Hej, har brug for lidt hjælp

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Besvar
Raxor
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. okt 2018, 13:26

Hej, har brug for lidt hjælp

Indlæg af Raxor »

Hej og tak fordi jeg må være med...

Jeg har et lille spørgsmål

Jeg elsker (og samler) på gamle tegneserie blade.. John Carter, Conan, HEX, AACO, Basserne, edderkoppen/spider-man, Teen Titans osv osv osv... og når det kommer til alt det danske har vi jo nogle fine butikker man kan købe sig fattig i + DBA, QXL, Marketplace og en masse genbrugsbutikker med mere...

Men når det kommer til de amerikanske så er man henvist til mycomicshop, Newkadia og den slags... og det er MEGA fede sider, jeg kunne bruge adskillige årslønne på, men da de ligger i Guds eget land (USA) er man både ramt af importgebyr, 80 kroners grænse told og moms og alt muligt andet....

Nu kommer spørgsmålet...
Findes der ikke nogle Europæiske Alternativer... ???? Synes ikke rigtigt jeg kan finde noget.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hej, har brug for lidt hjælp

Indlæg af Robin »

Velkommen her blandt samlertosserne, jeg er selv hårdt ramt af bacillen og har været igennem præcis de samme overvejelser, som du nævner. Der er dog lidt lys for enden af den mørke "samler-på-amerikanske-tegneserier-og-ved-ikke,-hvor-jeg-kan-finde-back-issues" tunnel.

Har du mon prøvet ebay.de - den tyske variant? Det kan lyde sært, men der er en del sælgere af både DC og lidt Marvel, jeg har købt en hel del silver age DC til OK priser. Tjek det! Så kan du jo også skrive :wink: her på siden i dette forum, hvis der er noget, du RIGTIGT gerne vil have fat i; de sidste numre du lii-ige mangler for at lukke et hul i en eller anden serie og ikke har lyst til at give Faraos - eller Pegasuspriser
Personligt har jeg f.eks. masser af tidlige Basserne, noget US Spider-man Silver Age, danske Tomahawk, kassevis af And blade, læssevis af Modern Age DC og Marvel til salg og så videre, og så videre.
Og der er helt sikkert også andre her på sitet, der har ting og sager, de vil skille sig af med. Skriv blot, hvad du søger. Du bestemmer jo selv, hvad du vil købe, og hvad du vil betale. Held og lykke med samleriet! Verdens fedeste hobby! Og igen, velkommen her på siden blandt ligesindede.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Hej, har brug for lidt hjælp

Indlæg af Jack J »

Jeg husker en Fantask-podcast (på YouTube) for 1-2 år siden, hvor Marvel-Morten viste rundt på deres lager og gjorde opmærksom på, at Fantask ligger inde med mange gamle amk. blade.
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 559
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Hej, har brug for lidt hjælp

Indlæg af morlyk1 »

Jeg har lidt amerikansk til salg på min hjemmeside.

Marvel
http://www.mortenlykkegaard.dk/marvel

DC
http://www.mortenlykkegaard.dk/dc

Andre forlag
http://www.mortenlykkegaard.dk/andre-forlag
Raxor
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. okt 2018, 13:26

Re: Hej, har brug for lidt hjælp

Indlæg af Raxor »

Tak for svarene, og bookmarker lige din side og kigger på den næste gang der er hul i budgettet:-)

Iøvrigt, ligger inde med nogle gamle Anders And (1951-1956) men har meget svært ved at vurdere hvad de ca er værd, har simpelthen ikke styr nok på Graduering endnu, har en mening, men ikke meget at sammenligne med... Findes der nogle eksperter i Jylland man kan gå til evt?
a raahauge
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. nov 2010, 19:45

Re: Hej, har brug for lidt hjælp

Indlæg af a raahauge »

Har du prøvet stribeladen i Århus han importere selv blade fra USA og har meget forskelligt
Besvar