Told og moms på ting fra Norge

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Told og moms på ting fra Norge

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har købt Tex Willer Kronologisk 1-54 af en samler i Norge, og den blev sendt i to pakker, som gik fint igennem tolden. Men nr. 53 manglede grundet en misforståelse, og nu er den stoppet i tolden og bliver toldbehandlet på snart 3. uge. Hvis der vitterligt er told og moms på bøger fra Norge, hvorfor slap de to store pakker så igennem, mens den bette blev stoppet?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Told og moms på ting fra Norge

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det er nok bare et tilfælde, om det smutter igennem eller ej.

Men det er vel ikke en af de private sælgere på cdon, du har købt hos? For i så fald bør du kunne få toldafgiften refunderet. I hvert fald skriver de sådan:

Toldafgift
CDON er en markedsplads med over 1700 sælgere på vores platform. Visse sælgere sælger sine varer fra udlandet men du som kunde skal aldrig betale for told afgift.

Hvad gør jeg hvis jeg får en told afgift som jeg skal betale?

Du skal ikke betale dette, du bedes blot kontakte os eller sælgeren her.

Vi hjælper dig efterfølgende med tolden og du kommer til at modtage dine varer straks efter.

https://help.cdon.com/hc/da/articles/36 ... Toldafgift
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Told og moms på ting fra Norge

Indlæg af GoogaMooga »

Nej, det var den samme person som med de to andre pakker, men det er nu godt at vide mht cdon. De ligger dog inde med nogle eks. på lager, og fra dem har jeg ikke fået opkrævning på nogetsomhelst. Og jeg har købt Tex Willer 54 - 59 på cdon.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar