics.org ingen oplysninger om det for netop dette nummer. Kan måske have været Knut Westad. Min hukommelse siger mig, at det var en nordmand, men jeg kan sagtens huske forkert.

Og nej, den blev ikke brugt på dansk, i hvert fald ikke i min tid som redaktør. Jeg foretrak Modesty med fem fingre :lol:

En interessant forskel er også, at pistoler ikke affyres på svenske og norske forsider. Det gør de på danske.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (73.45 KiB) Vist 492 gange
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 17. dec 2023, 22:49
superboy skrev: 17. dec 2023, 06:19 Det er på svensk Agent X9 11-1981. Samme på norsk utgave 6-1982.
Ahaha, der var den jo, tak! :-) :-)

Gad vide hvem der har lavet illustrationen. Desværre har comics.org ingen oplysninger om det for netop dette nummer. Kan måske have været Knut Westad. Min hukommelse siger mig, at det var en nordmand, men jeg kan sagtens huske forkert.

Og nej, den blev ikke brugt på dansk, i hvert fald ikke i min tid som redaktør. Jeg foretrak Modesty med fem fingre :lol:

En interessant forskel er også, at pistoler ikke affyres på svenske og norske forsider. Det gør de på danske.
Her er et par svenske X9 forsider...
Billede

Billede

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7190
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 17. dec 2023, 23:50Her er et par svenske X9 forsider...
Øv, det havde ellers været et interessant tema :lol:

Det var nok mest den svenske redaktør af DC-titlerne sidst i 1970'erne, der var berygtet for at censurere til højre og venstre og ikke mindst forsiderne. Godt at få fastslået, at det ikke gjaldt for Fantomet og X9. Det må have været et tilfælde på forsiden med Lady Killers.

Også sjovt at se, at den samme (sandsynligvis spanske) illustration også blev brugt på det svenske X9, men der til at illustrere en Rip Kirby-historie, Vildkattene. Som fik denne (umiskendeligt spanske) forside på i Danmark. Ingen af dem kan vist siges at have ret meget at gøre med Rip Kirby :lol:
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (81.58 KiB) Vist 471 gange
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Jack J »

Antaeus skrev: 17. dec 2023, 23:50 Og nej, den blev ikke brugt på dansk, i hvert fald ikke i min tid som redaktør. Jeg foretrak Modesty med fem fingre :lol:
Du var redaktør på dansk Agent X9? Hmm, jeg er ikke med i insiderklubben, så det er lidt svært at gætte, hvem du er. Du er ikke Carsten eller Michael, og Uno er borte. Bob-bob-bob :? :? :? Sanderhage måske? :mrgreen:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7190
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jack J skrev: 18. dec 2023, 09:53
Antaeus skrev: 17. dec 2023, 23:50 Og nej, den blev ikke brugt på dansk, i hvert fald ikke i min tid som redaktør. Jeg foretrak Modesty med fem fingre :lol:
Du var redaktør på dansk Agent X9? Hmm, jeg er ikke med i insiderklubben, så det er lidt svært at gætte, hvem du er. Du er ikke Carsten eller Michael, og Uno er borte. Bob-bob-bob :? :? :? Sanderhage måske? :mrgreen:
Du har sakset citatet forkert ... Antaeus hævder ikke at have været redaktør for Agent X9, han citerer mig for at hævde det, og den er altså god nok ;-)
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Hvem vil udgive et korrigeret Bruno Brazil bind 4?

Indlæg af Jack J »

Carsten Søndergaard skrev: 18. dec 2023, 12:56
Jack J skrev: 18. dec 2023, 09:53
Antaeus skrev: 17. dec 2023, 23:50 Og nej, den blev ikke brugt på dansk, i hvert fald ikke i min tid som redaktør. Jeg foretrak Modesty med fem fingre :lol:
Du var redaktør på dansk Agent X9? Hmm, jeg er ikke med i insiderklubben, så det er lidt svært at gætte, hvem du er. Du er ikke Carsten eller Michael, og Uno er borte. Bob-bob-bob :? :? :? Sanderhage måske? :mrgreen:
Du har sakset citatet forkert ... Antaeus hævder ikke at have været redaktør for Agent X9, han citerer mig for at hævde det, og den er altså god nok ;-)
Åhr for fanden! :roll: :oops:

:lol: :lol: :lol:
Besvar