Kommentarer til SERIEJOURNALENS SOMMER-STAFET 2005

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

sommer stafet

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg kan ikke deltage i denne gode idé på grund af kravet om 200 ord. Da jeg af åbenlyse grunde ikke ejer eller har læst sådanne sjældenheder, vil jeg ikke kunne komme op på 200 ord. Hvordan skal jeg kunne skrive om f.eks. Knold og Tot i Skole, hvis jeg aldrig har set den? Men da jeg ikke ønsker at bremse jeres stafet, vil jeg gerne holdes udenfor. Det er ellers en god idé og jeg glæder mig til at læse videre. Håber I forstår.

GoogaMooga
Hartung
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. jun 2005, 21:48
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Sker der noget?

Indlæg af Hartung »

Halloooooo...sker der noget her???
Verdens langsomste stafetløb!
"Du må tage mig på alt! Bare ikke på ordet."
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sker der noget?

Indlæg af Frank Madsen »

Hartung skrev:Halloooooo...sker der noget her???
Verdens langsomste stafetløb!
Tværtimod. Vi er allerede forud for tidsplanen, idet der er afsat 24 timer pr. indlæg. Men hvis ikke Cav får afleveret planmæssigt inden mandag aften kl. 21.35, kommer fejebladet og tager ham.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

stafet

Indlæg af Henrik Rehr »

Ser ud til at den unge Bøgelund fjoller glad rundt i det danske sommerland i stedet for at nørde løs over computeren. Jeg har sendt stafettet videre til GoogaMooga i stedet (og undskylder hermed til Cav, hvis han er lige ved at poste et stafetindlæg).
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

fritagelse

Indlæg af GoogaMooga »

Som tidligere nævnt kan jeg ikke deltage i stafet-løbet. Min hukommelse er alt, alt for "skudt" til at poste noget af substans på mere end tre ord, med mindre der er tale om noget generelt eller jeg lige har læst noget. Så jeg må springe over både denne og sikkert også kommende somre. Min hukommelse rækker ikke længere tilbage end en fnat mides. "Glemmer du, så husker jeg..."
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hartung?

Indlæg af Frank Madsen »

henrik rehr skrev:Hartung? Er du game? :D
Det fungerer bedst, hvis deltagerne sender opfordringen direkte videre til den næste via e-mail, i stedet for via forummet.

Jeg har sendt Peter en e-mail med Henriks opfordring.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

email, baseball og på dupperne

Indlæg af Henrik Rehr »

Frank Madsen skrev:
henrik rehr skrev:Hartung? Er du game? :D
Det fungerer bedst, hvis deltagerne sender opfordringen direkte videre til den næste via e-mail, i stedet for via forummet.

Jeg har sendt Peter en e-mail med Henriks opfordring.
Undskyld, jeg ville ha' sendt Peter en email, men opdagede plus'li' at tiden var løbet og jeg måtte ud af døren (min ældste havde et baseball game :) ). Nå, det endte jo altsammen godt og vi har således igen bevist at universet endnu ikke er blevet ondt (eller i hvert fald at Frank er på dupperne)!
Nå, jeg tegner videre.
Cav
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 224
Tilmeldt: 24. nov 2003, 17:04
Geografisk sted: Gammel Kongevej

Indlæg af Cav »

Ja, jeg undskylder min slendrian! Jeg tager gerne mod stafetten en anden gang (tak Henrik), men lader den gerne gå videre til GoogMooga, da jeg har et par ting jeg skal nå! Undskuld igen!
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

sø'e ven

Indlæg af Henrik Rehr »

Cav skrev:Ja, jeg undskylder min slendrian! Jeg tager gerne mod stafetten en anden gang (tak Henrik), men lader den gerne gå videre til GoogMooga, da jeg har et par ting jeg skal nå! Undskuld igen!
Knægten takker! Og her gik jeg og troede at sommerstafetten var en mellemting mellem sorteper og ti års forbandelse. Man lærer noget nyt hver dag. :shock: :arrow: :idea: :oops: :o
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

"aben"

Indlæg af GoogaMooga »

Cav skrev:Ja, jeg undskylder min slendrian! Jeg tager gerne mod stafetten en anden gang (tak Henrik), men lader den gerne gå videre til GoogMooga, da jeg har et par ting jeg skal nå! Undskuld igen!
Er der gået sport i at sende "aben" videre til GoogaMooga? Kære venner, jeg har verdens dårligste hukommelse. Har set 8.000 film og den eneste jeg kan huske, er Taxi Driver. Har også læst flere tusinde tegneserier, men den eneste jeg kan huske, er en kort, ukrediteret historie i Serie Magasinet om den sadistiske fangevogter, der tæsker løs på sine lænket-til-muren fanger og sulter dem bevidst så han kan nyde at spise og smovse for næsen af dem. Til sidst tror jeg nok, at fangerne ender med at æde ham med hud og hår. I mine drengede dagdrømme tænkte jeg at den historie skulle blive til min første film. Jeg fik aldrig løst det rent tekniske Herschell Gordon Lewis problem om realistisk fortæring af menneske, og endte derfor med at lave dokumentarfilm (the easy way out). I det hele taget kunne jeg godt tænke mig et run af Serie Magasinet for at genopleve Kerry Drake (kan kun huske Mah Jonggs kinesiske restaurant) og Steve Roper og Mike Nomad (kan kun huske Mike Nomads karse-fritz, cigaretterne, og motorcyklen). Så, nu endte jeg alligevel med at nedfælde et par ord. Og hermed sender jeg "aben" videre til Supermule (inden jeg glemmer det!).
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Mah Jongg

Indlæg af GoogaMooga »

Se, nu kommer jeg i tivivl om hvorvidt Mah Jongg optræder i Kerry Drake eller i Steve Roper og Mike Nomad. Så dårlig er min hukommelse! Er der nogen der kan bekræfte hvilken serie Mah Jongg optræder i?
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Mah Jongg

Indlæg af Henrik Rehr »

GoogaMooga skrev:Se, nu kommer jeg i tivivl om hvorvidt Mah Jongg optræder i Kerry Drake eller i Steve Roper og Mike Nomad. Så dårlig er min hukommelse! Er der nogen der kan bekræfte hvilken serie Mah Jongg optræder i?
Hun er Mike Nomads landlady.
Pudsigt nok husker jeg også den der fangevogter-historie fra Seriemagasinet stjerneklart. Måske fordi fangevogteren var så behåret og ulækker at det bare forekom som ren gru at skulle æde ham.
Gad vide om der findes samlinger af Steve Roper og Mike Nomad, ku' være dejligt nostalgisk at genlæse dem.
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Nostalgi er ikke hvad det har været..

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jo - Berti erindrer skam også denne perle. Gad vide hvad det var der talte til os?

Endnu bedre mindes jeg Mike og Steve i en lumsk historie hvori en ung kvinde led af en lungesygdom, og derfor var tvunget til at opholde sig i en jernlunge, et apperat der åbenbart beskyttede de sarte lunger. Beklageligvis for dette unge fruentimmer var der en grum karl der holdt hende fanget. Og sekvenserne, hvor hun ved hjælp af at morse med øjnene, får kontakt med Steve (eller var det Mike?) er uforglemmelige.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Mah Jongg

Indlæg af GoogaMooga »

henrik rehr skrev: Gad vide om der findes samlinger af Steve Roper og Mike Nomad, ku' være dejligt nostalgisk at genlæse dem.
Det aller-tidligste Kerry Drake og - så vidt jeg erindrer - Steve Roper er blevet samlet i USA. Men Mike Nomad kom først til senere i Steve Roper, og disse historier er ikke blevet samlet. Så der er al mulig grund til at opstøve de gamle SM'er, og så er de vist ikke engang særlig dyre. Spørgsmålet er, om de overhovedet kan skaffes, da de altid har været betragtet som juks, og derfor sikkert ikke er blevet gemt af særlig mange samlere. Jeg selv ejer kun nr. 1, og 299 til sidste krampetræk. De resterende 297 numre er hermed officielt kommet på min ønskeliste, hvis nogen har tænkt sig at begave mig med dem!
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Fra Hærge Arkivet, smølferne og andet godt

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Hartung din store tude-baby, kan du så punge ud med hvad "Fra Hergés Arkiv" koster! Det er sgu' da et must for enhver mand med hår på brystet, og så er prisen underordnet. Tortors oplevelser i Oldenborre-patruljen hersker

Og Thorhauge: De der smølfer er da til at købe sig fra, når man lige har fået støttekroner. Og hvis du virkelig brænder efter cremen (det lyder faktisk langt mere kælent, end det er ment), vil jeg gerne sende dig "Snøvserne 4: Snøvsine" free of charge. Dette er ikke bare en lækker slidt ting, men oven i købet det selvsamme album, der optrøder under "smølferne" i Den Store Danske Encyklopædi. Jeg ved ikke, hvorfor det er fedt, men det er det bare.

P.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Besvar