Kommentarer til SERIEJOURNALENS SOMMER-STAFET 2005

Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Fidel

Indlæg af Henrik Rehr »

GoogaMooga skrev:Jeg stødte første gang på Peter Madsen omkring nr. 150 af SM ca. 1973. Det var en kort historie, der hed "Cubanske Caramba Cigarer", men kan ikke huske om Kure skrev manuskript.
Jeg mener at det var Per Sanderhage, der skrev de der Fidel/Che historier (var der ikke to?) til Peter.
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: "aben"

Indlæg af Thomas S »

GoogaMooga skrev: Kære venner, jeg har verdens dårligste hukommelse.
GoogaMooga skrev:]Jeg stødte første gang på Peter Madsen omkring nr. 150 af SM ca. 1973. Det var en kort historie, der hed "Cubanske Caramba Cigarer", men kan ikke huske om Kure skrev manuskript.
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: "aben"

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Thomas S skrev:
GoogaMooga skrev:]Jeg stødte første gang på Peter Madsen omkring nr. 150 af SM ca. 1973. Det var en kort historie, der hed "Cubanske Caramba Cigarer", men kan ikke huske om Kure skrev manuskript.
Læg mærke til nøgleordene "omkring" og "ca.". Klare tegn på en hukommelse der svigter.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8448
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Glistrup og Anker vs. Superman og Muhammad Ali?

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:Jeg stødte første gang på Peter Madsen omkring nr. 150 af SM ca. 1973. Det var en kort historie, der hed "Cubanske Caramba Cigarer", men kan ikke huske om Kure skrev manuskript. Under alle omstændigheder var der allerede i Peter Madsens debut tegn på et stort talent. Og hvorfor købte jeg ikke SM indekset, da det kom frem? Hvorfor dit og hvorfor, hvorfor dat?
Uno Krüger var vistnok også med inde i billedet, det var ham der var redaktør af SM på det tidspunkt.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fidel

Indlæg af GoogaMooga »

henrik rehr skrev:
GoogaMooga skrev:Jeg stødte første gang på Peter Madsen omkring nr. 150 af SM ca. 1973. Det var en kort historie, der hed "Cubanske Caramba Cigarer", men kan ikke huske om Kure skrev manuskript.
Jeg mener at det var Per Sanderhage, der skrev de der Fidel/Che historier (var der ikke to?) til Peter.
Jo, nu du nævner ham, så kan jeg godt huske at det var Per Sanderhage, der skrev "Cubanske Caramba Cigarer." Det var også første gang, jeg stødte på navnet Sanderhage. Han tegnede også nogle "Viva Chuck Berry!" vignetter til SM i anledning af den gamles 50-års fødselsdag. Jeg var kuns en bette dreng og undrede mig over, hvem denne "Chuck Berry" mon kunne være...
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8448
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Fidel

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:Jo, nu du nævner ham, så kan jeg godt huske at det var Per Sanderhage, der skrev "Cubanske Caramba Cigarer." Det var også første gang, jeg stødte på navnet Sanderhage. Han tegnede også nogle "Viva Chuck Berry!" vignetter til SM i anledning af den gamles 50-års fødselsdag. Jeg var kuns en bette dreng og undrede mig over, hvem denne "Chuck Berry" mon kunne være...
Blue Berrys far? :lol:

Per Sanderhage har en del tegneserier på samvittigheden efterhånden, bl.a. tegnede han et helt album med Felix. I 1973 var han redaktør på Interpresse, men røg ud sammen med 8 andre, da der kom en fyringsrunde p.gr.a. en overophedning af markedet for tegneseriehæfter (ja, det var dengang). Så kom han over på PIB Copenhagen, hvor han stadig sidder.

Er der nogen, der kan poste en scanning af "Cubanske Caramba Cigarer"? Jeg har desværre ikke en samling af SM, som jeg ellers læste flittigt omkring 1973, fordi Uno Krüger pludselig begyndte at putte en masse fede serier i bladet (Raymonds "Jens Lyn", "Brunhilde", "The Spirit" osv.).
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar