Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af The Elder »

Her kommer så en sær udmelding !

Jeg kan godt lide farvelægningen i CBSV.
Jeg bryder mig ikke om farverne i guldbøgerne, så dem har jeg rent faktisk skilt mig af med.

Øj - der trådte jeg ud af det "det gode selskab", tror jeg.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Antaeus »

The Elder skrev:Her kommer så en sær udmelding !

Jeg kan godt lide farvelægningen i CBSV.
Jeg bryder mig ikke om farverne i guldbøgerne, så dem har jeg rent faktisk skilt mig af med.

Øj - der trådte jeg ud af det "det gode selskab", tror jeg.
Jeg tror ikke der er noget godt selskab eller det modsatte.
Smag er meget forskellig så det ville da være meget mærkeligt, hvis ikke nogle kunne lide CBSV.

Der er sikkert også mange der ikke tænker over om det nu også er de bedste valg Egmont har foretaget. Der er dog nok flere der tænker over valgene når det lige netop er Barks og en super luksus udgave, der kun kunne købes i abonnement til en høj pris, og hvor Egmont i sin tid meldte ud at det her er den ultimative udgave og der var kælet for alt (jeg tror ikke den oprindelige udmelding fra Egmont er tilgængelig mere, men det var nogenlunde sådan den blev præsenteret).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 146
Tilmeldt: 1. jan 2018, 15:20

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Maverick »

Jeg må tilstå at jeg også er en af de gamle abonnementer på CBSV, der ikke umiddelbart havde de store problemer med farvelægningen i CBSV. Jeg brugte nok bare det meste af tiden på at nyde de gode historier.

Det største irritationsmoment for mit vedkommende med CBSV var ubetinget deres (i min optik) mærkelige idé med at udgive kassetterne med nummereringen I-XI-XXI osv. i stedet for kronologisk.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Antaeus »

Maverick skrev:Jeg må tilstå at jeg også er en af de gamle abonnementer på CBSV, der ikke umiddelbart havde de store problemer med farvelægningen i CBSV. Jeg brugte nok bare det meste af tiden på at nyde de gode historier.

Det største irritationsmoment for mit vedkommende med CBSV var ubetinget deres (i min optik) mærkelige idé med at udgive kassetterne med nummereringen I-XI-XXI osv. i stedet for kronologisk.
Ja, nummereringen var irriterende, men ret sikkert lavet fordi at de skulle sikre at folk købte alle kassetter. Ellers ville nogle sikkert vælge den første og et par af de sidste kassetter fra og kun vælge det de anså som Barks storhedsperiode.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:Jeg kan godt lide Carl Barks i farver, men synes også den sort/hvide ser spændende ud. Jeg har dog aldrig rigtig læst den sort/hvide udgave, men jeg tror nu at jeg foretrækker Barks i farver.
Det er ofte interessant at se noget, der mest er kendt for at være i farver, i ren sort-hvid form. Men Barks tegnede jo serierne med henblik på, at de skulle farvelægges. Ellers havde han helt sikkert truffet mange andre valg. Derfor vil den rene stregtegning blot være en fetichistisk fornøjelse for et snævert publikum.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Jeg kan godt lide Carl Barks i farver, men synes også den sort/hvide ser spændende ud. Jeg har dog aldrig rigtig læst den sort/hvide udgave, men jeg tror nu at jeg foretrækker Barks i farver.
Det er ofte interessant at se noget, der mest er kendt for at være i farver, i ren sort-hvid form. Men Barks tegnede jo serierne med henblik på, at de skulle farvelægges. Ellers havde han helt sikkert truffet mange andre valg. Derfor vil den rene stregtegning blot være en fetichistisk fornøjelse for et snævert publikum.

Ja, det er jeg enig i og mange andre er ligeså.
Der er en grund til at vi får Niffle udgivelserne og en lang række art editions m.fl.
Art editions er vel det tætteste man kommer original tegningerne i bogform og super flotte.

Jeg har selv købt et par stykker samt Blake & Mortimer i Niflfe udgaven. Det eneste jeg har på fransk.

Her kan ses 1 minuts video af Blake & Mortimer Niffle udgaven:
https://www.facebook.com/watch/?v=2016946298590031
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Erling G-P »

Maverick skrev:Jeg må tilstå at jeg også er en af de gamle abonnementer på CBSV, der ikke umiddelbart havde de store problemer med farvelægningen i CBSV. Jeg brugte nok bare det meste af tiden på at nyde de gode historier.

Det største irritationsmoment for mit vedkommende med CBSV var ubetinget deres (i min optik) mærkelige idé med at udgive kassetterne med nummereringen I-XI-XXI osv. i stedet for kronologisk.
Samme her - har et ret afslappet forhold til farvelægningen og er bare glad for at have historierne. En ting er i hvert fald sikkert: efter at have betalt omkring 15.000 kr i abonnement for CBSV, går jeg dæleme ikke ud og genanskaffer det hele én gang til, selvom der skulle komme en mere 'korrekt' udgivelse på banen.

Venlig hilsen
Erling G-P
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Robin »

Jeg har det ligesom Maverick og Erling G-P. Jag har And bladene fra -49 til og med -75, plus det løse, Mandelgaver, gavehæfter, HOF, Guldbøgerne samt CBSV, så ikke mere til mig. Det er ri-igeligt.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Robin skrev:Jeg har det ligesom Maverick og Erling G-P. Jag har And bladene fra -49 til og med -75, plus det løse, Mandelgaver, gavehæfter, HOF, Guldbøgerne samt CBSV, så ikke mere til mig. Det er ri-igeligt.

mvh.
Det er helt forståeligt, at det er ri-geligt :-)

Men .. det hænger sammen på den måde, at GRUNDEN til, at mange dedikerede samlere som jer har SÅ meget af Carl Barks' på dansk, er jo at det er i en klasse helt for sig. Langt de fleste mere "almindelige" mennesker, der har været barn siden 1950'erne - med andre ord de fleste nulevende mennesker - har OGSÅ et forhold til Carl Barks' tegneserier. De er bare ikke blevet tegneseriesamlere, og derfor har de ikke gemt alt muligt. Selvfølgelig vil de ikke alle sammen være interesseret i at anskaffe nye udgaver. Men jeg ved ikke, hvad der skulle være et større dansk publikum til inden for tegneserier end Carl Barks' Disney-tegneserier. Man kan sammenligne med fx Tintin og Asterix, som har noget af den samme bredde, hvad publikum angår, men Carl Barks er dog den største af alle. Her i Danmark.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Antaeus skrev: Der er sikkert også mange der ikke tænker over om det nu også er de bedste valg Egmont har foretaget. Der er dog nok flere der tænker over valgene når det lige netop er Barks og en super luksus udgave, der kun kunne købes i abonnement til en høj pris, og hvor Egmont i sin tid meldte ud at det her er den ultimative udgave og der var kælet for alt (jeg tror ikke den oprindelige udmelding fra Egmont er tilgængelig mere, men det var nogenlunde sådan den blev præsenteret).
Det tog sin tid at finde de oprindelige reklame/promotions-ting frem, men er det dette du mener, Antaeus?
Vedhæftede filer
CBSV Promo 800 2005.jpg
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Antaeus »

Godt fundet. Jeg tror dog ikke det var denne, men det er muligt. Det er ved at være et stykke tid siden.
Jeg husker den som der var flere punkter opstillet og at der også blev beskrevet at den kun kunne fås i abonnement og man skulle forudbestille hurtigt for det var en yderst eksklusiv udgivelse, det var det ultimative samt lidt mere.

Jeg tænker at der måske har været flere end en.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: Carl Barks Samlede Værker anmeldelser

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Der kom jo først en "prøveballon" med en bog om julen med nogenlunde samme opsætning, som CBSV senere ville læne sig op af.
Jeg købte bogen - og senere modtog jeg en forespørgsel om interesse for et nyt projekt ...
CBSV Promo 800 2005. Start.jpg
Jeg reagerede positivt og fik derefter denne folder ...
CBSV Promo 800 2005. front.jpg
... med følgende oplysninger:
CBSV Promo 800 2005. 2.jpg
CBSV Promo 800 2005. 3.jpg
Og HER nærmer vi os beskrivelsen om udgivelsesplan og eksklusivitet, som vi har snakket en del om...
CBSV Promo 800 2005. 4.jpg
CBSV Promo 800 2005. 5.jpg
Det er jo sat meget flot op - og hvis I spør' om jeg ville ryge på den igen, ja, så gælder det nok om at garantere at de udstukne linjer overholdes.
Jeg er da stadig glad for samlingen omend jeg ikke fik det ultimative værk jeg var lovet.
Men jeg havde dog gerne været foruden malurten!
med venlig hilsen Jan Erik
Besvar