Carl Barks Library på vej på dansk

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Carl Barks' Samlede Fatamorgana Værker

Indlæg af GoogaMooga »

Supermule skrev:
Hartung skrev:
Peter Becher skrev:Hartung, I har skabt et grænseoverskridende feberhysteri, der griber om sig i næsten skræmmende grad. Indrøm dog, at bøgerne aldrig har eksisteret andre steder end i jeres hoveder. I kan stadig nå at sige undsklyld og rette op på ugerningen.

P
Faktisk er sandheden en lidt anden, om end konspirationsteoretikerne som altid får ret til slut. Schrøder og Hartung er begge opfundet til lejligheden. Vi er produkter af Seriejournalens administratorer, der har brugt os som et simpelt redskab til at øge opmærksomheden på dette forum hen over sommeren.

Vi eksisterer ikke i virkeligheden. Lige så lidt som det bogværk, der nu er på vej rundt til køberne. Det er massesuggestion på højt niveau. Akkurat som Egmont er et falsum, konstrueret til lejligheden af Carsten Søndergaard og Thorhauge.
Spørgsmålet er vel, om dette forum overhovedet eksisterer, i virkeligheden?
Hvem ved, om vi ikke allesammen flyder rundt i nogle vandtanke med elektroder på hovedet, og bare TROR at vi sidder ved computeren og forummiserer?
Svaret må nødvendigvis være:

Duke, duke, duke
Duke of Earl
Duke, duke
Duke of Earl
Duke, duke
Duke of Earl
Duke, duke
Duke of Earl
Duke, duke
Duke of Earl
Duke, duke
Duke of Earl
Duke, duke
Duke of Earl...
og så videre og så fremdeles...

Hvoffer er jeg ikke misundelig på modtagerne af CBSV?

Gene Chandler er manden
Gene Chandler is the man
Senest rettet af GoogaMooga 14. aug 2005, 23:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Carl Barks' Samlede Verk (Værker) og Det Norske Myntverket

Indlæg af benadikt »

Nogle få er så heldige, at de allerede har fået Mesterens værker. Mens vi andre sidder spændt og venter, har jeg fået fat i noget der gør ventetiden lidt nemmere. Jeg sidder med en flot mønt fra Det Norske Myntverket, som rygter går om, skal være Scrooges allerførste! Men så er det måske en trykfejl, at den har årstallet 2005. Flot er den i hvert fald, så jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor danskerne ikke ville være med.
Helt i Barks’ stil har man lavet et ordspil “In Gold We Trustâ€Â
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Fra mønternes forunderlige verden

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Det minder mig om, at jeg en gang prøvede en superfed maskine i Berlin, hvor man kunne smide et 50 pfennig-stykke i en sprække, og bagefter et 1 Dm-stykke i en anden, og så kørte der sådan en monster-rulle henover 50 pf'eren, og kvadrede til et helt fladt og ovalt stykke kobber med et aftryk af Rigsdagen på den ene side. Lige til at sømme på Himmelbjerg-stokken.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 20:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: Scare yourself

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Jeg begynder at øjne en virus på niveau med både SARS, fugleinfluenza og The Jitter Bug. Jeg har netop talt med Dr. Spærhage, der gu' hjælpe me' OGSÅ påstår, han har modtaget værket.
Mit råd: Drik masser af vand, hold sengen og klask et varmt grødomslag om maven.

P.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Chief Boogerbooboo

Re: Scare yourself

Indlæg af Chief Boogerbooboo »

Peter Becher skrev:Jeg begynder at øjne en virus på niveau med både SARS, fugleinfluenza og The Jitter Bug. Jeg har netop talt med Dr. Spærhage, der gu' hjælpe me' OGSÅ påstår, han har modtaget værket.
Mit råd: Drik masser af vand, hold sengen og klask et varmt grødomslag om maven.

P.
Jeg begynder at forstå at jeg stakkel er ramt af en virtual reality-virus på højt niveau. Jeg tager med tak imod Dr. Bechers råd, idet jeg dog kan anbefale at supplere vandet med en god maltwhisky og evnt skifte grødomslaget ud med katten. Derefter er det bare om at gå i gang med bind I, XI eller XXI af de imaginære pragtbøger. Akkurat som i "Old California" er det vidunderlig nostalgi, blot må du her leve med bevidstheden om at det hele risikerer at være en drøm, når du vågner næste morgen.
Der er kun ét at gøre: fald ikke i søvn, før du har læst alle 3 bind, mindst én gang!
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 6. jun 2005, 11:30
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Er det ikke snart på tide at skabe et nyt forum kun med anmeldelser omkring værket.
Eller skal vi vente til Journalens egen anmeldelse er skrevet?
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Topmandens anmeldelser

Indlæg af Ole Damgaard »

Thopman skrev:Er det ikke snart på tide at skabe et nyt forum kun med anmeldelser omkring værket.
Eller skal vi vente til Journalens egen anmeldelse er skrevet?
Go ahead.
tordrengen

carl barks samlede værker

Indlæg af tordrengen »

Hej med jer

Nu håber jeg ikke at jeg kommer med en masse gamle nyheder og en masse vås, men jeg orker ikke at læse 35 siders forumdebat, men jeg vil lige kort komme med min mening efter at have set de første 3 bind (i, xi og xxi). Min svigerfar har købt det, og i onsdags bladrede jeg det lige igennem.

Det var selvfølgelig nogle utroligt lækre udgivelser, og det var en fryd at holde dem i hånden. Jeg var positivt overrasket over at de havde beholdt de originale overskrifter, så der står f.eks. Donald Duck frem for Anders And, der var masser af "ekstra materiale" om Carl Barks og med masser mener jeg rigtigt meget.

Det eneste der skuffede mig en anelse var farvelægningen, farverne var sådan set rigtige nok, der var bare brugt alt for mange gradienter (farveovergange) efter min smag. Stort set hver eneste baggrund lignede en solnedgang, fra blå til lyserød, fra lyserød til gul osv. det var lidt moderne og pastelagtigt.

Jeg håber at I kunne bruge mine kommentarer til noget.

Venlig hilsen Tor
Erling Søby
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 62
Tilmeldt: 27. feb 2004, 11:08
Geografisk sted: I et nærliggende nabolag

Re: Carl Barks samlede

Indlæg af Erling Søby »

Jeg fik mulighed for at kigge i den i Faraos forleden, og mit meget umiddelbare indtryk var også at farvelægningen er mindre heldig. Den er simpelthen for syntetisk at se på. Tekstningen var jeg heller ikke imponeret over. Til gengæld er papiret ret godt, tykt og heldigvis ikke alt for glittet. Og ekstramaterialet ser også ret imponerede ud.
Låst