Samlerspalten opdateret!

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Samlerspalten opdateret. Denne gang er det kapitel 4 Om Komiklex. De store 'bommerter'. Det bedste afsnit hidtil i serien, men nogle cool perspektiver og i nogle tilfælde suppleret med ret fede scan af ældre kataloger.

- [4.1] Om Komiklex. De store 'bommerter' (1 af 2)
- [4.2] Om Komiklex. De store 'bommerter' (2 af 2)

Have fun!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8457
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Frank Madsen »

Hartung skrev:Jeg har sluppet kontakten til Seriejournalen, da jeg ikke kan finde rundt i det nye side-layout. Kunne f.eks. ikke finde Samlerspalten!
Det er jeg da ked af at høre. Jeg mener ikke at have fået nogen besked herom, og troede dine manglende opdateringer skyldtes sygdom og travlhed.
Mirko Woelck skrev:Jeg føler og forstår også dine vanskeligheder omkring det nye design. Jeg har selv været offer herfor. Navigation ind til en blog er temmelig ulogisk og en usability justering må vel siges at være forsømt længe. Jeg har gjort opmærksom på 'problemet' for 1-2 år siden (husker ikke præcist hvornår).
Navigationen til bloggen sker via "BLOGS", hvorefter man klikker på den overskrift/blog, man vil læse. Ved ikke, hvordan det kan gøres enklere.

Word indeholder så mange skjulte koder og interne links, at det vil give problemer at klippe-klistre især meget store dokumenter. Et blogindlæg må højst være på 64.000 tegn, inkl. de skjulte formateringskoder, links osv.
Klippe-klistring fra Wordpad fungerer langt bedre end fra Word. Det er måske en mulighed.

"Support Madsen" har selv ret travlt med tegneopgaver for p.t. 7 kunder (herunder 10 bøger, der skal være illustreret i april), og da arbejdet med Seriejournalen er ren con amore, ryger de store opdateringer altså nederst i køen, når der er travlhed i butikken.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Hartung
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. jun 2005, 21:48
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Hartung »

Frank Madsen skrev:
Hartung skrev:Jeg har sluppet kontakten til Seriejournalen, da jeg ikke kan finde rundt i det nye side-layout. Kunne f.eks. ikke finde Samlerspalten!
Det er jeg da ked af at høre. Jeg mener ikke at have fået nogen besked herom, og troede dine manglende opdateringer skyldtes sygdom og travlhed.
Mirko Woelck skrev:Jeg føler og forstår også dine vanskeligheder omkring det nye design. Jeg har selv været offer herfor. Navigation ind til en blog er temmelig ulogisk og en usability justering må vel siges at være forsømt længe. Jeg har gjort opmærksom på 'problemet' for 1-2 år siden (husker ikke præcist hvornår).
Navigationen til bloggen sker via "BLOGS", hvorefter man klikker på den overskrift/blog, man vil læse. Ved ikke, hvordan det kan gøres enklere.

Word indeholder så mange skjulte koder og interne links, at det vil give problemer at klippe-klistre især meget store dokumenter. Et blogindlæg må højst være på 64.000 tegn, inkl. de skjulte formateringskoder, links osv.
Klippe-klistring fra Wordpad fungerer langt bedre end fra Word. Det er måske en mulighed.

"Support Madsen" har selv ret travlt med tegneopgaver for p.t. 7 kunder (herunder 10 bøger, der skal være illustreret i april), og da arbejdet med Seriejournalen er ren con amore, ryger de store opdateringer altså nederst i køen, når der er travlhed i butikken.
Frank, det nye Seriejournalen online fungerer på ingen måde for mig. Jeg kan stadig ikke finde Samlerspalten, selv om jeg følger dine anvisninger. Får kun en oversigt over opdateringer, ikke selve bloggene.

Kan i det hele taget ikke finde rundt. Det er en rodebutik, sorry, men sådan opleves det. Og det er plastret til med grimme bannerannoncer, facebook reklamer og alt muligt andet. Du har ret i, at jeg stoppede med bloggen pga. sygdom og stress. Hvis du vender tilbage til et mere overskueligt site, starter jeg igen ;-)
"Du må tage mig på alt! Bare ikke på ordet."
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8457
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Frank Madsen »

Hartung skrev:Frank, det nye Seriejournalen online fungerer på ingen måde for mig. Jeg kan stadig ikke finde Samlerspalten, selv om jeg følger dine anvisninger. Får kun en oversigt over opdateringer, ikke selve bloggene.
Peter, her er en guidet tur - jeg synes faktisk ikke, det er så svært at regne ud:

Klik på BLOGS:
1.jpg
1.jpg (328.67 KiB) Vist 6063 gange
Klik på overskriften for den blog, du vil læse (ud for Mirkos står der "SAMLERSPALTEN"):
2.jpg
2.jpg (322.81 KiB) Vist 6063 gange
Du er nu i Samlerspalten og kan læse alle Mirkos blogindlæg:
3.jpg
3.jpg (644.22 KiB) Vist 6065 gange
Hartung skrev:Kan i det hele taget ikke finde rundt. Det er en rodebutik, sorry, men sådan opleves det. Og det er plastret til med grimme bannerannoncer, facebook reklamer og alt muligt andet. Du har ret i, at jeg stoppede med bloggen pga. sygdom og stress. Hvis du vender tilbage til et mere overskueligt site, starter jeg igen ;-)
Jeg lavede netop det nye design, fordi en masse brokkehoveder fandt det gamle design uoverskueligt med den laaaaange forside med blogindlæg, nyheder og anmeldelser - halvdelen skrevet af Googa. Det lyttede jeg til. Det nye design betyder, at man skal vælge NYHEDER, BLOGS, WEBCOMICS eller anden kategori, hvorefter man får en oversigt over indholdet i denne kategori. Det finder du så rodet og uoverskueligt, hvilket viser at det er svært at stille alle tilpas.
Antallet af bannerannoncer har været konstant på SJ i mange år og er ikke større end på f.eks. Berlingske.dk eller lign. De betaler for Seriejournalens drift, så jeg slipper for at have udgifter til webhotel, julefrokost, Mirkos rejseudgifter mv., men hvis du vil sponsorere anonymt eller kan foreslå en anden økonomisk model, så...
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Frank, prøv samme øvelse ved først, at klikke på

1. Blog
2. Oversigt
3. Vælg en Blog

Her vil du finde ud af, hvad Peter mener (Det virker som om, at man klikker i ring).

Når du klikker på en blog i listen listes de tre seneste indkomne blogs / artikler samt listen over Seriejournalens øvrige blogs. Ved det næste, dvs. 4., klik, kommer du ind på den blog du ville besøge. Det er et klik for meget efter min mening. Men det er vel en smagssag og det skal være det ene eller det andet.

Mht. M$ Word problematikken, så løste jeg problemet efter et par dage. Jeg kopierer over i Notepad, og kopierer videre over i Bloggen og editerer videre derfra. Nu kan der være mere tekst end før, og jeg får ikke alle de mærkelige outputs, som jeg gjorde før.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8457
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Frank Madsen »

Mirko Woelck skrev:Frank, prøv samme øvelse ved først, at klikke på

1. Blog
2. Oversigt
3. Vælg en Blog

Her vil du finde ud af, hvad Peter mener (Det virker som om, at man klikker i ring).
Nåh! Det skulle I bare have sagt. Det er rettet nu.
Mirko Woelck skrev:Når du klikker på en blog i listen listes de tre seneste indkomne blogs / artikler samt listen over Seriejournalens øvrige blogs. Ved det næste, dvs. 4., klik, kommer du ind på den blog du ville besøge. Det er et klik for meget efter min mening. Men det er vel en smagssag og det skal være det ene eller det andet.

4? Som mit eksempel viser, kan man være nede i enhver blog v.h.a. 2 klik. Tidligere var det 1, men det gjorde forsiden var meget informationstung, hvilket irriterede mange andre.
I "Seneste" listen listes ikke kun de tre seneste blogs/artikler - ALLE de seneste overskrifter fra SAMTLIGE blogs vises, med senest opdaterede øverst.
Mirko Woelck skrev:Mht. M$ Word problematikken, så løste jeg problemet efter et par dage. Jeg kopierer over i Notepad, og kopierer videre over i Bloggen og editerer videre derfra. Nu kan der være mere tekst end før, og jeg får ikke alle de mærkelige outputs, som jeg gjorde før.
Som sagt indeholder klippede elementer fra Word (og andre programmer) en masse skjulte koder, som gør dem datatungere, end man umiddelbart tror. Man KAN godt klippe-klistre tekst ind i redigeringsvinduet, men så skal det helst være fra basale tekstredigeringsværktøjer som f.eks. WordPad.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23025
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af GoogaMooga »

Et problem for mig er, at man ofte når man klikker på blogs ikonet bliver ført til debat oversigten, by default. Det ville være rart, også for gæster, om et enkelt klik på blogs ikonet ville føre til blog oversigten.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Hartung
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. jun 2005, 21:48
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Hartung »

GoogaMooga skrev:Et problem for mig er, at man ofte når man klikker på blogs ikonet bliver ført til debat oversigten, by default. Det ville være rart, også for gæster, om et enkelt klik på blogs ikonet ville føre til blog oversigten.
Det må være det, der sker for mig hver gang.
Jeg får ikke blog-oversigten frem.
Og det duer altså ikke med en hjemmeside, der skal forklares. Al navigation på nettet foregår intuitivt, ikke ved indlæring. Jeg ville seriøst overveje at ændre det tilbage til det gamle. Men jeg er måske ikke den bedste at spørge - da jeg ikke p.t. er så aktiv her.
"Du må tage mig på alt! Bare ikke på ordet."
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8457
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Frank Madsen »

Hartung skrev:
GoogaMooga skrev:Et problem for mig er, at man ofte når man klikker på blogs ikonet bliver ført til debat oversigten, by default. Det ville være rart, også for gæster, om et enkelt klik på blogs ikonet ville føre til blog oversigten.
Det må være det, der sker for mig hver gang.
Jeg får ikke blog-oversigten frem.
Har I to forsøgt efter, jeg har rettet siden?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af benadikt »

Hartung skrev:... Jeg ville seriøst overveje at ændre det tilbage til det gamle...
Jeg giver Peter 100 % ret. Seriejournalen var klart bedre og nemmere at navigere på før den sidste ændring for nogle måneder siden.
Jeg skal som regel bruge noget tid til at vænne mig til en ny hjemmeside, men nu er der gået nogle måneder med et par besøg hver dag, og jeg husker stadig den gamle som klart bedre og nemmere at finde rundt på.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23025
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev:
Hartung skrev:
GoogaMooga skrev:Et problem for mig er, at man ofte når man klikker på blogs ikonet bliver ført til debat oversigten, by default. Det ville være rart, også for gæster, om et enkelt klik på blogs ikonet ville føre til blog oversigten.
Det må være det, der sker for mig hver gang.
Jeg får ikke blog-oversigten frem.
Har I to forsøgt efter, jeg har rettet siden?
hvis man klikker på blogs fra forum siden, bliver man stadig ført til debat oversigten by default. Så skal man klikke på blogs en gang til. Det er ikke noget problem, når bare man ved det, jeg tænker mest på gæsterne.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Frank Madsen skrev: Har I ... forsøgt efter, jeg har rettet siden?
Sådan Frank!

Nu virker det, som det skal. Enhver Blog (på Seriejournalen) er nu kun to klik væk. Det virker både i Firefox 3.5 og i M$ Exploder v6.0+v7.0.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8457
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Frank Madsen »

Mirko Woelck skrev:
Frank Madsen skrev: Har I ... forsøgt efter, jeg har rettet siden?
Sådan Frank!

Nu virker det, som det skal. Enhver Blog (på Seriejournalen) er nu kun to klik væk.
Det har enhver blog hele tiden været, jfr. mit eksempel.

Til Googa: Når jeg klikker på BLOGS fra debatsiderne, så får jeg blogoversigten frem.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Hartung
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. jun 2005, 21:48
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Hartung »

Mirko Woelck skrev:
Frank Madsen skrev: Har I ... forsøgt efter, jeg har rettet siden?
Sådan Frank!

Nu virker det, som det skal. Enhver Blog (på Seriejournalen) er nu kun to klik væk. Det virker både i Firefox 3.5 og i M$ Exploder v6.0+v7.0.
Hos mig virker det ikke!
Siden åbner - men jeg får ingen oversigt over alle bloggene, når jeg klikker på blogs...kun overskrifter fra de seneste indlæg.
"Du må tage mig på alt! Bare ikke på ordet."
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8457
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Frank Madsen »

Hartung skrev:Hos mig virker det ikke!
Siden åbner - men jeg får ingen oversigt over alle bloggene, når jeg klikker på blogs...kun overskrifter fra de seneste indlæg.
Jo, så virker det. Du får en oversigt over alle bloggene, sorteret efter seneste opdatering - hver blog vises med bloggens navn efterfulgt af overskriften på seneste indlæg, så du kan vurdere, om der er nyt at komme efter. Det kan sa ikke være smartere.
Derudover kan du ved klik på OVERSIGT fremkalde en oversigt, hvor kun bloggenes navne fremgår, hvis du mener, det er bedre. Det er den oversigt, Mirko ganske rigtigt påpegede var fejlbehæftet, men det er fikset nu.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar