QXL

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 20. mar 2005, 16:49
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

QXL

Indlæg af Steffen Jensen »

Er jeg den eneste der ikke kigger på Qxl mere, efter de har lavet et nyt design på siden ??

Jeg syntes det er svært og uoverskueligt at hitte rundt i.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23025
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: QXL

Indlæg af GoogaMooga »

QXL er tis. Bruger det aldrig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 30. dec 2004, 20:06
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: QXL

Indlæg af Lars Kristensen »

Det er helt håbløst. Men mon ikke de laver det om snarest muligt? De må have markant færre besøgende nu.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: QXL

Indlæg af Noname »

Det er helt ubrugeligt, hvordan kan de finde på at lancerer sådan noget? Godt man ikke er erhvervsdrivende på qxl, det ville være en katastrofe.

Der er en anden auktionsside der hedder yah.dk - den kører som det gamle qxl, jeg tror mange er flyttet hen på den og dba i stedet for.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: QXL

Indlæg af Mirko Woelck »

Men Steffen, det er teknisk overlegent... I følge direktøren (har jeg fået fortalt af en storsælger) De har bare ikke spurgt brugerne om det er det, vi vil have.

Jeg har ikke 'tilmeldt' mig det nye site, da de ville have alle mine kortoplysninger. Faktisk var det den ene krone, som 3. part ville opkræve, som stoppede mig. Efter at have tænkt over det og talt med nogle storsælgere uden tegneserie-miljøet har jeg besluttet ikke at tilslutte mig før

1. man IKKE skal indlevere kortoplysninger til 3. part (erfaringer fra udlandet fortalt til mig af nogle storsælgere har skræmt mig lidt).
2. Superlisten skal tilbage. Ellers er det umuligt, at administrere, fordi man kun kan klikke sig 10 lot frem ad gangen.
3. Det knytter sig faktisk til pkt. 1. Hver gang, og det er hver gang, man laver en handel, trækkes beløbet automatisk og et gebyr til 3. part trækkes. I det gamle samles disse beløb og man kunne betale dem løbende.
4. Deres betingelser var i starten fyldt med fejl og udeladelser på vigtige punkter, så man følte sig ikke tryg, hvis man accepterede deres betingelser.

Ser man på trustpilot, så er QXL gået sin egen død nærmere, hvis de ikke lytter til brugerne. Jeg har ikke gidet at brokke mig konstruktivt i over 1½ år før nu, fordi de er fuldstændig tonedøve og i dag er blevet temmelig arrogante. Fx kan du ikke købe og sælge før man har indgivet kortoplysninger... Det er grundstenen i deres site...

Der var vist 5. og 6. grund, men dem har jeg glemt.

Det man dog kan konkludere på trods af højsæsonen er, at deres samlede auktioner er gået fra 1.000.000 varer til godt 150.000 før deres nye site til blot 34.000. I de mest aktive kategorier er deres vareudvalg gået ned med op til 88 %. Op det er samlet for både Norge og Danmark. Et totalt kollaps i de populære kategorier.

Med blot 34.000 titler svarer det til en lille forretning, og da måske kun under 2-5 % bliver solgt i de fleste kategorier, så kan jeg ikke forestille mig, at det kan køre rundt.

Og Goooga, QXL er ikke så dårligt, da man her kan finde ting, som alm. butikker som antikvariater ikke normalt sælger men der er meget støj.

Ang. 'støj', så har der været mange storsælgere, som har flodded sitet, men sådan er det... Nogle mener bl.a. nu hvor det er eller var blevet for nemt at lægge mange ting op at det så skulle koste noget. Det ville selvfølgelig sætte en stopper herfor men det ligger jo ikke ligefrem i 'fremskridtet' eller dynamikken. Jeg forstår kritikken og den er berettiget, faktisk. Man hvad kan man gøre, når sitet er frit ift. hvad man kan lægge op. Dog er der kommet mange restriktioner.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: QXL

Indlæg af Noname »

Er det ikke to måneder man har til at oprette sine udløbne auktioner inden de slettes? Hvis ikke snart sitet bliver brugbart og folk mister deres billeder og beskrivelser til de gamle auktioner, så tror jeg det bliver mere end svært at få qxl op at køre igen. Der er også mange der ikke vil udleverer deres konto oplysninger, og hvorfor får de ikke lagt underkategorierne ind igen? Virkeligt uprofessionelt, det er jo helt umuligt at finde rundt nu...
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: QXL

Indlæg af Mirko Woelck »

Noname skrev:Er det ikke to måneder man har til at oprette sine udløbne auktioner inden de slettes? Hvis ikke snart sitet bliver brugbart og folk mister deres billeder og beskrivelser til de gamle auktioner, så tror jeg det bliver mere end svært at få qxl op at køre igen. Der er også mange der ikke vil udleverer deres konto oplysninger, og hvorfor får de ikke lagt underkategorierne ind igen? Virkeligt uprofessionelt, det er jo helt umuligt at finde rundt nu...
Præcis. Når de 2 måneder er gået er deres storkunder helt sikkert væk. Der er ingen, der gider lægge dem ind i igen. Det tager måske i tid op til 1 måned eller 2, hvis deres "det tager kun 2 minutter"-motto efterleves. De lovede, at alle fejl ville blive rettet til d. 20. juli... Jeg kan ikke se, at noget blev rettet til den dato. I følge dem selv fra de enslydende mails de har sendt ud i Norge og Danmark, så ejer de ikke længere det gamle design / infrastruktur. Det var nok noget de bare sagde, for at få folk til at udlevere deres kortoplysninger og tage den derfra... De er også temmelig ligeglade med, at nogle ikke ønsker at udlevere deres kortoplysninger for "så kan du ikke bruge vores site". Det sidste er så rigtigt i sin egen logik.

QXL har aldrig forstået eller mistet forståelsen for, at de lever af deres brugere.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: QXL

Indlæg af Noname »

Jeg har virkelig aldrig set en så kikset opdatering af et site som det her - alt er blevet dårligere. Man skulle næsten tro Lauritz opkøbte qxl, blot for at ville nedlægge det. De skriver at med tiden vil underkategorierne blive lagt ind igen, hvorfor får de ikke dem lagt ind med det samme - det kan ikke tage særligt lang tid. Jeg regner ikke med at komme igang på qxl igen.
Kristian Pedersen

Re: QXL

Indlæg af Kristian Pedersen »

Wow. Det er jo blevet fuldstændig ubrugeligt.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4713
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: QXL

Indlæg af Robin »

Ekstremt sløjt! Qxl har vundet VM i disciplinen "at skyde sig selv i foden". De har lagt sig suverænt i spidsen ved at skyde sig selv i begge fødderne. Totalt uoverskueligt og ubrugeligt site. Hvem har i øvrigt lyst til at lægge sine betalingskortoplysninger ud til en auktionsside? Tak for denne gang, Qxl!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23025
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: QXL

Indlæg af GoogaMooga »

Så kan alle sælgere måske faldbyde deres varer her i stedet? Jeg møder gerne i Kbh!

mvh
GoogaMooga
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: QXL

Indlæg af Noname »

QXL er stadigvæk helt ubrugeligt, det er simpelthen for dårligt, så lang tid efter. Mon meningen hele tiden har været at lave det her nummer, for så at gå konkurs ?? Det virker i hvert fald helt ulogisk, og uprofessionelt at lancerer en ubrugelig side, som tilsyneladende bliver ved med at være ubrugelig, og tvinge folk til at oplyse deres bankkort nr for at kunne bruge siden, hvilket rigtigt mange ikke vil. Alle andre salgssider oplever for tiden et sandt boom, fordi folk kan naturligvis ikke vente flere måneder på at kunne sælge. Jeg tvivler stærkt på QXL får de kunder tilbage som nu har skiftet platform, og jeg tror også det her er begyndelsen til enden for QXL.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: QXL

Indlæg af Mirko Woelck »

Noname skrev:QXL er stadigvæk helt ubrugeligt, det er simpelthen for dårligt, så lang tid efter. Mon meningen hele tiden har været at lave det her nummer, for så at gå konkurs ?? Det virker i hvert fald helt ulogisk, og uprofessionelt at lancerer en ubrugelig side, som tilsyneladende bliver ved med at være ubrugelig, og tvinge folk til at oplyse deres bankkort nr for at kunne bruge siden, hvilket rigtigt mange ikke vil. Alle andre salgssider oplever for tiden et sandt boom, fordi folk kan naturligvis ikke vente flere måneder på at kunne sælge. Jeg tvivler stærkt på QXL får de kunder tilbage som nu har skiftet platform, og jeg tror også det her er begyndelsen til enden for QXL.
Man har da i det mindste fået kategorier på (siden 31-7-2015):

https://www.qxl.com/da/samleobjekter-tegneserier

Men det er så norske tegneserier på side 1 for mit vedkommende her kl. 8.00.

For en uge siden har fået et par tilbagemeldinger på, at det er 'umuligt' at søge specifikt. Man kunne fx ikke finde Tintin ! Ikke en. Det lyder lidt mærkeligt. Ved søgning på tintin giver det ikke mange resultater. Faktisk kun 2 danske album: https://www.qxl.com/da/search?word=tintin

Enten er varen der ikke eller også virker deres søgefunktion ikke. Mange giver bare op, hvilket man på nettet også kan se på indlæg på nettet.

En søgning på (Løjtnant) Blueberry giver ingen resultater for hverken Norge eller Danmark. Der er så nok ingen...

De overvejer også at samle alle transaktioner på ugebasis, så man ikke bliver "gebyret" for hver transaktion (70 øre har jeg hørt). Hvis man har mange handler koster det jo gebyrer hver gang og giver en masse administration, hvis man vil holde regnskab, hvilket jo er noget virksomheder gør og som private i princippet også bør gøre, så de ikke sælger for mere end det er tilladt uden at skulle registrere sig som virksomhed. Det sidste bliver i praksis nok sværere at opnå med det nye site med det nu anslåede antal færre brugere.

For mindre erhvervsdrivende, så er det med bare at oplyse kortoplysninger farligt, hvis kontoen bliver misbrugt (fx tømt), så er de ikke beskyttet som private på indskud. Pengene er tabt i de fleste tilfælde. Man kan så måske forsikre sig, men hvem gider det for et site med vigende salg.

QXL har dog været så large at skrotte alle udestående efter deres indkrævningskontor/-firma sendte breve ud til mange med et girokort på det skyldige primo august. Beløbet er eftergivet. Hele 194,88 for mit vedkommende :D

Samlet set er antallet af lot steget omkring 60 % siden lavpunktet fra medio juli. Selvom mange klager og er utilfredse, så ser det ud til, at mange er vendt tilbage alligevel.

Man kan stadigvæk ikke søge i egne auktioner. Da jeg har i følge deres site 2482 auktioner er det mig umuligt, at finde en enkelt specifik vare. Søgning er ikke muligt. Søgefeltet er der, men den søger i aktive auktioner, når det er mine afsluttede auktioner, jeg vil øge i. Hvis jeg skal bruge en vare fra side 200, så kan jeg risikere at navigere manuelt 199 sider igennem for at finde det jeg søger af mine egne afsluttede varer!

Hvilke andre sites tænker du på Noname ? Yah.dk ?

En form for liste over danske netauktion-sites: https://dk.trustpilot.com/categories/online_auction

Måske man kunne samle kendte alternativer i denne tråd !
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: QXL

Indlæg af Noname »

Mirko Woelck skrev:Man kan stadigvæk ikke søge i egne auktioner. Da jeg har i følge deres site 2482 auktioner er det mig umuligt, at finde en enkelt specifik vare. Søgning er ikke muligt. Søgefeltet er der, men den søger i aktive auktioner, når det er mine afsluttede auktioner, jeg vil øge i. Hvis jeg skal bruge en vare fra side 200, så kan jeg risikere at navigere manuelt 199 sider igennem for at finde det jeg søger af mine egne afsluttede varer!

Hvilke andre sites tænker du på Noname ? Yah.dk ?
Så er du en af dem der ikke har kunne sætte til salg i flere måneder nu, fordi der ikke længere er et superlisterprogram, altså med mindre du gider oprette 2482 auktioner manuelt :D

Jeg har svært ved længere at se QXL som troværdig, og jeg tvivler på der er 54.000 auktioner derinde, men hvis det er tilfældet skal man vel dividere med 2, da der både er danske og norske auktioner nu. Altså er der ca. 27.000 danske auktioner ...Jeg har dog svært ved at finde noget der er bud på, og så er det jo spild af tid at sætte noget til salg derinde.

Der er mange alternativer i form af Gul & Gratis, facebook, yah.dk osv... men jeg tror DBA er rendt med det meste. Der kommer i hvert fald væsentligt flere tegneserier til salg hver dag, end der gjorde før, og i kategorien "Andre bøger og blade" er der nu 16.330 annoncer. Du kan selvfølgelig købe forskellige salgspakker på DBA, men generelt set er det helt gratis både at sætte til salg og sælge.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: QXL

Indlæg af Noname »

Mirko Woelck skrev:En form for liste over danske netauktion-sites: https://dk.trustpilot.com/categories/online_auction
QXL på en 14. plads med bundkarakter :lol:
Besvar