Og bind 11. Det er hundrede. Købte det på Rådshuspladsen i Vanggaards hollandske bogudsalg.Carsten Søndergaard skrev:PS: Jeg kan om Nofret oplyse så meget, at der, da Carlsens restoplag af nr. 1-10 blev solgt, kun var ca. en fjerdedel så mange (få) eksemplarer af Nofret 8 som af de øvrige. Så Nofret 8 må ubetinget betragtes som det mest sjældne af de oprindelige Nofret-album.
Jeg kender ikke årsagen. Måske fordi der var en plakat indlagt?
Faraos har det faktisk på lager antikvarisk. Men til en pris, der er så høj, at man for samme beløb kan få Eudors samlebind med albummet PLUS to andre album PLUS ekstramateriale.
Ja, ja, "Gravørerne", som Faraos kalder albummet
https://www.faraos.dk/antikvarisk/album ... ravoererne
Bind 8. Det er nok plakaten, som kunne have trukket et mersalg eller en del blev beskadiget under transport til lageret og kasseret. Evt. historien skiller sig ud. Jeg erindrer ikke, at de evt. har dårligt limning fra ny eller set antikvarisk, så købere har fået erstatningseksemplar (*). Måske du har noget lanceringsmateriale/PR som kan kan lys over det, men oplag ift. de forrige oplag var betragteligt lavere, men langt større end de sidste albums 9 og 10, som stadig kan fås i 1. udgaver (og i samlealbum også).
(*) købte en samling i Hadsund omkrig år 2000. Sælger måtte ned til boghandleren 3 gange for at hente nyt eksemplar, da Thorgal bind 10 - Aracia tabte siderne ud ved åbning. Det er kendt for netop det bind, som også blev genoptrykt som det eneste (pga. svag limning) ud over bind 1 (pga. popularitet, efterspørgsel?) i den oprindelige udgivelsesrække fra Carlsen Comics softcoverudgaver. Bind 22 og 23 er principielt også genoptrykt, da de album tidligere blev udgivet som Cormak 1 og 2.