Kommentarer til SERIEJOURNALENS SOMMER-STAFET 2005

Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Fra Hærge Arkivet, smølferne og andet godt

Indlæg af Frank Madsen »

Peter Becher skrev:Hartung din store tude-smølf, kan du så smølfe ud med hvad "Fra Hergés Smølf" smølfer! Det er sgu' da et smølf for enhver smølf med smølf på smølfen, og så er smølfen undersmølfet. Tortors opsmølfer i Oldenborre-patruljen smølfer

Og Thorhauge: De der smølfer er da til at smølfe sig fra, når man lige har smølfet støttesmølfer. Og hvis du virkelig smølfer efter smølf (det smølfer faktisk langt mere smølf, end det er smølfet), vil jeg gerne smølfe dig "Snøvserne 4: Snøvsine" free of smurf. Dette er ikke bare en smølf slidt smølf, men oven i smølf det selvsamme smølf, der opsmølfer under "smølferne" i Den Store Danske Encyklosmølf. Jeg smølfer ikke, hvorfor det er smølf, men det er det smølf.

P.
Jeg kan tilføje, at Becher har tilbudt at sende mig det blå Li'l Abner Special-Comics, helt free of smølf. Snøft! Han er sgu en guttersmølf! Jeg sagde selvfølgelig ja tak.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Fra Hærge Arkivet, smølferne og andet godt

Indlæg af Thomas S »

Frank Madsen skrev:
Peter Becher skrev:Hartung din store tude-smølf, kan du så smølfe ud med hvad "Fra Hergés Smølf" smølfer! Det er sgu' da et smølf for enhver smølf med smølf på smølfen, og så er smølfen undersmølfet. Tortors opsmølfer i Oldenborre-patruljen smølfer

Og Thorhauge: De der smølfer er da til at smølfe sig fra, når man lige har smølfet støttesmølfer. Og hvis du virkelig smølfer efter smølf (det smølfer faktisk langt mere smølf, end det er smølfet), vil jeg gerne smølfe dig "Snøvserne 4: Snøvsine" free of smurf. Dette er ikke bare en smølf slidt smølf, men oven i smølf det selvsamme smølf, der opsmølfer under "smølferne" i Den Store Danske Encyklosmølf. Jeg smølfer ikke, hvorfor det er smølf, men det er det smølf.

P.
Jeg kan tilføje, at Becher har tilbudt at sende mig det blå Li'l Abner Special-Comics, helt free of smølf. Snøft! Han er sgu en guttersmølf! Jeg sagde selvfølgelig ja tak.
MY FRIEND IS GIVING AWAY COMICS AND ALL I GOT WAS THIS LOUSY T-SHIRT


(... nåja, og så et par numre af NN, en mangatingest, som jeg kan lære kanji og katagana efter og sikkert lidt af det løse :wink: )
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: Fra Hærge Arkivet, smølferne og andet godt

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Frank Madsen skrev:
Peter Becher skrev:Hartung din store tude-smølf, kan du så smølfe ud med hvad "Fra Hergés Smølf" smølfer! Det er sgu' da et smølf for enhver smølf med smølf på smølfen, og så er smølfen undersmølfet. Tortors opsmølfer i Oldenborre-patruljen smølfer

Og Thorhauge: De der smølfer er da til at smølfe sig fra, når man lige har smølfet støttesmølfer. Og hvis du virkelig smølfer efter smølf (det smølfer faktisk langt mere smølf, end det er smølfet), vil jeg gerne smølfe dig "Snøvserne 4: Snøvsine" free of smurf. Dette er ikke bare en smølf slidt smølf, men oven i smølf det selvsamme smølf, der opsmølfer under "smølferne" i Den Store Danske Encyklosmølf. Jeg smølfer ikke, hvorfor det er smølf, men det er det smølf.

P.
Jeg kan tilføje, at Becher har tilbudt at sende mig det blå Li'l Abner Special-Comics, helt free of smølf. Snøft! Han er sgu en guttersmølf! Jeg sagde selvfølgelig ja tak.
Nu gjorde jeg jo ikke dette for at blive rost eller for at se folk ændre deres avatar, men blot fordi, jeg nogle gange er en rar fyr.

Men tilbage til de egentlige kommentarer til stafetten: Hvem har den lige nu? Først sendte Frank den videre til Sanderhage, så opdagede jeg, at han havde ændret det til Dr. Spærhage (som jeg med det samme tog kontakt til og gjorde opmærksom på abens placering). Denne ringede så i aftes til mig for at fortælle (med gråd i stemmen), at det slet ikke var ham, men Erling S, der havde den!!!!
Kan den Wales-sindede administrateur bestemme sig, inden han knuser flere drengedrømme?

P.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Henrik Larsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. jun 2005, 12:48
Geografisk sted: København, Danmark

hm

Indlæg af Henrik Larsen »

Ja, god aften, jeg er ny her. Teksten er klar - 607 ord, mindre kunne ikke gøre det, men nu kniber det med at give stafetten videre... lykkes forhåbentlig inden midnat.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Fra Hærge Arkivet, smølferne og andet godt

Indlæg af Frank Madsen »

Peter Becher skrev:Men tilbage til de egentlige kommentarer til stafetten: Hvem har den lige nu? Først sendte Frank den videre til Sanderhage, så opdagede jeg, at han havde ændret det til Dr. Spærhage (som jeg med det samme tog kontakt til og gjorde opmærksom på abens placering). Denne ringede så i aftes til mig for at fortælle (med gråd i stemmen), at det slet ikke var ham, men Erling S, der havde den!!!!
Kan den Wales-sindede administrateur bestemme sig, inden han knuser flere drengedrømme?
Per Sanderhage svarede ikke tilbage og viste sig at være på ferie. Dr. Spærhage svarede ikke på mails eller reagerede inden 24 timer, så jeg sendte den videre til Erling Søby, der også er en ivrig samler. Han var så samvittighedsfuld først og fremmest at sikre sig, at han havde en at sende stafetten videre til, hvorefter han skrev sit indlæg. Bolden ligger nu hos Henrik Larsen, der minsandten allerede har reageret. Jeg kan se, at Henrik ikke har en at give stafetten videre til, så jeg har givet ham Spærhages e-mailadresse.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Glistrup og Anker vs. Superman og Muhammad Ali?

Indlæg af Thomas S »

Henrik Larsen skrev:Ja, god aften, jeg er ny her. Teksten er klar - 607 ord, mindre kunne ikke gøre det, men nu kniber det med at give stafetten videre... lykkes forhåbentlig inden midnat.
Så dit valg faldt på et par mindeværdige crossovers? Hvis du gerne vil gense Supe vs. Ali, så findes den her:
http://www.techknight.com/gallery/ali/aaa

Hvem husker ikke dette billede (det til venstre):
http://www.techknight.com/gallery/ali/aau

Men jeg må desværre også skuffe. Ingen danskere, dvs. ingen Anker eller Glisse, er at finde blandt tilskuerne. En liste kan findes her:
http://www.techknight.com/gallery/ali/aab?full=1

Medmindre seføli, de muligvis var tegnet til i den danske udgave?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Glistrup og Anker vs. Superman og Muhammad Ali?

Indlæg af Frank Madsen »

Henrik Larsen skrev:Superman & Edderkoppen var allerede sjælden, da jeg først hørte om den; fik allernådigst lov at bladre i en original, men ikke at låne med hjem, af en kammerat. Husker stadig billedruderne, hvor en rasende Edderkop giver Superman tæv - store sager.
Jeg læste albummet på biblioteket, dengang det kom frem. Det var et uhørt crossover mellem DC og Marvels populæreste superhelte, og det var skægt at se, hvordan de to forlags advokater må have været indover manuskriptskrivningen og sørget for, at manuskriptet levnede PRÆCIS lige meget spalteplads til hver superhelt, helt ned til de to superheltes ærkefjender, Dr. Octopus og Lex Luthor, kæresterne osv. Det var vældig sjovt.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Glistrup og Anker vs. Superman og Muhammad Ali?

Indlæg af Antaeus »

Frank Madsen skrev:
Henrik Larsen skrev:Superman & Edderkoppen var allerede sjælden, da jeg først hørte om den; fik allernådigst lov at bladre i en original, men ikke at låne med hjem, af en kammerat. Husker stadig billedruderne, hvor en rasende Edderkop giver Superman tæv - store sager.
Jeg læste albummet på biblioteket, dengang det kom frem. Det var et uhørt crossover mellem DC og Marvels populæreste superhelte, og det var skægt at se, hvordan de to forlags advokater må have været indover manuskriptskrivningen og sørget for, at manuskriptet levnede PRÆCIS lige meget spalteplads til hver superhelt, helt ned til de to superheltes ærkefjender, Dr. Octopus og Lex Luthor, kæresterne osv. Det var vældig sjovt.
Huser stadig svagt det hæfte hvor Superman tabte til Ali. Jeg åbnede aldrig det album igen og ville meget gerne have fat i forfatterne til den historie - de trængte til en lektion af både Ali og Superman for til sidst at blive smidt på en øde ø uden muligheder for nogen sinde at lave tegneserier igen.
Senest rettet af Antaeus 1. jul 2005, 09:56, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: Glistrup og Anker vs. Superman og Muhammad Ali?

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Ja jeg synes nu stadigvæk "Superman mod Edderkoppen" holder MAX! Jeg husker ikke helt men mener, det var Carmine Infatino og Stan Lee der "skrev" løjerne, men det var helt sikkert en af mine egne favoritter Ross Andru der pencilerede og Dick Giordano som blækkede, og der var sgu' punch i det album. Jeg fandt selv for mange år siden den amerikanske 1. udgave af mesterværket, der faktisk varmt kan anbefales over den danske, da der er tale om et album i A3-format (desværre trykt på noget rigtig gammeldaws avispapir).

Og jo Glistrup ER på coveret af "S vs M.Ali". Både ham og Anker J. blev tegnet til på coveret af den danske udgave. Og det skulle ikke undre mig, om det var Peter Madsen, der stod for det i sin "ledigheds-periode" på Interpresse inden han begyndte at tegne Valhalla, og mens han stadig tegnede Splint & Co. -forsider og patter i Conan-historierne.

Peter
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Glistrup og Anker vs. Superman og Muhammad Ali?

Indlæg af Frank Madsen »

Peter Becher skrev:Peter Madsen...og patter i Conan-historierne.
Uddyb venligst.

Har du forresten nogensinde set Peters albumhistorie fra midten af 1970erne. Han lavede nogle Franquin-inspirerede historier, vistnok om en lille dreng. Jeg mener at huske, at Henning Kure skrev, men er ikke sikker, og at der blev lavet i hvert fald to episoder i halv albumlængde. Det blev aldrig udgivet, men i Seriemagasinet blev der trykt nogle af Peters tidlige ting. Er der nogen, der ved mere?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: Glistrup og Anker vs. Superman og Muhammad Ali?

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Frank Madsen skrev:
Peter Becher skrev:Peter Madsen...og patter i Conan-historierne.
Uddyb venligst.
Jamen den er skam go' nok. Mens Peter ventede på at komme i gang med Valhalla, og alligevel bare sad og drev den af i Bagsværd, blev han sat til at tegne bryster på flere af de haremskvinder og mavedanserinder i Conan, der i de originale historier var unødigt tildækkede af klædedragter og gevanter.
Jeg sværger, jeg sværger....Han har selv fortalt mig historien, og jeg lyver ALDRIG, når det handler om Peter.

Nå jo, ham tegnede/malede jo også coveret til et af albummene. Jeg kan ikke lige huske hvilket, men det er det album med en meget vred Conan i close-up.
Frank Madsen skrev:Har du forresten nogensinde set Peters albumhistorie fra midten af 1970erne. Han lavede nogle Franquin-inspirerede historier, vistnok om en lille dreng. Jeg mener at huske, at Henning Kure skrev, men er ikke sikker, og at der blev lavet i hvert fald to episoder i halv albumlængde. Det blev aldrig udgivet, men i Seriemagasinet blev der trykt nogle af Peters tidlige ting. Er der nogen, der ved mere?
Det lyder som noget for et blad, jeg kender. Og nej, jeg ved desværre ikke mere, men jeg har selv hans tre-siders Corben-pastiche liggende klar til tryk i NN nr. næste.

P.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Erling Søby
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 62
Tilmeldt: 27. feb 2004, 11:08
Geografisk sted: I et nærliggende nabolag

Re: Kommentarer til stafetten

Indlæg af Erling Søby »

Peter Becher skrev
Ja jeg synes nu stadigvæk "Superman mod Edderkoppen" holder MAX! Jeg husker ikke helt men mener, det var Carmine Infatino og Stan Lee der "skrev" løjerne,
Nej, det var den da faste Edderkoppen-forfatter Gerry Conway. På det tidspunkt var Stan Lee forlængst holdt op med at skrive historier.
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: Kommentarer til stafetten

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Erling Søby skrev:Peter Becher skrev
Ja jeg synes nu stadigvæk "Superman mod Edderkoppen" holder MAX! Jeg husker ikke helt men mener, det var Carmine Infatino og Stan Lee der "skrev" løjerne,
Nej, det var den da faste Edderkoppen-forfatter Gerry Conway. På det tidspunkt var Stan Lee forlængst holdt op med at skrive historier.
That's right. Jeg kunne bare huske de to lækre billeder bagest i bogen af Infantino i bedste godfather-stil og Lee med sit sædvanlig brede smil. Men det var sæ'føøø'li Conway. Sorry.

Men er der ellers nogen (udover Frank), der blev overraskede over Peter Madsen og Conan-patterne? Det er go' paratviden, og noget man helt sikkert kan score på ved festlige lejligheder, når man falder i snak med tøser, der læser tegneserier.....

Argh, why do I even bother!?
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Glistrup og Anker vs. Superman og Muhammad Ali?

Indlæg af Thomas S »

Peter Becher skrev:
Og jo Glistrup ER på coveret af "S vs M.Ali". Både ham og Anker J. blev tegnet til på coveret af den danske udgave. Og det skulle ikke undre mig, om det var Peter Madsen, der stod for det i sin "ledigheds-periode" på Interpresse inden han begyndte at tegne Valhalla, og mens han stadig tegnede Splint & Co. -forsider og patter i Conan-historierne.
Er de de eneste, der er tegnet til af danskere? I øvrigt ses det vel tydeligt, at det var 70'er-glistrup - ville en senere Glistrup have turdet nærme sig en kampdygtig muhammedaner?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Glistrup og Anker vs. Superman og Muhammad Ali?

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev:
Peter Becher skrev:Peter Madsen...og patter i Conan-historierne.
Uddyb venligst.

Har du forresten nogensinde set Peters albumhistorie fra midten af 1970erne. Han lavede nogle Franquin-inspirerede historier, vistnok om en lille dreng. Jeg mener at huske, at Henning Kure skrev, men er ikke sikker, og at der blev lavet i hvert fald to episoder i halv albumlængde. Det blev aldrig udgivet, men i Seriemagasinet blev der trykt nogle af Peters tidlige ting. Er der nogen, der ved mere?
Jeg stødte første gang på Peter Madsen omkring nr. 150 af SM ca. 1973. Det var en kort historie, der hed "Cubanske Caramba Cigarer", men kan ikke huske om Kure skrev manuskript. Under alle omstændigheder var der allerede i Peter Madsens debut tegn på et stort talent. Og hvorfor købte jeg ikke SM indekset, da det kom frem? Hvorfor dit og hvorfor, hvorfor dat?
Besvar