Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Indlæg af GoogaMooga »

Franval, Tony Stark, Tounga... der er nok at tage fat på. Har Édouard Aidans en reel chance for at vende tilbage i stor stil?
aidans 3.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 20. dec 2023, 20:35 Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?
Franval, Tony Stark, Tounga... der er nok at tage fat på. Har Édouard Aidans en reel chance for at vende tilbage i stor stil?
Det ved jeg ikke. Gør vi? Er der overhovedet kommet noget af ham på dansk siden "Den desperate arving" i Serie solo nr. 3, 1982 – og så første bind af "Panterne" fra E-voke i 2020?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Indlæg af GoogaMooga »

Hvis han overhovedet skal have en chance i Danmark, må det være nu, med "Panterne" in mente. Alene det, at der kunne gå 38 år, før han atter var ude på dansk, vidner jo bare om tidløsheden i Aidans' serier. De gik som oftest i Journal de Tintin, et ugeblad hvorfra Fart & Tempo redaktionen valgte serier, deriblandt altså "Familien Franval".

journal tintin franval.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 147
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Indlæg af LarsChristiansen »

Jo, der er skam udkommet mere Aidans end det nævnte. – Det er: "Panterne" (2) "Manden uden ansigt" – og så "Bernard Prince" (16) "Sprængfarligt bekendtskab" – så lidt mere er det jo blevet til.
Og jeg skal bestemt ikke være afvisende for at vi ku' finde på at udgive mere af Aidans – jeg synes han har en god streg og der er nogle klassiske og hyggelige historier blandt det, han har tegnet. :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Indlæg af GoogaMooga »

LarsChristiansen skrev: 22. dec 2023, 11:06 Jo, der er skam udkommet mere Aidans end det nævnte. – Det er: "Panterne" (2) "Manden uden ansigt" – og så "Bernard Prince" (16) "Sprængfarligt bekendtskab" – så lidt mere er det jo blevet til.
Og jeg skal bestemt ikke være afvisende for at vi ku' finde på at udgive mere af Aidans – jeg synes han har en god streg og der er nogle klassiske og hyggelige historier blandt det, han har tegnet. :)
Åh ja, Bernard Prince - også fra E-voke. Fedt, at E-voke ikke vil afvise muligheden for mere Aidans, det giver os håb! :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Indlæg af Vigan »

Bernard Prince 17, Slavernes bjerg, er også tegnet af Aidans.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Indlæg af GoogaMooga »

Vigan skrev: 22. dec 2023, 23:43 Bernard Prince 17, Slavernes bjerg, er også tegnet af Aidans.
Endnu bedre - så er bunden lagt for en blomstrende Aidans kult i Danmark! 8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Indlæg af Mogens »

Jeg synes, at Aidans havde en rar, let genkendelig streg, der emmede af spænding, men jeg tvivler nu alligevel på, at udgivelerne har en reel chance i Danmark. Dertil virker historierne en anelse bedagede, og uanset hvor meget jeg gerne læste dem i Fart & Tempo i sin tid, så tror jeg ikke, at køberne står i kø nu om dage. Jeg håber selvfølgelig, at jeg tager fejl og at E-voke vinder i Lotto ved at udgive dem alle sammen, hvis de nu turde tage chancen og sætte gang i en Aidans-lavine. :D
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Øjner vi en Édouard Aidans revival her i Danmark?

Indlæg af Mogens »

P.S. Hold da kæft, hvor ser han dog rar ud på fotoet. :D
Besvar