Carl Barks Library på vej på dansk

Tommy Almighty
Indlæg: 13
Tilmeldt: 10. maj 2005, 22:01

CBSV bestillingskupon

Indlæg af Tommy Almighty »

Jeg har i dag, som så mange andre modtaget et brev med posten hvori der lå en bestillingskupon, som man kan skrive under og indsende til serieforlaget. Skal man gøre det for at sikre sig et eksemplar af CBSV?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8450
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: CBSV bestillingskupon

Indlæg af Frank Madsen »

Tommy Almighty skrev:Jeg har i dag, som så mange andre modtaget et brev med posten hvori der lå en bestillingskupon, som man kan skrive under og indsende til serieforlaget. Skal man gøre det for at sikre sig et eksemplar af CBSV?
Ja, det vil jeg tro. De vil sikkert gerne have noget juridisk mere bindende end en e-mail, inden de sender bøger for 1.500 kr. Jeg har postet min kupon.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Damn..

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det er bare så flot at jeg ikke nænner at klippe i kuponen. Jeg har sendt en mail til den adresse der står opgivet. Så må vi se...

Ellers hjælper Schrøder mig nok? :D
Brugeravatar
pryds
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 62
Tilmeldt: 24. aug 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: CBSV bestillingskupon

Indlæg af pryds »

Huh?!? Egmont har da oplyst om, at man kan bestille gennem email, og da det var gjort, fortalt at en ordrebekræftelse er på vej... Så er der vel ikke brug for flere handlinger fra bestillerens side... Desuden har jeg da bestilt andre ting gennem email hos dem før, fx Hall of Fame-serien og diverse "julepakker" (fx et par tegneseriebøger til en speciel julepris) uden problemer.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 19:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: Barks/Mickey/Pluto-konstellationen

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Men er "Pluto Saves the Ship" med eller ej?

Først var der skandalen om farvelægningen, så var der den om tekstningen, og nu sprænger denne bombe. Det næste bliver vel, at I heller ikke har kunne skaffe "The Golden Apples" -10 siders historien....!

P
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
pryds
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 62
Tilmeldt: 24. aug 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Barks/Mickey/Pluto-konstellationen

Indlæg af pryds »

Peter Becher skrev:Det næste bliver vel, at I heller ikke har kunne skaffe "The Golden Apples" -10 siders historien....!
Der findes faktisk en hel liste over "Disappeared or unidentified material [Listed in Barks' vouchers, but disappeared or it could not be determined which material was meant]". Gad nok vide, om Egmont har fundet frem til noget af det (det meste er vel blevet brændt for mange år siden?).
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Barks/Mickey/Pluto-konstellationen

Indlæg af Christian Aarestrup »

pryds skrev:
Peter Becher skrev:Det næste bliver vel, at I heller ikke har kunne skaffe "The Golden Apples" -10 siders historien....!
Der findes faktisk en hel liste over "Disappeared or unidentified material [Listed in Barks' vouchers, but disappeared or it could not be determined which material was meant]". Gad nok vide, om Egmont har fundet frem til noget af det (det meste er vel blevet brændt for mange år siden?).
De har lovet os (dvs. jer) alt - og mere til. De trækker op til en "de lange knives nat", det her. Og jeg er ligeglad. Jeg har ikke bestilt, men er bare med, når der er optræk til ballade af nogen art.

We're not gonna take it. NO! We ain't gonna take it.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 6. jun 2005, 11:30
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

:?: Jeg fandt Bruno Bjørn og Benny æsel 1+2 antikvarisk, Carlsen lovede dengang at der ville udkomme 6 bind i det hele. Nåede de at udgive alle 6?
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9431
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Barks/Mickey/Pluto-konstellationen

Indlæg af Antaeus »

Christian Aarestrup skrev:
pryds skrev:
Peter Becher skrev:Det næste bliver vel, at I heller ikke har kunne skaffe "The Golden Apples" -10 siders historien....!
Der findes faktisk en hel liste over "Disappeared or unidentified material [Listed in Barks' vouchers, but disappeared or it could not be determined which material was meant]". Gad nok vide, om Egmont har fundet frem til noget af det (det meste er vel blevet brændt for mange år siden?).
De har lovet os (dvs. jer) alt - og mere til. De trækker op til en "de lange knives nat", det her. Og jeg er ligeglad. Jeg har ikke bestilt, men er bare med, når der er optræk til ballade af nogen art.

We're not gonna take it. NO! We ain't gonna take it.
Ja, du er jo dårlig nok Barks-fan - HAR MAN SÅ LOV AT BOLTRE SIG PÅ EN TEGNESERIE-WEBSITE? :wink:

Jeg har bestilt og jeg håber da stadig på det næsten ultimative, for nogle enkelte problemer kan jeg da se - har nævnt dem tidl. - håber ikke farve/tekst kritikerne fra Rackham har ret - for det er jo en meget stor og vigtig del af værket - spørgsmålet er som om det er noget jeg lægger mærke til eller om det kun er professionelle. Tja.. det første jeg vil gøre er nok at sammenligne den første CBSV historie med den tilsvarende i Guldbøgerne eller anden udgivelse. Håber det falder ud for CBSV.

Jeg synes rigtig godt om Guldbøgerne og har ikke bemærket opsigtsvækkende fejl som professionelle eller fanatiske Barks entusiaster gør.

Men det vil da være fedt at man kan li´ alt og CBSV fremstår vildt eksklusiv.


Da Egmont for lang tid bekendtgjorde deres værk burde de have kommunikeret langt mere med fans (der har været lidt, men åbenbart slet ikke nok).

Fx. noget á lá:
Farvevalg: blablabla
Tekst: blablabla
Papir: blablabla
Størrelse. blablabla
Etc.

Så kunne alle have kommet med indvendinger og Egmont kunne have taget dem til sig eller argumenteret for en anden løsning som de synes var bedre. De kunne måske endda have foretaget afstemninger på en dertil oprettet hjemmeside - så kunne man i hvert fald ikke klandre dem bagefter.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Barks/Mickey/Pluto-konstellationen

Indlæg af Christian Aarestrup »

Antaeus skrev: Ja, du er jo dårlig nok Barks-fan - HAR MAN SÅ LOV AT BOLTRE SIG PÅ EN TEGNESERIE-WEBSITE? :wink:
Hov-hov!

Man kan sgi godt syn's, at Barks er en af de gode drenge, selv om man ikke lige ligger inde med 20 store til at smide i nakken på ZRÃâ€
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9431
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Barks/Mickey/Pluto-konstellationen

Indlæg af Antaeus »

Christian Aarestrup skrev:
Antaeus skrev: Ja, du er jo dårlig nok Barks-fan - HAR MAN SÅ LOV AT BOLTRE SIG PÅ EN TEGNESERIE-WEBSITE? :wink:
Hov-hov!

Man kan sgi godt syn's, at Barks er en af de gode drenge, selv om man ikke lige ligger inde med 20 store til at smide i nakken på ZRÃâ€
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Barks/Mickey/Pluto-konstellationen

Indlæg af Christian Aarestrup »

Antaeus skrev:
Christian Aarestrup skrev:
Antaeus skrev: Ja, du er jo dårlig nok Barks-fan - HAR MAN SÅ LOV AT BOLTRE SIG PÅ EN TEGNESERIE-WEBSITE? :wink:
Hov-hov!

Man kan sgi godt syn's, at Barks er en af de gode drenge, selv om man ikke lige ligger inde med 20 store til at smide i nakken på ZRÃâ€
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Mathias Bøgh
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 75
Tilmeldt: 14. jul 2004, 11:55
Geografisk sted: Nordjylland

Re: CBSV bestillingskupon

Indlæg af Mathias Bøgh »

Frank Madsen skrev:
Tommy Almighty skrev:Jeg har i dag, som så mange andre modtaget et brev med posten hvori der lå en bestillingskupon, som man kan skrive under og indsende til serieforlaget. Skal man gøre det for at sikre sig et eksemplar af CBSV?
Ja, det vil jeg tro. De vil sikkert gerne have noget juridisk mere bindende end en e-mail, inden de sender bøger for 1.500 kr. Jeg har postet min kupon.
Nu vil jeg lige have et svar Mr. Schrøder. SKAL man sende dette brev, eller er det nok bare at bestille over nettet? Bliver helt bange når der er nogen der siger noget andet.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: CBSV bestillingskupon

Indlæg af Dan R. Knudsen »

La' nu stakkels Schrøder være - brug dog de officielle kanaler til at spørge om den slags...og ang. vidtrækkende forespørgsler hos fansne før man gik i gang med CBSV - så er det mit indtryk at det HAR man gjort...fans har som bekendt bare mange forskellige holdninger. Personligt har det taget mig lang tid at vænne mig til det mere slikkede look som fancy farvelægning og godt papir giver tegningerne - omvendt så ligner det jo osse lort i mine gamle hæfter fra 60erne - selvom det er det som jeg husker som det "rigtige"...

Og lad os så krydse fingre for at farvelæggeren(name anyone?) ikke er gået amok i photoshop-forløb og lad os konstatere at håndtekstning er numero uno - desværre er det bare en død sild all over - CBSV ingen undtagelse.
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Låst