Jumbobøgerne

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Jumbobøgerne

Indlæg af Berti Stravonsky »

Egentlig er det lidt underligt, at Jumbobøgerne blev så store, og stadig er eftertragtede, og gavehæfterne ikke er. I sidstnævnte nød jeg alle opgaverne og læste bladene i smadder.

Jumbo'erne med, og jeg var især glad for Jumbobog nummer 6, Anders And og Bjørnebanden. Historien hvor Anders får storhedsvanvid kan jeg stadig UDENAD her 50 år senere...

Onkel Joakim i hopla, 7'eren, var også skidegod.


Der findes ikke mange, men alligevel et par lækre stykker derude. En af mine gode venner har lige købt denne lækkerbisken. Dyrt, fjollet, skørt. Og så alligevel helt i orden.
120936779_10157614787875382_2575289547314316450_o.jpg
120606430_10157614787950382_681003350282174529_o.jpg

De der jumbobøger. Jeg havde stort besvær med at finde nummer 4. I don't know why.

Hvad med jer? Har I jumbo'erne, eller er de læst til atomer og røget ud eller videre?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jumbobøgerne

Indlæg af Antaeus »

Jeg tænker at kvaliteten var bedre i Jumbobøgerne, uden at jeg lige har undersøgt det. Men jeg husker Jumbobøgerne tydeligt, især Scarpa historierne, gavehæfterne husker jeg nærmest ikke.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jumbobøgerne

Indlæg af Berti Stravonsky »

Udklip.JPG
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Jumbobøgerne

Indlæg af ultindenstore »

Jeg havde også en del Jumbobøger og synes det var pudsigt den gang, at godt nok var jumbobøgerne farvelagte men hver 3. og 4. side var sort/hvid. Har det måttet være for at spare på omkostninger?
Det var ganske formiddable historier, kan jeg huske.
Sideløbende med Jumbobøger havde jeg også Fantomet, Supermand, Spidermand og Batmand.

Det var tider!!!!
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Jumbobøgerne

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg har de fleste, vist alle ml. 1 og 150, købte nr. 1 hos købmanden da det udkom i 1969. Min favorit er nr. 4 med bla.a ‘Den flyvende Skotte’, havor Joakims mangegangegrandonkel er dømt til i evighed engang årligt at kaste en skibladning fisk ned over Honduras’ hovedstad Tegucigalpa, og Barks...
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Jumbobøgerne

Indlæg af The Elder »

Jeg startede med at holde Jumbo bøger, fordi jeg var fast læser af Anders And.
Men efter de første bøger, hoppede jeg fra, for jeg blev aldrig fan af stregen. Der er jeg nok for meget klassisk Carl Barks Skole.
Men som fast inventar køber jeg et par stykker med, når vi tager på sommerferie sydpå.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Jumbobøgerne

Indlæg af Robin »

I lighed med "the Elder" købte jeg Jumbo bøgerne i begyndelsen. Jeg købte stort set, hvad der udkom af tegneserier i de år, dog ikke lommeserierne med cowboy- og krigsserier. Jeg holdt ved op til nr. 36 eller deromkring. Det var det sædvanlige samlergen, der slog til. Jeg blev ikke bidt af stregen og den ofte aggressive Onkel Joakim, der jagtede Anders And, mens der blev skreget:" UAKK, UAKK".

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Jumbobøgerne

Indlæg af benadikt »

Jeg købte også de første omkring 20 numre, men kun nogle få historier faldt i min smag. De viste sig senere at være af Barks (f.eks. Den store kapsejlads) og Scarpa (f.eks. Den flyvende skotte).

Jeg er enig med Robin. Det der med at de jagtede hinanden i et virvar og skreg "UAKK, UAKK" tiltalte mig ikke.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar