Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Jeg mener ikke man skal "glemme", ændre, censurere eller gemme ældre udgivelser væk.
Lad os få det som sådan som det var den gang.

Nå, men jeg kan i det mindste se frem til at der snart kommer en ny Mickey Mouse af Paul Murry i Disney Masters serien og som sædvanlig i kronologisk orden. I følge Amazon så skulle den udkomme den 16. august 2022.

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 14. jun 2022, 23:17 Jeg mener ikke man skal "glemme", ændre, censurere eller gemme ældre udgivelser væk.
Lad os få det som sådan som det var den gang.
Filmen Song of the South burde også være offisielt tilgjengelig, slik at folk som er historisk interesserte kan studere den, og folk som er glade i animasjon kan se de underholdende tegnefilmsekvensene og interaksjonen mellom tegnefilm og live-action. Selvsagt bør den ikke være på Disney+, men på en Blu-ray rettet mot samlere, der Leonard Maltin introduserer og setter i kontekst, og med grundige dokumentarer om hvordan verden har kommet lenger siden den gang.

Men dessverre har Disney-konsernets innstilling til saken bare gått i den motsatte retning: filmen og alt rundt den er nå er så betent i deres øyne at de foretrekker å late som figurene ikke eksisterer.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af superboy »

Kalle Kanin gikk i norske Skipperne på 50-tallet. Her et eksempel fra nr 10 i 1959, samt den engelske varianten.
Vedhæftede filer
langørexx.jpg
langøre no_skp1959_10b_001xx.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

superboy skrev: 15. jun 2022, 15:51 Kalle Kanin gikk i norske Skipperne på 50-tallet. Her et eksempel fra nr 10 i 1959, samt den engelske varianten.
Fine tegninger.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Mickey Mouse - The Monster of Sawtooth Mountain er afsendt fra Book Depository. Det bliver spændende at modtage den!
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev: 20. okt 2022, 22:33 Mickey Mouse - The Monster of Sawtooth Mountain er afsendt fra Book Depository. Det bliver spændende at modtage den!
Det bliver godt.
Det må være de 7 nedenstående historier vi får, og dermed afslutter dette samlebind hvad som regnes for Paul Murry's guldalder historier inden for de lange WDC historier (normalt cirka 1955-1959) personligt vil jeg klart tage Pineapple Poachers fra 1960 med.

The threat of the stone-eaters
The monster of sawtooth mountain
Alaskan adventure
The fantastic fog
The bar none ranch
Pineapple Poachers
Mickey's strange mission
(Noget tyder på at de har sprunget "An Education for Thursday" over) ?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

I øvrigt fin oversigt i har fået lavet på comicwiki
https://comicwiki.dk/wiki/Disney_Master ... Paul_Murry
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 20. okt 2022, 22:59
benadikt skrev: 20. okt 2022, 22:33 Mickey Mouse - The Monster of Sawtooth Mountain er afsendt fra Book Depository. Det bliver spændende at modtage den!
Det bliver godt.
Det må være de 7 nedenstående historier vi får, og dermed afslutter dette samlebind hvad som regnes for Paul Murry's guldalder historier inden for de lange WDC historier (normalt cirka 1955-1959) personligt vil jeg klart tage Pineapple Poachers fra 1960 med.

The threat of the stone-eaters
The monster of sawtooth mountain
Alaskan adventure
The fantastic fog
The bar none ranch
Pineapple Poachers
Mickey's strange mission
Antar du baserer dette på produktbeskrivelsen og sidetallet til boken?
Antaeus skrev: 20. okt 2022, 22:59 (Noget tyder på at de har sprunget "An Education for Thursday" over) ?
Oi! Ja, her har vi vel problemet med slike historier i en serie som Disney Masters, som kan sies å være rettet BÅDE mot samlere og mer tilfeldige kjøpere. Jeg ser at den historien ikke har vært trykket opp i det hele tatt i USA siden originalpubliseringen i 1960. Gottfredsons originalversjon av "An Education for Thursday" ble forøvrig heller ikke trykket opp i USA mellom 1950 og publiseringen i The Floyd Gottfredson Library i 2014.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 21. okt 2022, 11:30
Antaeus skrev: 20. okt 2022, 22:59
benadikt skrev: 20. okt 2022, 22:33 Mickey Mouse - The Monster of Sawtooth Mountain er afsendt fra Book Depository. Det bliver spændende at modtage den!
Det bliver godt.
Det må være de 7 nedenstående historier vi får, og dermed afslutter dette samlebind hvad som regnes for Paul Murry's guldalder historier inden for de lange WDC historier (normalt cirka 1955-1959) personligt vil jeg klart tage Pineapple Poachers fra 1960 med.

The threat of the stone-eaters
The monster of sawtooth mountain
Alaskan adventure
The fantastic fog
The bar none ranch
Pineapple Poachers
Mickey's strange mission
Antar du baserer dette på produktbeskrivelsen og sidetallet til boken?
Antaeus skrev: 20. okt 2022, 22:59 (Noget tyder på at de har sprunget "An Education for Thursday" over) ?
Oi! Ja, her har vi vel problemet med slike historier i en serie som Disney Masters, som kan sies å være rettet BÅDE mot samlere og mer tilfeldige kjøpere. Jeg ser at den historien ikke har vært trykket opp i det hele tatt i USA siden originalpubliseringen i 1960. Gottfredsons originalversjon av "An Education for Thursday" ble forøvrig heller ikke trykket opp i USA mellom 1950 og publiseringen i The Floyd Gottfredson Library i 2014.
Præcis, produktbeskrivelsen samt antal sider.
Torsdag historien synes jeg ikke er særlig god, men når Paul Murry samlebindene nu ellers er komplet og kronologisk så er det ærgerligt hvis de springer den historie over.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Tillad mig lige et forsigtigt spørgsmål til forsiden af The Monster of Sawtooth Mountain. Ser Mickey ikke lidt underlig ud? Der er noget ved munden, ja, i det hele taget hovedet samt størrelsen af selve figuren. De to figurer i baggrunden i snescooteren ser mere "rigitige" ud, ja undskyld udtrykket. Er det bare mig, eller er der noget galt med Mickey figuren?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev: 21. okt 2022, 17:14 Tillad mig lige et forsigtigt spørgsmål til forsiden af The Monster of Sawtooth Mountain. Ser Mickey ikke lidt underlig ud? Der er noget ved munden, ja, i det hele taget hovedet samt størrelsen af selve figuren. De to figurer i baggrunden i snescooteren ser mere "rigitige" ud, ja undskyld udtrykket. Er det bare mig, eller er der noget galt med Mickey figuren?

mvh.
Det er ikke et panel fra historien og jeg tror ikke Paul Murry har lavet en forside til historien, så jeg tænker at det måske er stykket sammen af Fantagraphics fra Murrys tegninger.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 21. okt 2022, 17:30
Robin skrev: 21. okt 2022, 17:14 Tillad mig lige et forsigtigt spørgsmål til forsiden af The Monster of Sawtooth Mountain. Ser Mickey ikke lidt underlig ud? Der er noget ved munden, ja, i det hele taget hovedet samt størrelsen af selve figuren. De to figurer i baggrunden i snescooteren ser mere "rigitige" ud, ja undskyld udtrykket. Er det bare mig, eller er der noget galt med Mickey figuren?

mvh.
Det er ikke et panel fra historien og jeg tror ikke Paul Murry har lavet en forside til historien, så jeg tænker at det måske er stykket sammen af Fantagraphics fra Murrys tegninger.
:O Men Antaeus, Mickey på den forsiden er da ikke tegnet av Murry! Det kan jeg i hvert fall aldri tro. Fedtmule ser heller ikke helt ut som Murry.

Fantagraphics bruker i noen tilfeller forsider av andre tegnere som illustrerer den relevante historie, hvis det ikke finnes originale forsider av tegneren bak historien. Jeg tror det er det som har skjedd her.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 21. okt 2022, 18:28
Antaeus skrev: 21. okt 2022, 17:30
Robin skrev: 21. okt 2022, 17:14 Tillad mig lige et forsigtigt spørgsmål til forsiden af The Monster of Sawtooth Mountain. Ser Mickey ikke lidt underlig ud? Der er noget ved munden, ja, i det hele taget hovedet samt størrelsen af selve figuren. De to figurer i baggrunden i snescooteren ser mere "rigitige" ud, ja undskyld udtrykket. Er det bare mig, eller er der noget galt med Mickey figuren?

mvh.
Det er ikke et panel fra historien og jeg tror ikke Paul Murry har lavet en forside til historien, så jeg tænker at det måske er stykket sammen af Fantagraphics fra Murrys tegninger.
:O Men Antaeus, Mickey på den forsiden er da ikke tegnet av Murry! Det kan jeg i hvert fall aldri tro. Fedtmule ser heller ikke helt ut som Murry.

Fantagraphics bruker i noen tilfeller forsider av andre tegnere som illustrerer den relevante historie, hvis det ikke finnes originale forsider av tegneren bak historien. Jeg tror det er det som har skjedd her.
Ja, det kan sagtens være.
Og vi har også set at de flere gange har skiftet forside i forhold til hvad første gang er publiceret, men det kan Benadikt afklare om et par dage når han modtager samlebindet.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Tusind tak for svar. Så er det ikke bare mig eller mine øjne, det gør mig straks mere rolig. Ser frem til hvad Benadikt mener. Jeg synes egentlig, Fedtmule ser OK ud, me-en svært at sige. I hvert fald tak for kommentarerne!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Mesterius »

Robin skrev: 21. okt 2022, 20:51 Tusind tak for svar. Så er det ikke bare mig eller mine øjne, det gør mig straks mere rolig. Ser frem til hvad Benadikt mener. Jeg synes egentlig, Fedtmule ser OK ud, me-en svært at sige. I hvert fald tak for kommentarerne!

mvh.
Fra mitt ståsted er det ingenting med den forsiden som ser HELT ut som Murry. Det er nok snarere et forsøk på å imitere stilen hans. Fedtmule har den gjenkjennelige positur med hånden, men proporsjonene på figuren er noe annerledes enn hos Murry.
Besvar