Romeo Brown på engelsk

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Romeo Brown på engelsk

Indlæg af GoogaMooga »

Der findes nogle få fan-publicerede opsamlinger, men de udkom for 100 år siden og havde typisk små oplag, 350 eks. De er tissesjældne, vil jeg mene. Verden trænger til en ordentlig engelsk udgave af "Romeo Brown", tegnet af panteontegneren Jim Holdaway og skrevet af Peter O'Donnell. Vi har ventet længe nok, og de gamle fan-opsamlinger er jo nærmest uopdrivelige.

romeo brown på engelsk.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Romeo Brown på engelsk

Indlæg af GoogaMooga »

En anden mulighed er Menomonee Falls Guardian, søstertabloid til Menomonee Falls Gazette. De bragte også Romeo Brown i Guardian, og de skal typisk bestilles i USA.

romeo gazette.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1844
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Romeo Brown på engelsk

Indlæg af Erling Søby »

Findes der en forklaring? - Det jeg har læst af Romeo Brown har da været ganske udmærket. Og samtidig skabt af to temmelig store navne, kan det godt undre mig, at det ikke findes genudgivet? - Og da især med tanke på hvor mange, langt mere obskure gamle serier, der faktisk er genudgivet, burde Romeo Brown da have været ude for længst.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Romeo Brown på engelsk

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 6. jan 2024, 17:32 Findes der en forklaring? - Det jeg har læst af Romeo Brown har da været ganske udmærket. Og samtidig skabt af to temmelig store navne, kan det godt undre mig, at det ikke findes genudgivet? - Og da især med tanke på hvor mange, langt mere obskure gamle serier, der faktisk er genudgivet, burde Romeo Brown da have været ude for længst.
Jeg ved ikke, hvad det er. Men det er ligesom "Garth", af panteontegneren Frank Bellamy, Den er "Missing in Action" siden 1980'erne. Englænderne har ikke været gode til at varetage deres tegneseriearv, men nu hvor Rebellion er kommet på banen, burde der ske noget. Nu skal det også lige nævnes, at i tilfældene "Romeo Brown" og "Garth" kan det have kompliceret sagen yderligere, at de er avisstrips.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar