Carl Barks Library på vej på dansk

Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Carl Barks Library på vej på dansk

Indlæg af Frank Madsen »

De årelange rygter om et dansk Carl Barks library vil ikke dø: Tegneserietidsskriftet STRIP! oplyser nu, at Egmont har nedsat et udvalg bestående af nordmændene Solveig Thime og Øystein Sørensen, svenskeren Stefan Diös og danskeren Peter Hartung, der skal redigere den nordiske version af Carl Barks Library. Peter Hartung meddeler i den forbindelse på Rackhams diskussionsboard, at "der er direkte adgang til beslutningstagerne hos Egmont. De er lydhøre over for alt, hvad vi fans kommer med - så bare skyd løs. Jeg tør godt love, at alle gode kræfter er sat ind på at gøre det så godt som muligt. Det er ikke afgjort, hvilken farvelægning, der skal anvendes. Men som sagt kan jeg love, at alle gode tip, advarsler, osv. vil blive medtaget, næste gang redaktionsrådet mødes. Lad mig lige høre, hvad de seriøse indvendinger er - jeg lytter med interesse! Og kan stadig lære noget. Omkring udgivelsen kan jeg i øvrigt forsikre, at det redaktionelle indhold bliver totalt nyproduceret - dog af og til med nogle af de gamle tekster/emner som udgangspunkt. Men jeg er overbevist om, at helheden vil fremstå som et langt bedre værk end det oprindelige amerikanske Carl Barks Library, der i øvrigt også befinder sig på mine reoler."

Det er nok tvivlsomt, om det danske Carl Barks Library råder bod på den censur, den amerikanske udgave p.gr.a. pres fra Disney udøvede mod Carl Barks skildringer af negre i 1940'erne.

Det kunne i øvrigt være rart, om CBL på dansk medtog Carl Barks' "Droopy" og "Bruno Bjørn og Benny Æsel", selv om figurerne godt nok tilhører MGM. En løsning kunne være at udgive et selvstændigt bind med samme udstyr som hans Disney-serier. Og hans Mickey Mouse-historie fra 1946 bør også være med.

Og en mere kronologisk redigering af baggrundsstoffet end i det amerikanske CBL ville også være fint.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: Carl Barks Library på vej på dansk

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Frank Madsen skrev:De årelange rygter om et dansk Carl Barks library vil ikke dø: Tegneserietidsskriftet STRIP! oplyser nu, at Egmont har nedsat et udvalg bestående af nordmændene Solveig Thime og Øystein Sørensen, svenskeren Stefan Diös og danskeren Peter Hartung, der skal redigere den nordiske version af Carl Barks Library. Peter Hartung meddeler i den forbindelse på Rackhams diskussionsboard, at "der er direkte adgang til beslutningstagerne hos Egmont. De er lydhøre over for alt, hvad vi fans kommer med - så bare skyd løs. Jeg tør godt love, at alle gode kræfter er sat ind på at gøre det så godt som muligt. Det er ikke afgjort, hvilken farvelægning, der skal anvendes. Men som sagt kan jeg love, at alle gode tip, advarsler, osv. vil blive medtaget, næste gang redaktionsrådet mødes. Lad mig lige høre, hvad de seriøse indvendinger er - jeg lytter med interesse! Og kan stadig lære noget. Omkring udgivelsen kan jeg i øvrigt forsikre, at det redaktionelle indhold bliver totalt nyproduceret - dog af og til med nogle af de gamle tekster/emner som udgangspunkt. Men jeg er overbevist om, at helheden vil fremstå som et langt bedre værk end det oprindelige amerikanske Carl Barks Library, der i øvrigt også befinder sig på mine reoler."

Det er nok tvivlsomt, om det danske Carl Barks Library råder bod på den censur, den amerikanske udgave p.gr.a. pres fra Disney udøvede mod Carl Barks skildringer af negre i 1940'erne.

Det kunne i øvrigt være rart, om CBL på dansk medtog Carl Barks' "Droopy" og "Bruno Bjørn og Benny Æsel", selv om figurerne godt nok tilhører MGM. En løsning kunne være at udgive et selvstændigt bind med samme udstyr som hans Disney-serier. Og hans Mickey Mouse-historie fra 1946 bør også være med.

Og en mere kronologisk redigering af baggrundsstoffet end i det amerikanske CBL ville også være fint.
Selvom de cencurerede passager og historier (ikke bare negerne men f.eks. også kasseapperatet i "Donald's Atom Bomb") skæmmer det gamle CBL en del, så er de i mine øjne nemmere at leve med end den lille håndfuld gyselige overtegninger, der også huserer på siderne ("Darkest Africa", "Donald Tells About Kites", "Too Many Pets" o.a.)
Det er muligt, at det har været nødvendigt at "restaurere" disse, hvis tryk-film osv. har manglet, men det bør fa'me gøres MEGET pænere denne gang, hvis man vil lave det ultimative CBL, som det jo lyder til ambitionerne går på.

En anden ting, der også burde gøres langt bedre er reproduktionen af Barks' forsider. Her tænker jeg specielt på CBL vol. 10, der i dén grad bærer præg af, at man nu har skullle skynde sig at gøre sig færdig, og så har en eller anden fundet et polaroidkamera frem for at få de sidste forsider i kassen. Min reaktion, da jeg så det, kan opsummeres med ét ord: ØV!

Peter
Brugeravatar
Tue Sørensen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 103
Tilmeldt: 17. nov 2003, 12:41
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Carl Barks Library på vej på dansk

Indlæg af Tue Sørensen »

Hm-hm! Men er Barks' Anders And-historier ikke allerede udgivet i ca. 1121 versioner på dansk allerede...? Hvis der kommer et dansk CBL, vil Guldbøgerne så ikke rasle ned i pris?

Selv ejer jeg stort set ingen Barks-historier, men jeg gennemlæste faktisk et næsten komplet sæt amr. CBL-bind da jeg i 2000 arbejdede på Århus Hovedbibliotek (og selvfølgelig også i Anders And-bladet da jeg var lille). Og når økonomien en dag er til det, har jeg da også tænkt mig at anskaffe mig dette digre storværk. Hvis den danske udgave bliver den amr. overlegen (bedre farvelægning, bedre kronologi, og fremfor alt bedre ordspil), så vil jeg da helt klart købe den i stedet for den amerikanske.
~ Tue Sørensen
Formand, http://www.fantastik.dk

"Art, like morality, consists of drawing the line somewhere."
- G.K. Chesterton
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Carl Barks Library på vej på dansk

Indlæg af Frank Madsen »

Peter Becher skrev:Selvom de cencurerede passager og historier (ikke bare negerne men f.eks. også kasseapperatet i "Donald's Atom Bomb") skæmmer det gamle CBL en del, så er de i mine øjne nemmere at leve med end den lille håndfuld gyselige overtegninger, der også huserer på siderne ("Darkest Africa", "Donald Tells About Kites", "Too Many Pets" o.a.)
Det er muligt, at det har været nødvendigt at "restaurere" disse, hvis tryk-film osv. har manglet, men det bør fa'me gøres MEGET pænere denne gang, hvis man vil lave det ultimative CBL, som det jo lyder til ambitionerne går på.
Der var ikke tale om restaurering m.h.t. "Darkest Afrika" men om at Disney i sidste øjeblik brød sin gentleman-aftale med Antoher Rainbow om, at CBL skulle være værket, hvor Carl Barks' Anders And-serier blev udgivet uden censur og omtegninger. Alle Barks' onde, abeagtige negre med spidse tænder og overdimensionerede læber blev simpelthen omtegnet, så de lignede noget fra Cosby show. Det ville ikke have været noget problem at finde et eksemplar af "Darkest Africa" at reproducere efter eller sætte Daan Jippes til at genskabe originalerne så tæt på Barks forlæg som muligt. Jeg gemmer af samme grund stadig mine Pegasus-fotokopier fra 1970'erne. Faktisk kan man vel sige, at der var tale om kontraktbrud, da Another Rainbow sendte den sidste kassette med skamferede, overtegnede historier ud til abonnenterne, der havde forudbetalt 8-12.000 for at få det ultimative Carl Barks Library. Hvilket er en grund til at glæde sig til Egmonts version, der forhåbentlig bliver ucensureret og komplet.
Peter Becher skrev:En anden ting, der også burde gøres langt bedre er reproduktionen af Barks' forsider. Her tænker jeg specielt på CBL vol. 10, der i dén grad bærer præg af, at man nu har skullle skynde sig at gøre sig færdig, og så har en eller anden fundet et polaroidkamera frem for at få de sidste forsider i kassen. Min reaktion, da jeg så det, kan opsummeres med ét ord: ØV!
Ja, det gik nok hurtigt med produktionen af CBL til sidst. Her er jeg dog meget fortrøstningsfuld.
Tue Sørensen skrev:Hm-hm! Men er Barks' Anders And-historier ikke allerede udgivet i ca. 1121 versioner på dansk allerede...? Hvis der kommer et dansk CBL, vil Guldbøgerne så ikke rasle ned i pris?
Formentlig, især hvis CBL på dansk bliver endnu mere komplet, luksuriøst og gennemarbejdet end Guldbøgerne, hvilket alt tyder på. Nøjagtigt den samme diskussion om samlerværdien fandt sted i Norge, da man i 1970'erne diskuterede om man skulle anbefale Egmont (dengang Hjemmet A/S) at genoptrykke de første årgange af Donald Duck & Co. i faksimile.
Tue Sørensen skrev:Selv ejer jeg stort set ingen Barks-historier, men jeg gennemlæste faktisk et næsten komplet sæt amr. CBL-bind da jeg i 2000 arbejdede på Århus Hovedbibliotek (og selvfølgelig også i Anders And-bladet da jeg var lille). Og når økonomien en dag er til det, har jeg da også tænkt mig at anskaffe mig dette digre storværk. Hvis den danske udgave bliver den amr. overlegen (bedre farvelægning, bedre kronologi, og fremfor alt bedre ordspil), så vil jeg da helt klart købe den i stedet for den amerikanske.
Jeg har den amerikanske udgave, med Pirates Gold-bindet signeret af Carl Barks. Selv om farver selvfølgelig er en god ting (hvorfor jeg stadig gemmer mine Anders And blade) så er jeg som tegner glad for, at man i Another Rainbows udgave for en gangs skyld kan nyde Barks' tegninger i sort/hvid. Jeg vil tilslutte mig bønnen om flade farver og så få overgange og en så sparsom brug af Photoshop-filtre som overhovedet muligt. I det hele taget bør farvelægningen lægges i hænderne på folk, der ved, hvad de laver, akkurat som redaktionen efter alt at dømme er blevet det.

Apropos censur og omtegninger: Jeg har også hele Tarzan-biblioteket fra Flying Buttress og bemærkelsesværdigt nok er udgivelsen foretaget helt uden omtegnede negre. Der er heller ikke nogen, der har omtegnet de onde hvide, så de fremstår joviale, eller de tykke, så de fremstår halvfemserkorrekt idealvægtige. Så det KAN lade sig gøre at genudgive tegneseriens klassikere uden at øve vold på dem!
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: Carl Barks Library på vej på dansk

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Frank Madsen skrev:
Peter Becher skrev:Det er muligt, at det har været nødvendigt at "restaurere" disse, hvis tryk-film osv. har manglet, men det bør fa'me gøres MEGET pænere denne gang, hvis man vil lave det ultimative CBL, som det jo lyder til ambitionerne går på.
Frank Madsen skrev:Der var ikke tale om restaurering m.h.t. "Darkest Afrika" men om at Disney i sidste øjeblik brød sin gentleman-aftale med Antoher Rainbow om, at CBL skulle være værket, hvor Carl Barks' Anders And-serier blev udgivet uden censur og omtegninger. Alle Barks' onde, abeagtige negre med spidse tænder og overdimensionerede læber blev simpelthen omtegnet, så de lignede noget fra Cosby show. Det ville ikke have været noget problem at finde et eksemplar af "Darkest Africa" at reproducere efter eller sætte Daan Jippes til at genskabe originalerne så tæt på Barks forlæg som muligt. Jeg gemmer af samme grund stadig mine Pegasus-fotokopier fra 1970'erne.
Ja det er muligt, der ikke var tale om en reasturering, men der er i hvert fald tale om en fuldstændig overtegning, og hvis det virkelig blot er foretaget for at udradere de spidstandede negere (jeg er også den lykkelige ejer af en Pegasus-kopi), så grænser det til over-kill. For det var jo nøjagtig det samme, man blev nødt til at gøre i forb.m. "Voodoo Hoodoo", og det ku' da sagtens lade sig gøre uden at skulle overtegne resten af historien.
Og eftersom Another Rainbow allerede løb ind i dette brud på en gentlemanaftale ved udgivelsen af vol. 2 i 1986, kan det vel næppe være kommmet som en større overraskelse, at de også måtte i gang med "neger-renseren" i forb.m. "Darkest Africa", der udkom i vol.6 fire år senere. Og hvorfor det så lige pludselig skulle være nødvendig at overtegne det hele virker mig noget uforståeligt.

....ja og det samme gælder igen for "Bongo on the Congo", hvor Mau-Mau'erne, der optræder i en enkelt rude, er blevet afblegede UDEN det var nødvendigt at sætte Horst Schröder (eller hvem der nu lavede den gyselige "Darkest Africa" -overtegning) til at omtegne de resterende 99% af historien.
Frank Madsen skrev:Apropos censur og omtegninger: Jeg har også hele Tarzan-biblioteket fra Flying Buttress og bemærkelsesværdigt nok er udgivelsen foretaget helt uden omtegnede negre. Der er heller ikke nogen, der har omtegnet de onde hvide, så de fremstår joviale, eller de tykke, så de fremstår halvfemserkorrekt idealvægtige. Så det KAN lade sig gøre at genudgive tegneseriens klassikere uden at øve vold på dem!
Men hvad blev der egentlig af de sider, som skulle samle Hogarths fyld-ud-ruder til de aviser, der kørte serien i bred-format?
Jeg husker, at vi læsere blev spurgt om, om vi helst ville have de sidste årgange i bredformat (med fill-in-ruderne indlagt i historien), eller om det var bedre med et par sider sidst i værket, hvor de lissom blev samlet op, så man i hvert fald kunne nyde dem i én-eller-anden facon.
Men holdt de, hvad de lovede?
Nææææh-nej

Peter
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Carl Barks Library på vej på dansk

Indlæg af Frank Madsen »

Peter Becher skrev:Men hvad blev der egentlig af de sider, som skulle samle Hogarths fyld-ud-ruder til de aviser, der kørte serien i bred-format?
Jeg husker, at vi læsere blev spurgt om, om vi helst ville have de sidste årgange i bredformat (med fill-in-ruderne indlagt i historien), eller om det var bedre med et par sider sidst i værket, hvor de lissom blev samlet op, så man i hvert fald kunne nyde dem i én-eller-anden facon.
Men holdt de, hvad de lovede? Nææææh-nej
Jeg købte værket i løbende abonnement og betalte pr. bind. Så selv om det selvfølgelig var ærgerligt, at det lovede bind med Hogarths fyld-ud-ruder ikke udkom, så var det vel i orden, at man undlod at udgive det, hvis den fornødne interesse fra publikum ikke var der og forlaget i øvrigt ikke havde forlangt penge på forskud. I tilfældet CBL derimod tog man imod forudbetalinger på 8-12.000 kr. for et værk, der på forhånd var annonceret som den ultimative og komplette samling af Carl Barks' Disney-tegneserier, og så dukkede der pludselig censurerede historier op, da det var for sent at fortryde abonnementet.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Irving
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. feb 2004, 16:35
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Irving »

Er der nogen der vil forklare mig hvad en Pegasus-kopi af historien er? Og kan man stadig få fat i sådan én i Pegasus eller andre steder?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Pegasus-kopi: Den sande historie

Indlæg af Frank Madsen »

Thomas skrev:Er der nogen der vil forklare mig hvad en Pegasus-kopi af historien er? Og kan man stadig få fat i sådan én i Pegasus eller andre steder?
I 1970'erne erfarede Anders And-fans, at der fandtes masser af Carl Barks-historier, der aldrig havde været bragt i Anders And & Co. Enten fordi de var for amerikanske, for voldelige, for racistiske eller simpelthen fordi forlaget havde sprunget dem over og sidenhen glemt deres eksistens, fordi der jo hele tiden kom så meget nyt materiale. Det affødte naturligvis et stærkt ønske hos mange om at læse disse glemte perler fra Mesterens hånd, og da de færreste havde råd til at købe de originale Disney-hæfter fra 1940'erne og 1950'erne, som disse historier havde været bragt i (og det ikke lod til, at de nogensinde ville blive trykt i Anders And & Co.) greb Tegneserieparadiset Pegasus (så vidt jeg husker, det var i hvert fald dér, jeg købte mine) til simpel fotokopiering af de amerikanske blade for at tilfredsstille efterspørgselen blandt butikkens kunder. Disse kopier kostede kun en brøkdel af den hastigt voksende samlerpris på amerikanske Disney-blade fra Dell Comics og var indtil fremkomsten af Carl Barks Library min primære kilde til læsning af de historier, der ikke havde været bragt på dansk. Heldigvis opdagede Gutenberghus jo hurtigt, at de åbenbart havde sprunget en masse gode Barks-historier over og takket være de udmærkede indekser i f.eks. Carl Barks & Co. nr. 1 begyndte man snart at bestille serierne hjem fra USA og trykke de fleste af dem i AA&co. i perioden 1974-77.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Irving
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. feb 2004, 16:35
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Pegasus-kopier

Indlæg af Irving »

Ok, jeg takker for info.

Er kopierne noget værd i dag? Eller er de bare sjove at have?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Pegasus-kopier

Indlæg af Frank Madsen »

Thomas skrev:Er kopierne noget værd i dag? Eller er de bare sjove at have?
De har formentlig kun affektionsværdien i behold, da mange af historierne siden er blevet let tilgængelige via Anders And & Co., Egmonts guldbøger og Carl Barks Library. Men i tilfældet med de censurerede negre er det godt at have en kopi af Barks' oprindelige version, når man nu ikke har råd til/vil betale for den originale amerikanske udgave.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Carl Barks Library udkommer på dansk til nytår

Indlæg af Frank Madsen »

Fra Seriejournalens forside:

Carl Barks Library udkommer på dansk til nytår

Den norske avis VG kunne 10. juni meddele, at det længe ventede Carl Barks Library fra Egmont er på trapperne: Pragtværket bliver alle donaldisters våde drøm med 30 bind, der omfatter alle tegneren Carl Barks' serier med ænderne. Også de sider, der blev censureret i Another Rainbows udgave fra 1980'erne. Udgivelsesstart omkring årsskiftet. Egmont havde valgt Anders Ands 70 års fødselsdag til at offentliggøre nyheden. Redaktionen omfatter tegneserieeksperter fra hele Skandinavien, heriblandt historieprofessor Øystein Sørensen, der udtaler til VG, at dette blir den fineste utgaven av Carl Barks' verk på verdensbasis.
Carl Barks samlede værk skal forudbestilles og sælges i et begrænset, nummereret oplag. Det samlede sidetal bliver næsten 8.000, med 6.500 sider tegneserier, en biografidel på 1.000 sider og en række artikler. Hvert af de 30 bind kommer til at koste ca. 500 kroner, og det bringer prisen for det samlede værk op i nærheden af 15.000 kroner, hvilket nok skal skabe debat i tegnebøgerne i de små hjem. Men i faste priser er det faktisk mindre end Another Rainbows 30-binds Carl Barks Library kostede under dollarens himmelflugt i midt-firserne. Og Egmonts udgave bliver i farver.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Carl Barks Library udkommer på dansk til nytår

Indlæg af Thomas S »

Frank Madsen skrev: en biografidel på 1.000 sider
:shock:
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Carl Barks Library - prisdiskussion

Indlæg af Frank Madsen »

På Rackhams debatside har Thomas Thorhauge flg. indlæg vedr. prisen på det danske CBL:
Djævelens advokats lanceringsforslag:

DEN KOMPLETTE UKOMPLETTE CARL BARKS
BILLIGERE END DEN STORE DANSKE ENCYKLOPÆDI!

BONUS! MED KØBET FØLGER ET AUTENTICITETS-CERTIFIKAT, SOM GARANTERER AT DET FOLKELIGE VÆRK FREMOVER VIL HØRE IND UNDER DE UDVALGTE FÅS DOMÆNE. DERMED KAN DU FORVISSE DIG OM AT "DEN KOMPLETTE UKOMPLETTE CARL BARKS" VIL BIBRINGE NETOP DIG EN EFTERSTRÆBELSESVÆRDIG, ELITÆR HABITUS - HELT I CARL BARKS ÅND!
Uden at tage Carl Barks' ånd til indtægt for mine synspunkter vil jeg gerne komme med følgende kommentar: Selvfølgelig er 500 kr. pr. bind mange penge, men faktisk er det billigere end "Den store Anders And", der kostede langt mere (i faste priser), da den blev lanceret i 1974. Og nu får vi serierne uden ombrydning, i stort format, med farver og et sidetal på 256 eller deromkring. Jeg gad godt se et andet forlag banke prisen længere ned. Carlsens "Prins Valiant"-serie koster 99,50 kr. pr. bind på 48 sider, hvilket er dyrere pr. side og så er der endda tale om softcover. Skulle man virkelig lege djævelens advokat, kunne man med bedre ret rette søgelyset mod den nye Tardi, "Folkets Røst 1", der koster eksorbitante 199 kr. for 76 sider i sort/hvid!

Ikke, at jeg personlig også helst havde set, at bindprisen på på 69 kr. eller derunder, men nogle gange må man jo også være realistisk - især når djævelen har hyret så dårlig en advokat... :lol:
Senest rettet af Frank Madsen 15. jun 2004, 11:40, rettet i alt 1 gang.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Carl Barks Library udkommer på dansk til nytår

Indlæg af Frank Madsen »

Thomas S skrev:
Frank Madsen skrev: en biografidel på 1.000 sider
:shock:
De 800 går nok til at opregne de jobs, CB havde før han blev ansat hos Disney. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Samleren

Carl Barks Samlede Værk: Skal jeg sælge mine Guldbøger?

Indlæg af Samleren »

Jeg er virkelig i syv sind om jeg skal sælge mine Guldbøger.
Jeg er meget glad for dem men hvis de totalt mister værdien er det jo heller ikke godt...Hvad skal jeg gøre? Jeg har også alle De Store bøger.
Låst