Carl Barks Library på vej på dansk

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Farverne i CBSV + fonten

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jeg tror jeg venter med at investere til CBSV dukker op i en rodekasse med klippede hjørne (CBSV altså - ikke rodekasssen)...

Eller hvordan er det med returret?

Ang. den dersens lykkemønt - så kan vi jo ikke have en kopi af 25-øren i og med det vel er en 10-cent...man kan jo ikke oversætte en fysis ting (for så vidt som den er fysisk)
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Tommy Almighty
Indlæg: 13
Tilmeldt: 10. maj 2005, 22:01

3 kvitteringer på bestilling af Carl Barks' Samlede Værker

Indlæg af Tommy Almighty »

Hehe.. jeg har nu fået min 3. mail med beskeden:

"Tak for din bestilling af Carl Barks' Samlede Værker!

Vi vil nu behandle alle indkomne bestillinger. Når disse er blevet kontrolleret og godkendt, vil du om nogle uger få tilsendt en ordrebekræftelse pr. post."

Hver gang jeg indsender et spørgsmål får jeg denne odrebekræftelse som svar.
Lidt irriterende, da jeg "kun" ønsker 1 sæt :?.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 19:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 19:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Returret + farver

Indlæg af Frank Madsen »

Thomas Schrøder skrev:Jeg kan for i øvrigt også fortælle, at Carl Barks jo selv så Susan Daigle-Leachs flotte farvelægning af hans serier på Carl Barks Library-albummene - og det er jo hendes farvelægning, der ligger til grund for CBSV's farvekægning. Så dem, der brokker sig over farvelægningen, er også utilfreds med selve Barks' vurdering! :wink:
Det kommer vel helt an på, hvad Carl Barks sagde, da han havde set Susan Daigle-Leachs farvelægning. :wink:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

return to sender

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Tommy Almighty skrev:Hehe.. jeg har nu fået min 3. mail med beskeden:

"Tak for din bestilling af Carl Barks' Samlede Værker!

Vi vil nu behandle alle indkomne bestillinger. Når disse er blevet kontrolleret og godkendt, vil du om nogle uger få tilsendt en ordrebekræftelse pr. post."

Hver gang jeg indsender et spørgsmål får jeg denne odrebekræftelse som svar.
Lidt irriterende, da jeg "kun" ønsker 1 sæt :?.
Det kan være du har fået min...jeg brugte ihvertfald CB-hjemmesiden til at bestille salgsprospektet og har ikke hørt en disse siden...

Og selvom farvelægningen er baseret på en eller andens arbejde der er glimrende nytter det jo ikke noget hvis fortolkningeen er af røven til. Men taget i betragtning hvad det må ha kostet at lave alle de fucking forløb er det næppe noget nogen har lsyt til at lave om...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 19:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Fonten og nyset

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Thomas Schrøder skrev:Ydermere så passer før & efter boblen ikke, for for det første passer teksten ikke i "efter" eksemplet - og så er det også den forkerte font. (Vi har desværre først set dem, da de blev sendt på gaden :( ).
Vi må da håbe, at nogen ser bøgerne, før de bliver sendt på gaden...

Men hvis det ikke er den viste font, der bliver brugt, hvordan ser den rigtige så ud? Nu har fonten været et af kernepunkterne i en alenlang debat, og nu viser det sig så, at det slet ikke er den rigtige, der er brugt i prøverne!

En af fejlene i "efter"-eksemplet er faktisk rettet i forhold til samme eksempel på carl-barks.dk, nemlig det fejlagtige spørgsmålstegn efter "Sikken et held". Så måske retter man først stavefejlene og derefter ændrer man fonten? Og placerer teksten pænere i boblerne?

Og kommer Anders til at nyse på dansk eller engelsk i billedet lige før? På carl-barks.dk nyser han nemlig på engelsk.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 20:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Returret + farver

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Thomas Schrøder skrev:
Frank Madsen skrev:Det kommer vel helt an på, hvad Carl Barks sagde, da han havde set Susan Daigle-Leachs farvelægning. :wink:
At han elskede den og ville giftes med hende :wink:
Men kærlighed gør som bekendt blind...
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 20:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Vil nogle give D-Cay noget lattergas?

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Thomas Schrøder skrev:Du er da godt nok sur i dag. Er det den tid på måneden :wink:
Fra at skulle have CBSV er du nu gået over til at ville nærmest nedbrænde det :shock:
Det er ALTID den tid på måneden og hvorvidt jeg skal ha et CBSV løser jo sig selv hvis jeg ikke får salgsprospektet.

..hør..hvad er det der lugter af her?? Hvad er det for nogle underlige små skyer der trænger ind under døren..ha...hvad foregår der her?? haha...fins...hvad?!? haHAHAHAHAHA...arrrgghh..HAHAHAHAHAHAAHAHAH..BWUHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaarrrrrrrrgggggg...... :D
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 20:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 688
Tilmeldt: 23. apr 2004, 09:24

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 20:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fonten og nyset

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Thomas Schrøder skrev:Fonten i historien, der fulgte med materialet, er den rigtige. Det er bare fonten i "nyse-billedet", der er forkert.
Nuvel, der findes åbenbart noget "materiale", jeg ikke har set. Jeg har kun set de prøver, der er på cark-barks.dk. Men undrer mig desto mere over, at fontene ikke er identiske.
Thomas Schrøder skrev:Han kommer selvfølgelig til at nyse på engelsk, da lydordene jo er en integreret del af Barks streg!
Øh... det er håndtekstningen vel i så fald også? Og de amerikanske titler og logoer? Hvorfor så ikke bare udgive det hele på engelsk? Efter min mening er det en misforståelse, at lydord ikke skal oversættes, når der er forskel på den udenlandske og danske lyd eller stavemåde. Men jeg ved også godt, at Egmont normalt ikke går op i det - fx skydes der mange steder på fransk i Egmonts udgave af Lucky Luke, hvor der i Interpresses udgave blev skudt på dansk (PAN contra BANG - jeg ved ikke, hvad Peter Pan eller bøssebaren Pan laver i den sammenhæng). Der kan være tilfælde, hvor man er nødt til at gå på kompromis på grund af enorme omkostninger til at fordanske lydord i eksisterende trykmateriale i farver, men det er ikke tilfældet her, hvor der kunne være taget højde for det på forhånd. Jeg synes altså, det er for tyndt...
Låst