Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

Pyha! Til min store lettelse opdager jeg, at jeg ejer Disney Comics Digest #1 og #2, med hhv. "The Mystery of the Double-Cross Ranch" og Song of the South/Bror Kanin! Jeg var forudseende dengang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev: 13. nov 2022, 11:58 Og indledningen i bogen slutter med:
"[You] may notice the absence of two serialized stories that Murry redrew from original Mickey Mouse newspaper strip continuities by Floyd Gottfredson and Merrill De Maris. Those stories, in their original strip format, can be found in Fantagraphics' Floyd Gottfredson Library of Walt Disney's Mickey Mouse. While Murry's redraws might be revisited at a future time, the editors' intent in the present Disney Masters volumes is to comprehensively anthologize the classic Paul Murry/Carl Fallberg collaborations that represent story lines created exclusively for comic books."
Det lyder ikke særlig godt, hvis de kun tager Murry/Fallberg med, så er der jo ikke mange historier tilbage.
Jeg håber virkelig de kører videre, der er mange 60er og 70er historier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Jeg læser det mere som at Fantagraphics opdeler bøgerne efter emner, herunder forfattere. I Barks-samlingen kommer "The Pied Piper of Duckburg" tegnet af Don Rosa og tegnet af Daan Jippes i to forskellige bøger.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev: 13. nov 2022, 14:43 Jeg læser det mere som at Fantagraphics opdeler bøgerne efter emner, herunder forfattere. I Barks-samlingen kommer "The Pied Piper of Duckburg" tegnet af Don Rosa og tegnet af Daan Jippes i to forskellige bøger.
Ja, det kan også være.
Hvis bare de fortsætter Paul Murry historierne så er jeg tilfreds
Og af de kommende historier så er det kun nogle få Murry/Fallberg historier som falder uden for den kronologiske WDC orden.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 13. nov 2022, 10:04 David Gerstein har givet følgende svar på nedenstående indlæg (facebook The Disney Comics Fan Group):
I hope we’ll get a chance to see some of the Gottfredson remakes that Paul Murry had a hand in
In all honesty, we aren't publishing them in the current series at the moment—both are "stripped down" rather heavily from their originals and read like clumsy simplifications...
Her er linken til Davids kommentar på Facebook.
benadikt skrev: 13. nov 2022, 11:58 Og indledningen i bogen slutter med:
"[You] may notice the absence of two serialized stories that Murry redrew from original Mickey Mouse newspaper strip continuities by Floyd Gottfredson and Merrill De Maris. Those stories, in their original strip format, can be found in Fantagraphics' Floyd Gottfredson Library of Walt Disney's Mickey Mouse. While Murry's redraws might be revisited at a future time, the editors' intent in the present Disney Masters volumes is to comprehensively anthologize the classic Paul Murry/Carl Fallberg collaborations that represent story lines created exclusively for comic books."
Så da hadde jeg altså rett i teorien min om at "The Bar-None Ranch" og "An Education for Thursday" ble utelatt fordi de er remakes. :)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Mesterius »

benadikt skrev: 13. nov 2022, 14:43 Jeg læser det mere som at Fantagraphics opdeler bøgerne efter emner, herunder forfattere. I Barks-samlingen kommer "The Pied Piper of Duckburg" tegnet af Don Rosa og tegnet af Daan Jippes i to forskellige bøger.
Jo, men vi vet jo ikke hvorfor de gjorde det slik i Barks-bøkene. Spør du meg, hadde det gitt mer mening å inkludere begge versjonene av "The Pied Piper of Duckburg" i samme bok. Jeg kan godt se for meg at Fantagraphics opprinnelig ikke tenkte på at Jippes hadde laget sin versjon av historien, men etterpå fikk forespørsler om å trykke denne også.

Dette virker også troverdig for meg ettersom det er tydelig at ikke alle redaktørene på denne bokserien er dedikerte Barks-eksperter. Det vitner de ofte pinlige faktafeilene (og andre typer feil) i "Story Notes" om. Det er stor forskjell på The Floyd Gottfredson Library og The Carl Barks Library mht. den gjennomførte redaksjonelle linje i førstnevnte.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Denne Romano Scarpa bog bliver mit næste køb i Disney Masters serien.
Hvad skal du have næste gang og hvilke går du efter i serien?

RS.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Romano Scarpa kommer på svensk. Det ville være dejligt at få disse bøger på dansk, men det er vist for meget at håbe.

De_stora_eventyren.jpg
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev: 28. feb 2024, 22:47 Romano Scarpa kommer på svensk. Det ville være dejligt at få disse bøger på dansk, men det er vist for meget at håbe.


De_stora_eventyren.jpg
Ja, det er fine udgaver af de oprindelige italienske udgaver og endda endnu bedre.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar