Indbindingen til Carl Barks samlede værker

Hvad synes du om indbindingen/forsiden til CBSV?

Det bliver ikke værre
0
Ingen stemmer
De kan aldrig komme til stå fremme
0
Ingen stemmer
GÃ¥r an
4
19%
Ser ret godt ud
11
52%
Wauw, det bliver ikke bedre
6
29%
 
Afgivne stemmer: 21

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: mætningspunktet

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Christian Aarestrup skrev:
D-Cay skrev:
Christian Aarestrup skrev: Har du også spist alle dine gamle guldbøger i forventningens glæde. Det giver nemlig lidt maueknæb, ja.
Hvis du har mavekneb er det sgu et golem der sitter på tværs - i dit indre univers univers univers - det har sat sig på tværs.... det er nok der for folk er så tvære....
A ka' ikke få den sidste sætning der til at passe mæ melodunden.
Det hele skal synges på melodæen fra Rawhide: Golem, Golem Golem - RAWHIIIIIIIIDE!

Til de evt. implicerede parter der syntes dette er både barnligt og irrelevant beder jeg dem betragte SJ-forrumet som en organisk organisme der betragter dårlige vibareationer som en form for virus og derfor straks iværksætter et modangreb som normalt ville bestå af hvide blodlegemer - men i SJs tilfælde består af fjollemutationer...da der er Hr. Madsen der har programmeret forrumet så prøv at spørge ham om det ik os passer - det ersgutte noget jeg sidder ohg hitter på i en whiskeybranbdert....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

AI

Indlæg af Christian Aarestrup »

Det' ræddi nok. Personligt er jeg blot en plathedsmatrix fodret med en pæn slat ord-kombinations-parametre fra Institut for Pladetektonisk Overvågning.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: AI

Indlæg af GoogaMooga »

For dem der gerne vil høre mere af D-Cays sejrskvad henvises der til Frankie Laine.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: AI

Indlæg af Dan R. Knudsen »

GoogaMooga skrev:For dem der gerne vil høre mere af D-Cays sejrskvad henvises der til Frankie Laine.
Sejrskvad?? Vil det sige jeg er et Sejrskvaderho'ed?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

HÆ!

Indlæg af Christian Aarestrup »

Jeg har længe villet skrive det, og nu må det altså bare ud:

Hæ.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: AI

Indlæg af GoogaMooga »

D-Cay skrev:
GoogaMooga skrev:For dem der gerne vil høre mere af D-Cays sejrskvad henvises der til Frankie Laine.
Sejrskvad?? Vil det sige jeg er et Sejrskvaderho'ed?
Trubadurix: "jeg vil kvæde et kvad... nej, ikke fisken, ikke fisken, MOOOAAAR!!!"
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: AI

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Manner - jeg glæder mig til at alle de sure gamle mænd kommer tilbage til deres forrum og se det oversvømmet af nattefriske hvide blodlegmer....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Stjerner og skygger er ikke gode at se ved

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Hillemænd. Man skulle tro, jeg var Carl Barks eller et andet spændende menneske, sådan som jeg debatteres her.

Selv om jeg hellere vil diskutere tegneseriens vilkår i Danmark og verden eller konkrete udgivelsers konkrete udførelse, indhold eller baggrund end mig selv, vil jeg dog gerne lige rette et par misforstålser.
Hartung skrev:en mand, der gennem hele sin karriere har haft Egmont som hovedfjenden - og har arbejdet for alle konkurrenterne.
Nu ved jeg ikke helt, hvad "alle konkurrenterne" er for en størrelse. Du baserer din antagelse om mit åbenbart krigeriske virke på, at jeg i mange år har arbejdet for ANDRE forlag end Egmont og udleder derfor, at jeg har haft Egmont som "hovedfjenden" gennem hele min karriere. Nu består min verden ikke af venner og fjender, og derfor har jeg heller ingen hovedfjender.

Du forveksler mig som person med de forlag, jeg har arbejdet for, som virksomheder. Der er sikkert et vist belæg for, at Bonnier (som ejer fx Carlsen, som jeg arbejder en hel del for) og Egmont (som ejer fx Egmont Serieforlaget og Aschehoug, som jeg begge arbejder for - jeg har faktisk også arbejdet for Egmont Serieforlaget i Norge) opfatter hinanden som "fjender". Men derfor behøver jeg ikke at gøre det!
Hartung skrev:Carsten Søndergaard er en af de absolutte veteraner i den danske tegneserieverden. Uden ham er det ikke sikkert, vi overhovedet havde haft et tegneseriemiljø i Danmark.
Sikke noget pjat. Det svarer til Jørgen Sonnergaards påstand om, at Tintin ikke ville være blev et en succes i Danmark uden hans oversættelse.
Hartung skrev:Efter tiden hos IP og siden Carlsen (konkurrent til Egmont) ved jeg, at han har været - og er? - Arboris' repræsentant i Danmark (konkurrent til Egmont) samt konsulent for en række forlag (konkurrenter til Egmont).
Du kan åbenbart rigtig godt li' at forsøge at fastholde det dér fjendebillede med mig og Egmont. Et par detaljer, du ikke kender: Mens jeg var hos Interpresse kæmpede Henning Kure og jeg længe for at skabe kontakter mellem Interpresse og Egmont Serieforlaget (dengang Gutenberghus). Vi mente, at det var til gavn for hele tegneseriemiljøet og -branchen, at forlagene kunne tale sammen. Det lykkedes delvis og i kortere og længere perioder, men blev som regel aflyst, fordi Egmont flyttede rundt på personalet. Jeg går i det hele taget ind for samarbejde. Da Arboris startede i Danmark, formidlede jeg også kontakt mellem Arboris og Carlsen, som aftalte at deles om udgifterne til albumstativer hos boghandlerne.

Og ja, jeg arbejder for Arboris. Og for Carlsen. Og for Egmont Serieforlaget. Og for Aller. Og for ITE. Og for Casterman. Og for Rapid Phase. Og for Moulinsart. Og for Egmont Kustannus OY (finsk Egmont Serieforlaget, for de undrende). Og for Egmont Serieforlaget Norge. Og har haft andre småjobs vedrørende tegneserier for fx Fantask, Danmarks Radio og B.T. Nej, ikke alle med lige stor regularitet eller intensitet - og ja, Carlsen mere end de andre, det er ikke ligefrem nogen hemmelighed. Det er nu en gang dér, der laves flest af de ting, jeg interesserer mig for professionelt. Og det medfører ikke automatisk et fjendebillede over for andre!

Carl Barks interesserer jeg mig først og fremmest for som læser.

Om påkrævet er jeg villig til også at oplyse om mine foreningsmedlemskaber, aktiebeholdninger og lignende, akkurat som regeringsmedlemmerne.
Hartung skrev:Jeg citerer lige Carsten fra Rackham:
"Grundlæggende har de (Egmont, red.) haft alle kort på hånden til at drive det til noget stort og godt, men har reelt set ikke formået andet end at starte Anders And & Co. og udnytte Disney-rettighederne kommercielt på verdensplan. Det er da imponerende nok, men på sin vis har Egmont jo aldrig rigtig været en konkurrent til andre tegneserieforlag i Danmark, fordi de aldrig siden Anders And og Fart og tempo har formået at udvikle noget som helst, der var holdbart eller som tilførte markedet noget nyt. Tværtimod har de altid halset efter alle andre, når de blev opmærksomme på noget, andre havde lanceret og så enten forsøgt at købe sig til det eller eftergøre det. Det er måske meget sjovt for konkurrenterne altid at være i førertrøjen, men i bund og grund er det ikke godt for markedet, og for tegneserielæserne er det sørgeligt og sikkert medvirkende til, at tegneseriemarkedet i Danmark i en del år har stået i stampe."

Det er sandelig en barsk konstatering om et forlag, man har været konkurrent til i en menneskealder. Jeg er enig med Carsten i, at Egmont kan kritiseres for mange ting gennem årene, men jeg oplever slet ikke nutidens Egmont-folk på den måde. Derfor synes jeg, kritikken er præget af fordomme og fortid.
Prøv lige at læse, hvad det egentlig er, du citerer mig for. Det er ikke en konstatering om et forlag - det er en konstatering om tegneseriemarkedet. Jeg taler slet ikke om "Egmont-folk", som du antager, jeg gør - jeg taler om Egmont Serieforlaget som virksomhed, organisation eller måske snarere organisme - og denne organismes rolle i den danske tegneseriebranche. Jeg har mange venner og bekendte blandt Egmonts "folk" - faktisk har jeg tilbragt det meste af i går med at drikke øl med "Egmont-folk", og det var som sædvanlig hyggeligt og interessant.

Jeg kan ikke gøre det store fra eller til, hvordan Egmont Serieforlaget forvalter sine markedsmæssige muligheder. Men jeg har lov til at undre mig og bekymre mig på mediets vegne.
Hartung skrev:Og et andet citat fra Carsten:
"Jeg er ærlig talt chokeret over, at Egmont - en skattebegunstiget velgørende fond - på den måde nasser på ekspertviden og giver frieksemplarer som betaling, det er ikke blot amoralsk og formentlig ulovligt, men da også en besynderlig forretningsmæssig strategi, hvis målsætningen som her angiveligt - i hvert fald principielt - er at nå et meget højt kvalitetsniveau. Dine og det øvrige "redaktionsråd"s kvalifikationer og arbejdsmæssige indsats ufortalt er det alt andet lige vanskeligt at kræve høje faglige kvalitetsmål, hvis man ikke vil betale for dem. Men denne nyhed understreger sådan set bare, at alt er, som det har været i 35 år, hvad angår Egmonts manglende åbenhed om deres Disney-udgivelser. Eller måske endnu værre - at man lokker fanboys til at indtage rollen som kommunikationschefer mod honorar i form af gratis tegneserier. Er der overhovedet nogen lønnede medarbejdere i Egmonts Disney-afdeling, der kan tale? ER der overhovedet nogen medarbejdere? Eller er der kun freelancemedarbejdere, som aflønnes med frieksemplarer?"

Her synes jeg, Carsten bringer debatniveauet ned på et plan, hvor han med udgangspunkt i mine personlige forhold går planken ud - og når frem til nogle konklusioner, hvis kvaliteter vist taler for sig selv.
Hvis det var et spørgsmål mellem to personer, ville det være personlige forhold. Her er det er forhold mellem en superkommerciel, multinational, skattebegunstiget fondsejet koncern (Egmont) og en person (dig). Som jeg tidligere har nævnt, klandrer jeg ikke dig for noget - men jeg ville klandre en hvilken som helst virksomhed af Egmonts beskaffenhed, hvis jeg hørte, at man indforskrev ekspertbistand mod honorarer betalt i naturalier. Det er først og fremmest et spørgsmål om moral.

Mine sidste sætninger i det, du citeter mig for, er naturligvis provokatoriske. Jeg håber stadig på, at nogen hos Egmont Serieforlaget en dag finder på at udtrykke en HOLDNING til Det Store Værk, til tegneseriemediet eller til det danske tegneseriemarked. Det er glimrende, at du og Schrøder svarer på løst og fast efter bedste evne om Det Store Værk - også selv om I lader jer helt unødigt og uklædeligt provokere. Men det giver ikke rigtig nogen grundlæggende idé om, hvad Egmont Serieforlaget vil på et større plan - og det kan man naturligvis heller ikke afkræve jer. Det ville nu som altid være interessant at vide - og det var bare det, jeg forsøgte at bruge denne anledning til at forsøge at pirke lidt til.
Hartung skrev:Puuuuha, Carsten, du må godt nok have nogle personlige lig i lasten i forholdet til Egmont.
Jeg ved ikke, hvad du ved, som jeg eller min psykoanalytiker ikke ved. Men jeg er da interesseret i at få bragt de omtalte lig op af lasten! Hvad mener du egentlig? At jeg er ked af ikke at arbejde mere for Egmont, end jeg gør? At jeg er ked af, at jeg ikke er med til at lave Det Store Værk? At “folkâ€Â
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Iron Mike

Indlæg af Berti Stravonsky »

Fra sidelinien kommer Berti's kommentar.

Jeg kender ingen af de implicerede men har selvfølgelig læst, moret mig og blevet forarget.

Carstens sidste indlæg er et sobert forsøg på at svare sagligt. Det tjener ham til ære. Lad nu debatten rulle videre i samme stil og ånd. Det ville være klædeligt og så ville tråden måske ende happy.
Hartung
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. jun 2005, 21:48
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Re: Stjerner og skygger er ikke gode at se ved

Indlæg af Hartung »

Carsten Søndergaard skrev:Hillemænd. Man skulle tro, jeg var Carl Barks eller et andet spændende menneske, sådan som jeg debatteres her.
Carsten, læs mit svar til dig andetsteds - jeg læser først dette bagefter. Men jo, du ER et spændende menneske!
Nu ved jeg ikke helt, hvad "alle konkurrenterne" er for en størrelse. Du baserer din antagelse om mit åbenbart krigeriske virke på, at jeg i mange år har arbejdet for ANDRE forlag end Egmont og udleder derfor, at jeg har haft Egmont som "hovedfjenden" gennem hele min karriere. Nu består min verden ikke af venner og fjender, og derfor har jeg heller ingen hovedfjender.
Jeg baserer min antagelse på de citater fra Rackham, jeg har fremdraget. Altså dine egne ord. Men jeg er da kun glad, hvis jeg har opfattet dem forkert...
Hartung skrev:Carsten Søndergaard er en af de absolutte veteraner i den danske tegneserieverden. Uden ham er det ikke sikkert, vi overhovedet havde haft et tegneseriemiljø i Danmark.
Sikke noget pjat. Det svarer til Jørgen Sonnergaards påstand om, at Tintin ikke ville være blev et en succes i Danmark uden hans oversættelse.
Beskedenhed er en klædelig ting...
Mine sidste sætninger i det, du citeter mig for, er naturligvis provokatoriske. Jeg håber stadig på, at nogen hos Egmont Serieforlaget en dag finder på at udtrykke en HOLDNING til Det Store Værk, til tegneseriemediet eller til det danske tegneseriemarked. Det er glimrende, at du og Schrøder svarer på løst og fast efter bedste evne om Det Store Værk - også selv om I lader jer helt unødigt og uklædeligt provokere. Men det giver ikke rigtig nogen grundlæggende idé om, hvad Egmont Serieforlaget vil på et større plan - og det kan man naturligvis heller ikke afkræve jer. Det ville nu som altid være interessant at vide - og det var bare det, jeg forsøgte at bruge denne anledning til at forsøge at pirke lidt til.
Dine sidste sætninger var med dine egne ord "provokatoriske", mens Schrøder og jeg lader os "unødigt og uklædeligt provokere". Øhhhhh....du ville alstå gerne provokere os, men vi burde ikke have ladet os provokere af dig...øhhhhhh....
Jeg ved ikke, hvad du ved, som jeg eller min psykoanalytiker ikke ved. Men jeg er da interesseret i at få bragt de omtalte lig op af lasten! Hvad mener du egentlig? At jeg er ked af ikke at arbejde mere for Egmont, end jeg gør? At jeg er ked af, at jeg ikke er med til at lave Det Store Værk? At “folkâ€Â
"Du må tage mig på alt! Bare ikke på ordet."
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Stjerner og skygger er ikke gode at se ved

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Hartung skrev:Dine sidste sætninger var med dine egne ord "provokatoriske", mens Schrøder og jeg lader os "unødigt og uklædeligt provokere". Øhhhhh....du ville alstå gerne provokere os, men vi burde ikke have ladet os provokere af dig...øhhhhhh....
Det er op til jer selv. Man kan ikke provokere nogen, der ikke vil provokeres.

Den slags udfordringer styrker selvet og svækker egoet. Og det kan vi alle sammen have brug for.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Stjerner og skygger er ikke gode at se ved

Indlæg af Christian Aarestrup »

Carsten Søndergaard skrev:
Hartung skrev:Dine sidste sætninger var med dine egne ord "provokatoriske", mens Schrøder og jeg lader os "unødigt og uklædeligt provokere". Øhhhhh....du ville alstå gerne provokere os, men vi burde ikke have ladet os provokere af dig...øhhhhhh....
Det er op til jer selv. Man kan ikke provokere nogen, der ikke vil provokeres.

Den slags udfordringer styrker selvet og svækker egoet. Og det kan vi alle sammen have brug for.
Who's playing shrink now?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Stjerner og skygger er ikke gode at se ved

Indlæg af Henrik Rehr »

Carsten Søndergaard skrev: Man kan ikke provokere nogen, der ikke vil provokeres.
Hvis et menneske føler at nogetsomhelst i vedkommendes liv har værdi, kan vedkommende naturligvis provokeres. Dit argument skyder skylden for et eventuelt slagsmål (verbalt eller whatnot) på den provokerede, i min bog både uretfærdigt og bagvendt. :D
Nå, jeg tegner videre.
Besvar