Samlerspalten opdateret!

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Ole Damgaard »

Mirko, du sendte forresten en email for hundrede år siden, og spurgte om jeg ville programmere en eller anden funktion der skulle høre sammen med din samlerspalte. Nu får jeg lige dårlig samvittighed over ikke at have svaret på det. Men svaret er desværre nej, jeg har ikke tid.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Ole Damgaard skrev:Mirko, du sendte forresten en email for hundrede år siden, og spurgte om jeg ville programmere en eller anden funktion der skulle høre sammen med din samlerspalte. Nu får jeg lige dårlig samvittighed over ikke at have svaret på det. Men svaret er desværre nej, jeg har ikke tid.
Det er ok, Ole! Jeg er vant til (næsten) ingen respons til research eller hjælp fra samlermarkedet, men jeg fik da arbejdet videre selv, hvilket gjorde, at der kom et kapitel mere på. Jeg spurgte Jer, fordi i jo vist er rimelig hardcore indenfor salg, og herigennem kunne have brugt nogle input. Men det går nok.

Jeg havde dog håbet på enten et yes-no-mayby inden jeg fik lagt skidtet op.
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Ole Damgaard »

Mirko Woelck skrev:Jeg spurgte Jer, fordi i jo vist er rimelig hardcore indenfor salg, og herigennem kunne have brugt nogle input.
Uha, du må forveksle mig med en anden... jeg kommer stort set aldrig i tegneseriebutikker og har kun solgt mine brugte ting via nogle auktioner.
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 20. mar 2005, 16:49
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Steffen Jensen »

Mirko Woelck skrev:
Den anden er Sir Steff's buhtik i Næstved. Den hedder det samme som den anden: Næstved Antikvariat

Over and out.
Naaaa, Mirko. Den hedder nu Antikvariatet i Næstved. :wink:
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Samlerspalten opdateret med næsten nytteløs info. ([M]åske) mindst 1 butik lukket. Muligvis 2.

1. Ukendt butik på Holmbladsgade er (vist nok) lukket (helt ned). Muligvis flyttet til Kinagade/-vej.

2. De blå butikker i Herlev har jeg ikke set åben i meget lang tid.

Well, nordmænd kan nok få brug for at have vide om ovenstående i deres begrænsede tid i Kongeriget.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Mirko Woelck skrev:Samlerspalten opdateret med næsten nytteløs info. ([M]åske) mindst 1 butik lukket. Muligvis 2.

1. Ukendt butik på Holmbladsgade er (vist nok) lukket (helt ned). Muligvis flyttet til Kinagade/-vej.

2. De blå butikker i Herlev har jeg ikke set åben i meget lang tid.

Well, nordmænd kan nok få brug for at have vide om ovenstående i deres begrænsede tid i Kongeriget.
3. Marsk Antik har sandsynligvis meget uregelmæssige åbningstider, hvis ikke det tangerer til stort set helt lukket for tiden, da Ingolf ikke har det så godt.

4. Helsingør Antikvariat har nu udvidede åbningstider. Der er nu åbent fra onsdag til lørdag. Ønsker nu at betegne sig som bogcafé.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Mirko Woelck skrev:
Mirko Woelck skrev:Samlerspalten opdateret med næsten nytteløs info. ([M]åske) mindst 1 butik lukket. Muligvis 2.

1. Ukendt butik på Holmbladsgade er (vist nok) lukket (helt ned). Muligvis flyttet til Kinagade/-vej.

2. De blå butikker i Herlev har jeg ikke set åben i meget lang tid.

Well, nordmænd kan nok få brug for at have vide om ovenstående i deres begrænsede tid i Kongeriget.
3. Marsk Antik har sandsynligvis meget uregelmæssige åbningstider, hvis ikke det tangerer til stort set helt lukket for tiden, da Ingolf ikke har det så godt.

4. Helsingør Antikvariat har nu udvidede åbningstider. Der er nu åbent fra onsdag til lørdag. Ønsker nu at betegne sig som bogcafé.
5. Komics i Mejlgade i Aarhus er lukket. Det blev annonceret i en anden tråd på sj i februar, at 28. februar 2013 ville være sidste åbningsdag. Har i dag fået at vide, at butikken er tømt for varer, så butikken skulle være lukket, selvom kilden er fra 3. / 4. part. Måske genopstår Komics i anden form på et senere tidspunkt.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Den er god nok - butikken er helt tømt og lukket. Men Kjeld regner med at sælge videre fra hjemmesiden så vidt jeg er orienteret...omend hjemmesiden ikke er så frygteligt opdateret...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Mirko Woelck skrev:
Mirko Woelck skrev:...
4. Helsingør Antikvariat har nu udvidede åbningstider. Der er nu åbent fra onsdag til lørdag. Ønsker nu at betegne sig som bogcafé.
Åbningstider er just blevet justeret til torsdag og fredag fra kl. 12 til 17.30. Lørdag 10-14. En reol er inddraget til caféen.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7190
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mirko Woelck skrev: 10. feb 2012, 21:552. Oasen er lukket. Stäng und so weiter. Se billedet nedenfor, hvis I ikke tror mig. Leif har solgt restlager af musik til TP. Tajneserier til Humber osv. Hvad der er sket med den overvejende del af LP'er og naturfilm vides ikke. Har ikke spurgt.
Nu har Leif også lukket og slukket for sig selv. Han var noget af en personlighed og en aktiv tegneserieforhandler, en af de første der købte restoplag direkte af forlagene.
Vedhæftede filer
357471266_10231727095706740_3859205680816825372_n.jpg
358550348_2944595169007391_2455381724933908129_n.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Antaeus »

Det var tider den gang enhver bare lidt større by havde mindst et antikvariat med et hav af tegneserier til billige penge, hvor man kunne gå på opdagelse.
Mon ikke rigtig mange af os har købt rigtig mange tegneserier på den måde.
Jeg har især købt mange ældre Fantomet, Agent X9, de små krigshæfter og lidt senere ældre Anders And blade og album. Og endnu senere brugt til at supplere op på det man manglede i samlingen.

Det var i antikvariater, at jeg selv fik købt tegneserier som dreng.

De dyrere album som Tintin, Asterix og Lucky Luke havde jeg kun nogle få album af og var nogle jeg fik af mine forældre og det samme med blade som Anders And & Co. som vi fik hvert uge og vi har muligvis også fået nogle Sølvpil (selv om jeg er lidt mere usikker på det eller om de også er købt i antikvariater for jeg har en del blade).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar