Carl Barks Library på vej på dansk

Scrooge

Bestilling

Indlæg af Scrooge »

Jeg har først i dag registreret min interesse. Får jeg så tilmeldingskuponen i morgen, eller skal jeg så tilmelde mig som abonnement på mail eller tlf? Gør jeg det i mail, skal jeg så bare oplyse navn, adresse og tlf?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Pressematerialet om CBSV

Indlæg af Frank Madsen »

D-Cay skrev:On a different note ser det ud til at aviserne har taget pænt imod jeres pressemateriale - forside på Berlingeren og lang om tale i Jyllandspesten. Da ordlyden i de to artikler var stort set ens går jeg ud fra at den var jeres pressemedelelse - var det en du kunne poste her til alm. orientering?
Pressematerialet ligger til fri download på http://www.carl-barks.dk/presse

De norske og svenske versioner på:

http://www.carlbarks.no/?ID=934
http://www.carl-barks.se/default.asp?ID=935

Der er også PDF'er af folderne for værket, hvor man kan sammenligne og finde de små forskelle mellem de tre landes udgaver, bl.a. den famøse lykkemønt (fra det Norske Myntverket :shock:) og nummerering.

Tyskerne har også en hjemmeside for værket: http://www.barks.de
Senest rettet af Frank Madsen 2. jun 2005, 21:38, rettet i alt 2 gange.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Alitterationer ad libitum

Indlæg af Frank Madsen »

D-Cay skrev:Er det her virkeligt en Braks original - jeg syntes at stregen har lidt Milton over sig...er den genoptegnet? Billede
Milton? Det ligner snarere Ben Verhagen, hvis det er tuschningen, du tænker på. Men det er en ægte Barks-tegning, fra DD54 ("Forbidden Valley"), historien om Anders And og Agurkeborerne.
Senest rettet af Frank Madsen 2. jun 2005, 21:24, rettet i alt 1 gang.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Scrooge

Re: Vedr. bestilling

Indlæg af Scrooge »

Scrooge skrev:Jeg har først i dag registreret min interesse. Får jeg så tilmeldingskuponen i morgen, eller skal jeg så tilmelde mig som abonnement på mail eller tlf? Gør jeg det i mail, skal jeg så bare oplyse navn, adresse og tlf?
OH MY GOD!! Sorry med alle mine indlæg :oops: Der kom bare fejlmeddelelse og jeg prøvede igen. Sorry.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 19:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 19:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 19:37, rettet i alt 1 gang.
McDuck

Forskelle

Indlæg af McDuck »

Thomas Schrøder skrev:
cps skrev:Så må i jo tage en beslutning Thomas
Bind 31 eller en lykkemønt, mindst en af delene vil vi have
vi skal vel have nogenlunde det samme for vores penge som svenskerne og nordmændene :D
I får allerede mere - da vi har krydret vores med ekstra oplysninger :wink:
Krydret med ekstra oplysninger? Hvordan det? Der er vel ikke decideret forskel i bøgerne er der?
Og lykkemønten....det burde tages op til overvejning igen....ville altså lige være prikken over iet. Kunne være godt. Hvis det er en helt umulighed at vi danskere kan nå at få mønten med, vil man så kunne få den på et senere tidspunkt ved en evt. anden lejlighed? Kan jo ikke passe at svenskerne og nordmændende skal have mere end os danskere.... :cry: :cry: :cry:
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 19:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Re. CBSV i Norge

Indlæg af Frank Madsen »

Thomas Schrøder skrev:Jeg kan godt se at vores broderland i det kolde nord ikke tager så godt imod CBSV, som vi gør herhjemme. De ved ikke, hvad de går glip af. :wink:
Interessant forum. De to store bekymringer synes at være prisen og noget, de kalder "The Wife Acceptance Factor" (WAF).

Apropos prisen, hvad er så grunden til, at værket i alle tre skandinaviske lande koster 15.000 kroner i den nationale valuta, når kursen på den svenske krone f.eks. er 4/5 af den danske og den norske 9/10? Sammenlignet med Sverige burde den danske pris være 12.500 DKK. Skyldes det almindelig grådighed (absolut forståeligt) eller ligger der mere subtile årsager bag (i så fald hvilke)? F.eks. at det er nemmest at regne med store runde beløb? :lol:

M.h.t. den famøse lykkemønt, så ville jeg langt hellere have, at man som bonusgave fik én af de dér fløjter med dyrekald, som Rip, Rap og Rup bruger til at kalde alverdens dyr til sig med sekunders varsel. Var det muligt? Årh hvad, kom nu!
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Re. CBSV i Norge

Indlæg af Antaeus »

Thomas Schrøder skrev:
cps skrev:Hej thomas fejlen er at forummet har taget kommaet med adressen er www.andebyonline.com til en anden god gang
Hej cps.

Så har jeg været inde og se det (Lars Jensen var så flink at sende mig et link).

Jeg kan godt se at vores broderland i det kolde nord ikke tager så godt imod CBSV, som vi gør herhjemme. De ved ikke, hvad de går glip af. :wink:
Mathias og Pryds har heldigvis blandet sig og kommet med nogle fede kommentarer. Tak. :P

Og vores allesammens Seriejournalen får også lidt reklame deroppe. Fedt. :P
Har nu lige læst nordmændenes diskussion igennem.
Jeg synes nu ikke at nordmændene var specielt negative - der var nogle enkelte, der brokkede sig over kassetterne. Her kan jeg kun give dem ret. De kassetter vi har set synes jeg ikke ser særlig eksklusive ud. Kunne sagtens forestille mig noget meget meget bedre. Selve bøgerne ser til gengæld ret godt ud.
Jeg synes nu også stadig ret godt om Guldbøgernes udseende. Et ret lækkert forsidebillede på Guldbøgerne, men de ser lidt mere "børneagtige" ud end CBSV, desværre får kassetterne så det børneagtige look frem igen.

Så var der en smule brokken over prisen. Men hvis de ikke bliver genoptrykt i de næste 20 år så vil man formodentlig ikke kunne tabe penge på CBSV (men holder det så - hvad hvis alle album rives væk laves der så et oplag 2? - så er det pludselig ikke så eksklusivt mere. Egmont er trods alt en forretning som skal tjene penge).
Senest rettet af Antaeus 2. jun 2005, 22:27, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Lidt mere guf til danskerne

Indlæg af Antaeus »

Thomas Schrøder skrev:Der er ikke forskel på bøgerne, men når Blum fortæller en masse spændende i sine artikler, så har de forskellige landes redaktioner mulighed for selv at komme med nogle redaktionelle oplysninger til gavn for læserne - og der går vi altså til det yderste for at give danskerne bare den smule mere. Det var såmænd bare det :wink:
Synes den svenske og norske afdeling mon ikke det samme? De har sikkert også deres eksperter.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
McDuck

Mønten

Indlæg af McDuck »

Fik ikke svar på om mønten bliver tilgængelig ved en evt. anden lejlighed eller kan fås på en anden måde en dag.
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

NÅ??

Indlæg af Ole Damgaard »

Thomas Schrøder skrev:Du kræver, og du kræver :P Pressemeddelsen findes faktisk herinde i forvejen, da det er den, som Supermule har smækket op inde på Disneyspalten, og som Frank har smækket på forsiden.
Ahem! DET er vist en sandhed med modifikationer. Look again, mr. Schroeder! The breaking news, som Frank i anledning af CNNs fødselsdag har valgt at kalde nyheden, er selvfølgelig baseret på pressemeddelelsen. Men der er skam både trukket fra og lagt til, i det omfang der nu engang var tid til. Som et eksempel har jeg læst de to artikler man har leveret mig, med stor interesse, og givet et lillebitte pip om hvad jeg synes om dem.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Halløjsa

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ja, jeg glæder mig...

Hvor mange eksemplarer er solgt til bibliotekerne af de 1800?
Låst