Priser og herlighedsværdi

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Besvar
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Priser og herlighedsværdi

Indlæg af The Elder »

Det kan nu undre mig, hvad jeg skal betale for.
Når jeg kikker hos Faraos, så kan jeg:

- få en fabriksny Roms Ørne 2 til 148,-
- en antikvarisk Roms Ørne 2 til 225,-

Hvad kan herlighedsværdien være ved den antikvariske, der berettiger de ekstra 75 kr. ?

Snakker vi "1. oplag og så ved alle, det er guld værd" eller ?
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Priser og herlighedsværdi

Indlæg af Frank Madsen »

The Elder skrev:Snakker vi "1. oplag og så ved alle, det er guld værd" eller ?
At bind 4 og 5 er udsolgt, mens bind 1 og 2 er på lager kunne tyde på, at sidstnævnte er genoptryk. Så for samlere, der går op i 1. oplag, er det måske en beskeden merpris, der er værd at betale?

Ellers kan man måske forestille sig en vis træghed i prisopdateringen af så store parallelle varekataloger, nyt vs. brugt, hvor en justering det ene sted måske ikke altid følges op af en umiddelbar justering det andet. Under alle omstændigheder er det imponerende, at Faraos overhovedet har så omfattende et onlinekatalog for brugte varer.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Priser og herlighedsværdi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:
The Elder skrev:Snakker vi "1. oplag og så ved alle, det er guld værd" eller ?
At bind 4 og 5 er udsolgt, mens bind 1 og 2 er på lager kunne tyde på, at sidstnævnte er genoptryk. Så for samlere, der går op i 1. oplag, er det måske en beskeden merpris, der er værd at betale?
Hvis man scroller ned, kan man se, at det netop er det, der er tale om. Man kan faktisk vælge mellem 1. og 2. oplag antikvarisk - i teorien, 2. oplag er ikke på lager antikvarisk (endnu). Ganske fiffig og informativ opstilling faktisk. Hvis man altså får scrollet ned.
Frank Madsen skrev:Under alle omstændigheder er det imponerende, at Faraos overhovedet har så omfattende et onlinekatalog for brugte varer.
Helt bestemt, det er overmåde imponerende, og i mange tilfælde også med væsentlige oplysninger om udgivelserne. Alene forsidegengivelserne er et fabelagtigt og enestående historisk katalog. Som selvfølgelig også findes i et vist omfang hos Pegasus, hvor gengivelserne dog er i mindre format.

En almindelig dødelig bedstefar, der ville købe for en plovmand assorterede Jumbobøger, uanset stand, kunne Faraos onlinekatalog dog ikke håndtere. Vil man købe noget, må man tilføje hver enkelt udgivelse til indkøbskurven, uanset om man er ligeglad med, om det er den ene eller den anden, fik bedstefaderen at vide. Nå, men det var der så en anden og mere systemløs antikvarboghandler, der godt kunne håndtere :-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Priser og herlighedsværdi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Carsten Søndergaard skrev:En almindelig dødelig bedstefar, der ville købe for en plovmand assorterede Jumbobøger, uanset stand, kunne Faraos onlinekatalog dog ikke håndtere. Vil man købe noget, må man tilføje hver enkelt udgivelse til indkøbskurven, uanset om man er ligeglad med, om det er den ene eller den anden, fik bedstefaderen at vide. Nå, men det var der så en anden og mere systemløs antikvarboghandler, der godt kunne håndtere :-)
Retfærdigvis skal det nævnes, at jeg for et par dage siden ved skæbnens gunst havde lejlighed til at drikke en juleøl med faraoen selv, Sivert Ibbo. Jeg undlod ikke at benytte anledningen til stikke ham historien om bedstefaderen i næsen, hvortil han uden tøven svarede, at det skam godt kunne lade sig gøre, og at bedstefaderen måtte have fået forkerte oplysninger. Så er det på plads, hvis der skulle være en anden gang.
Besvar