Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
alicce
Indlæg: 6
Tilmeldt: 30. jun 2007, 02:44
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af alicce »

I dag var jeg med familien på strøgtur i Aarhus.
Aarhus har jo fået ikke bare en, men to Faraos Cigarer butikker i byen.
Indtil i dag har jeg ikke været i nogle af dem, da jeg foretrækker at komme i Don's Stribeladen i Jægergårdsgade (som jeg pinligt må tilstå at få besøgt alt for sjældent).
Nå men nu hvor butikken lå lige for foden, trådte jeg indenfor med vores ældste barnebarn Midas i hånden (og det var dælme med at hold fast i ham, for at han ikke skulle forsvinde væk i farveorgiet af kulørte nymodens tredimensionelle 'tegneserie' dimser, dutter og andet merscandise med pricetags det ene højere end det andet.
Nå men det er jo ellers en flot og prangende butik, så vi gik en tur rundt... med Midas i kort snor.
Meget tilfældigt og overraskende ser jeg to pakker boards/pap som jeg for mindre end en uge siden forsøgte at købe i deres webshop. Her stod de som udsolgt, så jeg droppede også plastic lommerne ud af indkøbskurven.
Nu stod jeg så med pap.... uden lommer, for udvalget i butikken var temmelig tyndt (hvad den slags varer angik).
Jeg var næsten, men ikke 100% sikker, på at størrelsen var den rigtige, da målene kun stod i tommer: 8½" x 11" Magazine Size.
Derfor henvendte jeg mig til nærmeste personale... en kvinde... ikke ung, ikke gammel... sådan midt imellem.
Jeg forklarede at jeg skulle bruge boards (og bags/lommer) til den lidt større tegneseriehæfte størrelse der svarer til Gru, MAD, Vampirella og lign.
Hun tager herefter et ganske almindeligt tegneseriealbum ned fra hylden og begynder at sammenholde det med pakkerne med pap.
Igen er jeg ikke 100% sikker, så indskyder lige at jeg ikke er sikker på at de hæfter jeg havde nævnt har samme størrelse som tegneseriealbums.
"Men er det ikke netop et tegneseriehæfte jeg står med?"
Øh... i min verden er et tegneseriehæfte hæftet sammen i ryggen af... hæfteklammer.
"Nåh, men så skal vi ind i den antikvariske afdeling!" (naturligvis, for de titler fås kun antikvarisk... vidste jeg).
Herefter hun igen gik hen og kiggede album, nu på reolerne med antikvariske tegneserier.
Samtidig gik jeg rundt om øen med antikvariske hæfter, der umiddelbart ikke inkluderede ovennævnte størrelse.
Skidt pyt... jeg køber dem med hjem sagde jeg. Skulle det vise sig at det alligevel er den forkerte størrelse, kan jeg vel komme ind med dem igen!?
"Ja, men de bytter kun til anden vare i butikken og inden 30 dage."
Nu blev jeg lidt irriteret. (Kan en butik nøjes med at tilbyde det ifølge købeloven? Jeg aner det ikke).
I stedet spurgte jeg om der ikke var en anden ekspedient med forstand på tegneserier?
Jeg skulle selvfølgelig have indskudt "med en lidt dybere viden", men det fik jeg altså ikke gjort, så det lød nok lidt provokerende.
Hun nøjedes med at komme med et lavmælt "at det syntes hun nu også hun gjorde, men jeg skulle have fat på ham med hestehalen".
Jeg henvendte mig til en kasse og spurgte efter 'ham med hestehalen'. Han var selvfølgelig lige gået til pause, men han vidste nu ikke det store, for han var her kun fordi hans far samlede på tegneserier, fik jeg at vide.
Ekspedienten jeg i stedet traf var dog mere handlevillig, ikke i paratviden, men han slog størrelsen på tegneseriehæfterne op på computeren og jeg fik derved langt om længe bekræftet at de to pakker jeg stod med, havde den helt rigtige størrelse (hurra hurra).
Der var mange mennesker i butikken, forældre med plagende børn, fædre med sukkende blik i øjnene.
Jeg havde fået varmen og den trange menneskemængde gjorde at jeg gerne bare ville ud... og det blev med Midas under armen.
Skønt en flot butik måtte jeg konstatere, hvad jeg i forvejen havde på fornemmelsen, at den ikke lige er målrette mine tegneserie behov.
Jeg lever tilsyneladende i en, hvad jeg ofte får at vide, svunden tid af nostalgi fra især 70erne.
Men indtrykket a et personale der virkede temmelig inkompetent, var jeg noget overrasket over. De kunne lige så godt have stået i en hvilken som helst butik hvor varerne bare skal bippes ind. Lidt hårde ord måske efter blot et enkelt besøg, men det bliver højst sandsynligt kun til det ene.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Antaeus »

Ham med hestehalen fik dog løst opgaven, så det var jo fint.
Den anden ekspedient skulle have henvist til ham fra starten eller selv have fundet på at slå det op.
Men jeg tænker også at de har de hæfter du nævner i butikken, så det var vel bare at finde et sådan og sammenligne (eller er det ikke muligt)?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
alicce
Indlæg: 6
Tilmeldt: 30. jun 2007, 02:44
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af alicce »

Ham med hestehalen var gået til pause... men ja, jeg gik derfra med en vare de påstod på nettet at de ikke havde, så det var absolut fjong.
Den første ekspedient virkede til overhovedet ikke at kende til de titler jeg nævnte, så jeg burde være sendt videre med det samme.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Carsten Søndergaard »

alicce skrev: 27. maj 2022, 19:08Skulle det vise sig at det alligevel er den forkerte størrelse, kan jeg vel komme ind med dem igen!?
"Ja, men de bytter kun til anden vare i butikken og inden 30 dage."
Nu blev jeg lidt irriteret. (Kan en butik nøjes med at tilbyde det ifølge købeloven? Jeg aner det ikke).
Det er helt almindeligt, så at du ikke vidste det, kan ikke falde butikken til last. Tværtimod var det 100 % korrekt af ekspedienten at gøre vilkårene klart, så der ikke opstod tvist om det senere.
alicce skrev: 27. maj 2022, 19:08han vidste nu ikke det store, for han var her kun fordi hans far samlede på tegneserier, fik jeg at vide.
Måske vil Midas stå der en dag, og så får nogen måske at vide, at han kun står der, fordi hans bedstefar samlede på tegneserier :shock:
alicce skrev: 27. maj 2022, 19:08Ekspedienten jeg i stedet traf var dog mere handlevillig, ikke i paratviden, men han slog størrelsen på tegneseriehæfterne op på computeren og jeg fik derved langt om længe bekræftet at de to pakker jeg stod med, havde den helt rigtige størrelse (hurra hurra).
Så dit besøg i butikken endte altså så godt, som det kunne.
alicce skrev: 27. maj 2022, 19:08Der var mange mennesker i butikken, forældre med plagende børn, fædre med sukkende blik i øjnene.
Det er sørme godt at høre. Meget positiv tilbagemelding.
alicce skrev: 27. maj 2022, 19:08Jeg lever tilsyneladende i en, hvad jeg ofte får at vide, svunden tid af nostalgi fra især 70erne. Men indtrykket a et personale der virkede temmelig inkompetent, var jeg noget overrasket over. De kunne lige så godt have stået i en hvilken som helst butik hvor varerne bare skal bippes ind. Lidt hårde ord måske efter blot et enkelt besøg, men det bliver højst sandsynligt kun til det ene.
Havd er din pointe med at fortælle om dit besøg? Du blev jo gelejdet på vej til at finde præcis det, du var kommet efter. Og var oven i købet glad for at finde noget, der tilsyneladende ikke fandtes.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg vender den om, Carsten. Dy lyder vred. Hvad er problemet? Må man ikke komme med feedback efter et besøg i en tegneseriebutik?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hvad er din pointe med at kommentere?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Carsten Søndergaard »

At det er et eklatant eksempel på en af internettets mange svøber. At man udløser sin galde over et eller andet specifikt personligt nørdeproblem i verdensrummets æter måske i håb om, at mednørder vil bifalde det eller trøste en eller hvad ved jeg.

I stedet for at rette galden derhen, hvor den burde rettes. Hvis den overhovedet burde rettes. Vedkommende fik jo, hvad han kom efter, og endda noget han ikke havde turdet håbe på.

At der var "mange mennesker" i Faraos er åbenbart også et problem for vedkommende. Så hvad skal man egentlig tage alvorligt?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Berti Stravonsky »

Du virker ekstraordinær optaget og vred, Carsten. Gad vide, hvad der ligger bag.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Berti Stravonsky skrev: 28. maj 2022, 01:24 Du virker ekstraordinær optaget og vred, Carsten. Gad vide, hvad der ligger bag.
Såmænd bare det ovenstående i de to tråde.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Mogens »

Jeg kan mærke, at jeg skal passe på med at stikke hånden ind i et hvepsebo, for der lader til at være følelser på spil. Jeg er dog ikke blind for, at Berti blev ramt af Carstens holdninger, fordi der er tale om en personlig ven, som havde en dårlig oplevelse.

Som objektiv udenforstående fik man dog det indtryk, at oplevelsen ikke lod til at være så ringe endda, da vedkommende jo fik den vare, han søgte efter. Måske bundede den dårlige oplevelse i, at vedkommende var forudindtaget, i og med at han normalt foretrækker at handle i Stribeladen, men med egne øjne ville se, hvad "the new kid in town" kunne byde på.

Jeg ved det ikke, men jeg gætter på, at Carsten opponerer mod, at man opretter sig som ny bruger her på siden og straks går i gang med at dele ud af dårlige oplevelser (som slet ikke lod til at være så dårlige), frem for at starte ud med nogle positive indslag i en eller anden form. Man behøver jo ikke at være jubeloptimist, men det er aldrig forkert at stikke fingeren i jorden først.
alicce
Indlæg: 6
Tilmeldt: 30. jun 2007, 02:44
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af alicce »

Det var nu ikke ment som et surt opstød... eller jo måske... men altså mere en undren over hvad jeg oplevede i Danmarks største tegneseriebutik...nu kæde.
Og det var både positivt... men altså også negativt.
At jeg fik varmen derinde og måtte ud, har ikke noget med butikken at gøre, men mig selv.
Jeg gik hjem og bestilte de tilhørende plasticlommer på... Faraos hjemmeside!
Min historie handler ikke om boycut af Faraos eller noget, slet ikke.
Når jeg tænker dybere over det, er det måske snarer det, at når en ting, eller butik bliver for stor, er det ofte på bekostning af det hyggelige, og som jeg opfattede det i går, ekspertisen omkring de varer man står og sælger.
Det tænkte jeg ikke over i går, men først nu her i skrivende stund.
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Man kan ikke forvente, at alle ansatte i en specialbutik, har al slags specialviden på rede hånd. Du går vel heller ikke i H&M og forventer, at de har et bælte med en bredde, der kan gå i de gamle jeans du har liggende hjemme...?
Forbered dig hjemmefra, og hav en forventning om at blive betjent høfligt og efter bedste evne.
Og købeloven er overholdt til punkt og prikke, som Carsten angiver.
Jeg synes, det er fedt at der er en Faraos i Aarhus.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi synes vel alle, det er fedt med tegneseriebutikker.

Jeg synes nu godt at man kan forvente, at en ansat i en tegneseriebutik kender forskel på et hæfte og et album.

Og hvis ikke, så melde det ud og finde én kollega, som bedre kan hjælpe.
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af The Elder »

Oj - vi skal passe på vores mentale udvikling, når vi bliver ældre.
For det her er da et rigtigt "gammel-hønissse-indlæg".

AT det er et problem, at jeg i en fysisk butik finder et produkt, der ikke var at finde på internettet.
At nogen efter bedste evne prøver at hjælpe mig, uanset at deres viden ikke matcher min.
At jeg til sidste også får det produkt, jeg har brug for.
At en butik har mange kunder og varer (uanset om jeg selv har brug for dem eller ej) (hvilket jo faktisk er en forudsætning for, at der i det hele taget ER en buik !)
At jeg bliver gjort opmærksom på købelovens bestemmelser og gjort bekendt med returnereingsreglerne.

Kan man gøre alt det til en negativ oplevelse, fordi man hellere vil i en lille nørdbutik fra 70'erne.
Det kan ikke være sundt for den metale udvikling og positive livssyn i al almindelighed.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Første (og eneste) besøg i Faraos Cigarer på Strøget i Aarhus

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

HØRT.
Besvar