Farlige Nørrebro

Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 813
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af Mogens »

Det er svært at give gode råd, når du befinder dig i sådan en møgsituation, men prøv alligevel at holde hovedet koldt og sætte dig nogle mål for den tid, du har tilbage. Man har tit hørt, at det kan forsinke sygdomsprocessen og forlænge livet, hvis man prøver at forblive positiv og på en eller anden led have noget at se frem til, uanset hvor svært det må være.

God vind herfra. :wink:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23058
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 22. maj 2024, 20:45 Det er fandme trist, Googa. Der gør mig ondt.

Alt godt til dig, min gamle frænde. Og godt at have et mål med Phil Spector, er jeg sikker på.

Her i sammenhængen lyder set, som om du er mere bange for at besøge Nørrebro end at dø. På besynderlig vis er det nærmest rart at høre.
Tak, Carsten. Godt at se, du har bevaret din gode sans for humor selv efter denne udmelding. Sådan noget kan du jo ikke gøre alle steder, men lige her er det okay. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23058
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af GoogaMooga »

Også tak til Antaeus og Mogens. Ja, Mogens, det har man jo hørt, så det jeg vil prøve. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3534
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af Henrik Rehr »

Googa/ Søren, Jeg skrev til dig for noget tid siden angående din sygdom på Facebook Messenger, men det ser ikke ud til at du har åbnet beskeden, så jeg skriver her i stedet.
Jeg er virkelig ked af at høre, at du ikke har så langt igen. Jeg håber ikke du har for mange smerter. Tak for alle de gode timer vi to har haft sammen om tegneserierne. God rejse, gamle kampfælle. Kærlig hilsen, Henrik
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23058
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af GoogaMooga »

Henrik Rehr skrev: 23. maj 2024, 10:15 Googa/ Søren, Jeg skrev til dig for noget tid siden angående din sygdom på Facebook Messenger, men det ser ikke ud til at du har åbnet beskeden, så jeg skriver her i stedet.
Jeg er virkelig ked af at høre, at du ikke har så langt igen. Jeg håber ikke du har for mange smerter. Tak for alle de gode timer vi to har haft sammen om tegneserierne. God rejse, gamle kampfælle. Kærlig hilsen, Henrik
Hej Henrik, tak fordi du tænker på mig. Ja, jeg følger dig jo stadigvæk, og glæder mig altid over din fremgang og berømmelse. Du kender til hårdt arbejde og knofedt, og jeg vil altid huske dig for vores tid i Odense, hvor du hjalp mig i gang med mit første fanzine.

Hvis du tilfældigvis er i Danmark til vinter, vil min bror Anders sende dig en privat besked på Messenger og invitere dig med til min begravelse. Jeg har besluttet, at jeg vil begraves i min St. Mary's Titans Class of '82 t-shirt, og ikke en Beach Boys t-shirt, som ellers var planlagt. Min tid i Tokyo var meget givende for mig, både i high school og de efterfølgende ophold. Da du mødte mig i 1983, var jeg netop hjemvendt fra Tokyo.

Du må undskylde, at jeg ikke har set din privat besked. Da jeg kom hjem fra hospitalet, lå der så mange notifikationer til mig, at jeg er sakket bagud. Du må hilse Morten Hesseldahl fra mig, han er også med i fortællingen. :)

Kærlig hilsen fra GoogaMooga
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 411
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af Jack J »

GoogaMooga skrev: 22. maj 2024, 18:42
Jeg har desværre været en doven læser, og har brugt ALT for meget tid på musik og film. Det kan nemt ske, når man vil favne alt, og derfor har jeg nu denne store pukkel. Øv.

Men lidt kan jeg da nå, jeg ved bare ikke, hvor jeg skal starte. Hvis I har nogle forslag, tager jeg gerne imod dem, men jeg kan ikke love, at jeg følger op på dem. :)
Nå ja, hva' fa'en, så har du jo nok fået hørt noget musik og set nogle film i stedet. Dét er heller ikke så tosset. Jeg har samme problem; for mange forskellige samlinger. Det er svært at nå det hele, hele tiden. Har du ikke også ADD eller Aspergers Syndrom? Det har jeg også (begge dele). Det giver også kludder og får en til at ignorere visse dele af samlingen i lange tider. Nå ja, så'n er det i alt fald for mig.
Forslag til, hvad du kunne starte med: Hvad med at "snuse" lidt til det hele. Af de store serier: Læs et bind og spring videre til en anden serie. Prøv at nå en masse forskelligt i stedet for at arbejde dig igennem hele udgivelser, før du går i gang med den næste. Det kunne være en løsning. Ingen når det hele, hele tiden.
Og det med sygdommen: Jeg ved ikke, hvad jeg kan sige. Ved nogen nogensinde, hvad de kan sige? "Life sucks and then you die", som et slogan (eller var det en graffiti?) i 80'erne lød. Jeg håber, du får det bedre, og at alt bliver godt.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23058
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af GoogaMooga »

Tak Jack J, min lidelsesfælle. Ja, jeg har Aspergers, et tveægget sværd. Det er en god forklaring, du kommer med dér, det havde jeg ikke tænkt over. Jeg starter nok fra toppen og arbejder mig ned. De dyreste ting først: EC Library, CBL, Zap. osv.

Sætningen lød, "life's a bitch and then you die", og hvor har du dog ret. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4730
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af Robin »

Kære Googa!

Alt det bedste herfra. Jeg følger jo også med på din Facebook profil, og jeg må sige, du tackler det fornemt i hvert fald i min optik! Mit råd: LÆS lige hvad du lyster!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9880
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af Berti Stravonsky »

Googa :-(

Fortæl om tegneserierne en sidste gang. Læs, men berig os også med dine fortællinger. All the best fra B
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af Henriette Westh »

Åh, det var s'gu noget skidt, Googa. :-(
Jeg håber, der er et uendeligt antal tegneserier, musiknumre mm. dér, hvor du skal hen, og så vil du have evigheden til at fordybe dig i dem. God vind, når du kommer så langt og hils mine afdøde venner. Vi andre halter måske lidt bagefter, men vi skal også den vej en dag.

GoogaMooga skrev: 22. maj 2024, 18:42 Tak til jer alle for feedback og ønskerne om god bedring her til sidst.

Jeg er meget syg nu og får besøg af akut-team/hjemmehjælp tre gange om dagen. Jeg er nok død inden årets udgang, men jeg håber stadig at holde ud til nytårsaften, så jeg kan få én tur til med min elskede Phil Spector box for fuld styrke. Det har været en tradition for mig siden 1991. Det er jo sådan, at når man bor i lejlighed, skal man tage hensyn resten af året. Og Spector SKAL bare høres for fuld hammer i mono!


mono isnce 1991.jpg


Jeg er ikke bange for at dø, så I skal ikke have ondt af mig. I starten var jeg ked af at skulle dø fra så mange ulæste ting, men nu er jeg nået til den erkendelse, at selv om jeg en fik en to-tre år mere, ville det ikke gøre den store forskel. Så kan jeg lige så godt få det overstået.

Jeg har desværre været en doven læser, og har brugt ALT for meget tid på musik og film. Det kan nemt ske, når man vil favne alt, og derfor har jeg nu denne store pukkel. Øv.

Men lidt kan jeg da nå, jeg ved bare ikke, hvor jeg skal starte. Hvis I har nogle forslag, tager jeg gerne imod dem, men jeg kan ikke love, at jeg følger op på dem. :)
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3534
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af Henrik Rehr »

Googa, Absolut ingen grund til at undskylde m.h.t. den Messenger besked, jeg skrev det kun for at forklare hvorfor jeg var noget sent ude.

Jeg er desværre nok ikke i Danmark til næste vinter, men jeg ved, at jeg vil tænke på dig.

Jeg håber, at du får så meget ud af din sidste tid som muligt, “i dag” er jo i virkeligheden den eneste af slagsen vi oplever, lige gyldigt hvor mange af dem, som kom før og som kommer efter.

God vind, knægt.

Kh Henrik
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23058
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af GoogaMooga »

God aften til jer alle. Tak for alle de seneste hilsener til mig. Jeg tillader mig at bundte jer, så det ikke bliver for meget. :)

wild bunch poster.jpg

Og ja, Berti, der kommer flere ting fra mig, jeg skal bare af med denne forbandede mavepine. Der skulle meget gerne komme en særlig artikel, som jeg lovede Carsten for længe siden.

Axel-Ingvar_small.jpg
Axel-Ingvar_small.jpg (49 KiB) Vist 889 gange

Og til dig Henrik, husk, du er med i ånden den dag, det tæller også.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 159
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af LarsChristiansen »

Kære Googamooga.
Endelig får jeg lige læst med her på Serieland og bliver også bekendt med den triste udmelding. Det gør mig meget ondt at høre – men jeg håber på at mirakler, videnskab/medicin eller dygtige læger – eller en kombination heraf lykkes med at gøre gode ting for dig.
Vi har talt sammen et par gange i telefonen og ellers på skrift udvekslet meninger om tegneseriernes 've og vel' og hvordan vi, Lea og Lars med E-voke kunne gøre noget på den front. Lidt er det blevet til. Serien "Panterne" udkom på din anbefaling – og vi sigter da også på at udgive sidste album i serien. "Rødskæg" fik vi fejet op, "Bob Morane" (samt flere andre Vance titler) og som næste skud på den stamme også "Buck Danny".

Men jeg vil altså tillade mig at bruge denne anledning til at give dig en kæmpe ros for dit tegneserie-engagement og alt det du har kæmpet for at danske læsere burde kende til. Og herunder at du har tilført begrebet "Euroklassiker" (eller 'coinede det' som det vist hedder lidt moderne) til tegneserieudgivelser – det er din fortjeneste!
Hos os bruger vi det som 'kategori' i vores forlag og udgiver meget gerne album af den type (selv om en eksakt definition måske ikke er helt på plads – men vi ved alle hvad der menes).

Jeg vil runde af med et forslag; Vi er nok mange, som følger med her, der kender "Den gyldne fejebakke"-prisen. Vi har med E-voke været heldige at få diplomet et par gange – og ser det som en stor cadeau. Mit forslag er at omdøbe det til "Googa-prisen" – som på samme måde årligt hylder en euroklassiker og vil minde os om dig, Googamooga og dedikation for tegneserier. Mig bekendt er der ellers ingen andre priser, der reelt hylder det klassiske håndværk og dem som tager chancen med at udgive dem. Jeg er klar over at der næsten hvert år er bataljer om kategorierne, hvem og hvad der kan nomineres, men måske kunne det én gang for alle lægges fast – og selvfølgelig med dit besyv med.

I hvert fald Googamooga – nyd tiden og gør lige hvad pokker, der falder dig ind og det som gør dig i godt humør – og få den bedste sommer! :)

De bedste hilsner fra Lea & Lars
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23058
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af GoogaMooga »

LarsChristiansen skrev: 24. maj 2024, 17:11
Vi har talt sammen et par gange i telefonen og ellers på skrift udvekslet meninger om tegneseriernes 've og vel' og hvordan vi, Lea og Lars med E-voke kunne gøre noget på den front. Lidt er det blevet til. Serien "Panterne" udkom på din anbefaling – og vi sigter da også på at udgive sidste album i serien. "Rødskæg" fik vi fejet op, "Bob Morane" (samt flere andre Vance titler) og som næste skud på den stamme også "Buck Danny".

Men jeg vil altså tillade mig at bruge denne anledning til at give dig en kæmpe ros for dit tegneserie-engagement og alt det du har kæmpet for at danske læsere burde kende til. Og herunder at du har tilført begrebet "Euroklassiker" (eller 'coinede det' som det vist hedder lidt moderne) til tegneserieudgivelser – det er din fortjeneste!

Hos os bruger vi det som 'kategori' i vores forlag og udgiver meget gerne album af den type (selv om en eksakt definition måske ikke er helt på plads – men vi ved alle hvad der menes).

Jeg vil runde af med et forslag; Vi er nok mange, som følger med her, der kender "Den gyldne fejebakke"-prisen. Vi har med E-voke været heldige at få diplomet et par gange – og ser det som en stor cadeau. Mit forslag er at omdøbe det til "Googa-prisen" – som på samme måde årligt hylder en euroklassiker og vil minde os om dig, Googamooga og dedikation for tegneserier. Mig bekendt er der ellers ingen andre priser, der reelt hylder det klassiske håndværk og dem som tager chancen med at udgive dem. Jeg er klar over at der næsten hvert år er bataljer om kategorierne, hvem og hvad der kan nomineres, men måske kunne det én gang for alle lægges fast – og selvfølgelig med dit besyv med.

I hvert fald Googamooga – nyd tiden og gør lige hvad pokker, der falder dig ind og det som gør dig i godt humør – og få den bedste sommer! :)

De bedste hilsner fra Lea & Lars
Mange tak til jer begge to, Lea og Lars. Og undskyld det sene svar. Jeg havde ellers svaret tidligere, men det røg så ikke igennem.

Jeg har jo fulgt jer tæt, og er glad for, at I er en del af branchen nu, og villige til at udgive arvesølvet. Jeg glemmer heller ikke, at det var mig, der fik jer til at fortsætte på et tidspunkt hvor det hele så meget kritisk ud for jer og jeres forlag.

For I har sandelig sat jeres mærke. Ikke så meget ad gangen, men gode ting. Tænk, at vi får "Panterne" på dansk! Hvem skulle have troet det?

Jeg er også meget glad for, at I er med til at udbrede kendskabet til mit nye ord, "euroklassiker". Ordet er blevet godkendt af Dansk Sprognævn og er gledet lige så forsigtigt ind i vores hverdag.

Afslutningsvis kan jeg bifalde jeres forslag til en årlig Googa-pris, der så skulle erstatte vores igangværende gyldne priser - fejebakke og genstart. Tænk at få så stor en anerkendelse af éns lobby-arbejde gennem årene. Det er større end når man får Ping-prisen, som folk er tilbøjelige til at glemme efter nogle få år.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar