Tintin parkeret på 3.-pladsen

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.

Er det OK?

Nej, Tintin skal ALTID være dyrest -i hele universet!
1
14%
Tjaaaa. De sarte pap-albums fra start-70'erene ER sgu sjældne...
4
57%
Ja, både Lucky Luke og Splint er bedre serier. Derfor OK...
1
14%
Ja da!INGEN serie burde koste mindre end Tintin. Lorteserie.
1
14%
 
Afgivne stemmer: 7

Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Spærhage »

-Ja, altså økonomisk forstås... -og vel at mærke i følge Faraos.

Faraos har tilsyneladende justeret deres priser på klassiske albums, og Tintin fulgte ikke lige med opad. I stedet så ser den nye top tre i NM/M stand sådan her ud.

Først 3.-pladsen:
TT14.jpg
Ja, altså reelt samme pris for album 6 (Sorte guld) og Det gådefulde... så vel en delt 3.-plads til knægten med hårtoppen...

Og med 20.000 spir et mulehår foran kommer....
Splint1.jpg
Splint1.jpg (73.51 KiB) Vist 3563 gange
Og så den nye etter i klassen (trommehvirvel....)

Ta-daaaaa….
LL1.jpg
Ja 25K er sgu ikke småpenge. Jeg ihukommer en nylig tråd om at de første LL'er i topstand var sjældne, og måske har Sivert læst med (-eller måske vidste han det godt i forvejen...who knows).

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Antaeus »

Hvor mange samlere vil du vurdere er villige til at betale de priser for et top eksemplar?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Frank Madsen »

Spærhage skrev:Ja 25K er sgu ikke småpenge. Jeg ihukommer en nylig tråd om at de første LL'er i topstand var sjældne, og måske har Sivert læst med (-eller måske vidste han det godt i forvejen...who knows).
Sivert har nok åbnet en af sine egne førsteudgaver af Lucky Luke, og da albummet blev til støv mellem hænderne på ham, har han tænkt: "Prisen skal sgu lige have et nøk opad!"
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af GoogaMooga »

Tænk, jeg har haft to LL #1. Dog ikke i NM/M, så langt fra.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:Tænk, jeg har haft to LL #1. Dog ikke i NM/M, så langt fra.
Jeg har haft dem i M. Med streg under haft. Ikke sådan at jeg ikke har dem endnu, men de ser ikke ud, som de gjorde for 49 år siden.

Spørgsmålet er vel også, som det også tidligere har været diskuteret, om de egentlig nogen sinde var i M fra starten. I hvert fald er de jo nærmest født med den berømte påklistrede prisetiket på bagsiden.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:Tænk, jeg har haft to LL #1. Dog ikke i NM/M, så langt fra.
Jeg har haft dem i M. Med streg under haft. Ikke sådan at jeg ikke har dem endnu, men de ser ikke ud, som de gjorde for 49 år siden.

Spørgsmålet er vel også, som det også tidligere har været diskuteret, om de egentlig nogen sinde var i M fra starten. I hvert fald er de jo nærmest født med den berømte påklistrede prisetiket på bagsiden.
Mine ville have været M, bortset fra en enkelt graverende fejl. En havde et kæmpe æseløre, og den anden noget andet. Husker ikke, hvilken jeg har beholdt, men fik ikke det helt store i bytte hos Faraos for den anden.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Mirko Woelck »

GoogaMooga skrev:
Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:Tænk, jeg har haft to LL #1. Dog ikke i NM/M, så langt fra.
Jeg har haft dem i M. Med streg under haft. Ikke sådan at jeg ikke har dem endnu, men de ser ikke ud, som de gjorde for 49 år siden.

Spørgsmålet er vel også, som det også tidligere har været diskuteret, om de egentlig nogen sinde var i M fra starten. I hvert fald er de jo nærmest født med den berømte påklistrede prisetiket på bagsiden.
Mine ville have været M, bortset fra en enkelt graverende fejl. En havde et kæmpe æseløre, og den anden noget andet. Husker ikke, hvilken jeg har beholdt, men fik ikke det helt store i bytte hos Faraos for den anden.
Mint kan ikke have noget med "bortset fra" at gøre, Googa. "M" er en absolut og er ikke relativ. Hvad det har været er ikke relevant længere i den terminologi. Stand er sjælden reversibel, hvis det var.. hvis det var... bum bum.

En betegnelse jeg så i Forum for måske et årti siden på nogle slatne poser med AA i årgange var "Nær Mint", som for nogle betyder "blot hel" / "blot komplet" som faktisk er en meget relativ relativ betegnelse.

Spærhauge: Måske Sivert har et segment vi ikke kender til ! Måske "vi" kunne erstattes af "ingen". Kun et forslag. Det kan være møntet på udlandet, hvor de andre franske måske er mere i høj kurs nu, hvor alle har samlet Tintin færdig.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af GoogaMooga »

Selvfølgelig, Mirko, det ved jeg gpdt. Men hvad skal man sige om en ellers meget pæn LL#1, der lige har en enkelt fejl. VG og FN dækker ikke over sådanne tilfælde. Selv i starten af 80'erne var de ældste LL meget svære at finde i pæn stand.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Spærhage »

GoogaMooga skrev:
Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:Tænk, jeg har haft to LL #1. Dog ikke i NM/M, så langt fra.
Jeg har haft dem i M. Med streg under haft. Ikke sådan at jeg ikke har dem endnu, men de ser ikke ud, som de gjorde for 49 år siden.

Spørgsmålet er vel også, som det også tidligere har været diskuteret, om de egentlig nogen sinde var i M fra starten. I hvert fald er de jo nærmest født med den berømte påklistrede prisetiket på bagsiden.
Mine ville have været M, bortset fra en enkelt graverende fejl. En havde et kæmpe æseløre, og den anden noget andet. Husker ikke, hvilken jeg har beholdt, men fik ikke det helt store i bytte hos Faraos for den anden.
Jamen det passer jo fint ind hvis du (Googa) har fået et par hundrede eller 3 for den... Et sådant album ville jeg i en hurtig håndevending taksere til noget omkring fine, og det er faktisk en høj stand for LL1. Det står nu til en tusse, og med fortjeneste, moms etc, så får man jo nok ikke meget mere end til en frokostplatte på 'Bones'.

For som Carsten jo også antyder, så er spørgsmålet om de her albums overhovedet FINDES i den der super-høje stand, og måske (fraregnet tiden fra trykkeriet til papkassen de blev sendt i) aldrig har gjort det?

Jeg synes mest det er lidt sjovt at se hvad 'kursen' på tegneserier er. Jeg ville aldrig selv betale 25.000 for et album, om så det fandtes, men det tror jeg godt der er folk der vil (efter at have bidt i gulvtæppet). Hvis AA1 kan koste 250.000 (eller lad os så sige bare det halve i privathandel), så tror jeg også der er folk der vil smide skejser for Splint og LL. Hvis de altså findes, forstås...

Og dertil vil jeg sige at som det jo var med de gamle Tintin'er der dukkede op for en del år siden fra Carlsens lager, så skal man aldrig sige aldrig! Men NM/M er bare en usædvanlig høj stand, så om selv albums fra et glemt lager ville komme helt derop, er nu nok tvivlsomt...

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Frank Madsen »

Spærhage skrev:Jeg ville aldrig selv betale 25.000 for et album, om så det fandtes, men det tror jeg godt der er folk der vil (efter at have bidt i gulvtæppet).
Nu er det jo også Tintin, så det er forståeligt, at man holder på pengene. Havde det derimod drejet sig om Blake og Mortimer og en perfekt udgave af "SOS Meteorer" ...
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Antaeus »

Ja, NM/M er usædvanlig høj standard for gamle blade/album.
jeg synes også der er en tendens til at de gamle blade/album vurderes for højt fordi de kan være svære at finde i prima kvalitet. Er det kun mig eller har i andre det også sådan at de nogen gange vurderes lidt for højt i forhold til hvordan et helt nyt blad fremstår?
Når de gamle blade/album vurderes NM/M så skal det jo fremstå som direkte fra trykkeriet.

Og ja der må være nogle samlere der køber de udgivelser for ellers kunne alt det MINTeri jo ikke køre rundt. Og det ses vel især i udstrakt grad i USA med deres CGC graduering som en del køber.

Anders And & Co. 1 det bare stiger og stiger og halv pris i privat handel af Faraos priser ser ud til at passe fint for AA1. Det flotteste AA1 jeg nogensinde har set og måske flotteste i DK blev solgt til 120.000 kr i privat handel.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Antaeus »

Frank Madsen skrev:
Spærhage skrev:Jeg ville aldrig selv betale 25.000 for et album, om så det fandtes, men det tror jeg godt der er folk der vil (efter at have bidt i gulvtæppet).
Nu er det jo også Tintin, så det er forståeligt, at man holder på pengene. Havde det derimod drejet sig om Blake og Mortimer og en perfekt udgave af "SOS Meteorer" ...
SOS Meteorer står ikke til mere end 800 kr. for NM/M hos Faraos.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af GoogaMooga »

Tror, jeg har dobbelt af SOS Meteorer.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Mirko Woelck »

Alle af Spærhages tre nævnte har alle en svag coating, så gnubbeskader ved opbevaring forekommer næsten altid som en start på nedgraderingen; så ud fra definitionen på NM/M, så er eller kan de være sjældne uanset ukendte eller skjulte lagre (hos fx det forgangne Carlsen arkiv).

SOS Meteorer er meget mere robust. Men måske er Sivert ved at opdatere, og det skal nok komme, men jeg tror det ikke, da SOS Meteorer er ikke sjælden nok til det. Men når Spærhage stadig mangler et 9.8, så kan der være noget om det. Spærhage holder øje og orienterer os, hvis SOS Meteorer klemmer sig ind i top 3.

Og jeps, nu er Sivert klar til hele verden og vækste videre :

https://www.faraos.dk/antikvarisk/blade ... 2-nr.-1-us

Følger man med i de danske FB-grupper, så er der samlere, der går efter ret høj stand i de amerikanske hæfteudgivelser. Men om det første MAD til 100k lige står i rækken er måske lige tvilvsomt nok.

Men pudsigt, at priserne får et nøk opad i disse tider.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Tintin parkeret på 3.-pladsen

Indlæg af Spærhage »

Antaeus skrev:
Frank Madsen skrev:
Spærhage skrev:Jeg ville aldrig selv betale 25.000 for et album, om så det fandtes, men det tror jeg godt der er folk der vil (efter at have bidt i gulvtæppet).
Nu er det jo også Tintin, så det er forståeligt, at man holder på pengene. Havde det derimod drejet sig om Blake og Mortimer og en perfekt udgave af "SOS Meteorer" ...
SOS Meteorer står ikke til mere end 800 kr. for NM/M hos Faraos.
-hvilket givetvis skyldes million-oplaget det meget naturligt er kommet i. Naturligvis spiller det også en rolle at samtlige albums er blevet behandlet med den ærbødighed der kun er naturlig for et sådant relikvie (indpakning i silke, klimakontrolleret opbevaring etc.) Lucky Luke og Splint kan jeg ikke svare for, men det er klart at stort set alle Tintinalbums (altså dem der ikke er blevet makuleret efter returneringen af de usolgte eksemplarer), har endt deres dage i kattebakker eller som fiskeindpakning. Som fortjent.

Blake og Mortimer rules…

Nå, det var vist et sidespring…

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Besvar