Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Robin skrev:Super! Alletiders! Er den i nogle af de danske genoptryk (Guldbøgerne eller HOF). Jeg har både de orignale blade, som er gemt af vejen, samt førnævnte, så jeg vil genlæse den i weekenden og NYYYDE det! Og godt med entusiasmen!
mvh.
Se alle verdens udgaver af historien:
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+152-15P
Guldbøgerne indeholder udelukkende Barks, og historien er heller ikke genoptrykt i HoF.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Ja, der var jeg dum og langsom på en gang :roll: . Da jeg skrev Guldbøgerne, mente jeg Årgangsbøgerne, det kunne du jo ikke vide. Så må jeg se, om jeg kan finde den på listen. Tak for hjælpen.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Mission accomplished! Det er i de danske blade 1958, nr. 1, 2 og 3. Dem har jeg så både i årgangsbogen og originaler. Weekenden er reddet! Tænk, så lidt der skal til. Endnu en gang tak for hjælpen.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev:Mission accomplished! Det er i de danske blade 1958, nr. 1, 2 og 3. Dem har jeg så både i årgangsbogen og originaler. Weekenden er reddet! Tænk, så lidt der skal til. Endnu en gang tak for hjælpen.

mvh.
Jeg sidder også og læser Murry i disse dage. De to danske Hall of Fame m.m. Glimrende læsning.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg regner med at købe den første HOF i morgen, Faraos har den stadig på tilbud. Har ikke besluttet mig til treeren fra Norge endnu.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

God tur og god fornøjelse, Googa! Jeg smutter i Fantask.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Jeg regner med at købe den første HOF i morgen, Faraos har den stadig på tilbud. Har ikke besluttet mig til treeren fra Norge endnu.
Jeg prøvede at skaffe 3'eren fra det svenske Adlibris da jeg nødig vil betale postgebyr samt moms oveni, som man jo risikerer fra Norge, men det kan ikke lade sig gøre. Jeg skrev endda til dem, de sender kun til Sverige. Så deres råd var at alliere mig med en ven fra Sverige.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev:
Antaeus skrev:
Robin skrev:Jeg skriver! Min favorit hedder vist The Last Resort, er ikke sikker. Det er noget med et hotel, der har en svalegang, hvor der om natten er en skygge udenfor Mickey og Fedtmules værelse.

mvh.
Ja, det er "The Last Resort" eller "Det Mystiske Hotel" på dansk.
Der er ret mange historier hvor "Mystisk" er inkluderet i titlen.

Her har du siden lige efter skyggen har vist sig.
Den vedhæftede fil The Last Resort2.jpg er ikke længere tilgængelig
Super! Alletiders! Er den i nogle af de danske genoptryk (Guldbøgerne eller HOF). Jeg har både de orignale blade, som er gemt af vejen, samt førnævnte, så jeg vil genlæse den i weekenden og NYYYDE det! Og godt med entusiasmen!

mvh.
Fik du læst "Det Mystiske Hotel" og hvad syntes du ?

En af de andre historier hvor jeg husker starten rigtig godt er "Den Talende Tand" hvor Fedtmule skal til tandlægen og herefter modtager han sos-signaler via tanden som modtager.

The Case of the Talking Tooth.jpg
The Case of the Talking Tooth.jpg (80.01 KiB) Vist 5282 gange
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Jeg fik ikke fundet den frem, men jeg synes den er genial, har jo læst den før. Findes Den talende tand på dansk ( ved godt, jeg kan se inducks, men er til møde).

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev:Jeg fik ikke fundet den frem, men jeg synes den er genial, har jo læst den før. Findes Den talende tand på dansk ( ved godt, jeg kan se inducks, men er til møde).

mvh.
Vel ikke hele dagen og aftenen.
Hvis du skriver følgende i google så ville den også vupti dukke op:
inducks den talende tand

Du får lige en anden favorit med også.
Anders And & Co. 1974-38 (1974) Den talende tand (part 1) [8 pg.] 1974-39 (part 2) [8 pg.] 1974-40 (part 3) [8 pg.]
Anders And & Co. 1991-33 (1991) idem (part 1) [8 pg.] 1991-34 (part 2) [8 pg.] 1991-35 (part 3) [8 pg.]
Anders And & Co. 1974-32 (1974) De meget mystiske fodspor (part 1) [8 pg.] 1974-33 (part 2) [8 pg.] 1974-34 (part 3) [8 pg.]
Anders And & Co. 1991-42 (1991) idem (part 1) [8 pg.] 1991-43 (part 2) [8 pg.] 1991-44 (part 3) [8 pg.]
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Jeg skrev til Germund om min interesse for PMSV og om et par andre fælles interesser. Han svarede med et langt brev, som tydeligt viser hans interesse for Murry. Men han tror desværre ikke så meget på, at Egmont vil udgive PMSV, økonomiafdelingen vil ikke kunne overbevises. Han mener den bedste chance er at få et af de amerikanske forlag som Fantagraphics til at udgive Murry, men også det bliver svært.
Vi må bare køre på og skrive til forlagene.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev:Jeg skrev til Germund om min interesse for PMSV og om et par andre fælles interesser. Han svarede med et langt brev, som tydeligt viser hans interesse for Murry. Men han tror desværre ikke så meget på, at Egmont vil udgive PMSV, økonomiafdelingen vil ikke kunne overbevises. Han mener den bedste chance er at få et af de amerikanske forlag som Fantagraphics til at udgive Murry, men også det bliver svært.
Vi må bare køre på og skrive til forlagene.

Det svarer til det samme jeg har fået ud af at kontakte Solveig og Germund fra henholdsvis det norske og svenske Egmont.
Jeg prøver Fantagraphics igen, som aldrig svarede på den første mail, men det var også under deres krise. Og Egmont vil jeg prøve igen lidt senere.

Og så kan jeg lige så godt lige tage Titan med angående Frank Bellamys Garth.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Antaeus skrev:... Jeg prøver Fantagraphics igen, som aldrig svarede på den første mail, men det var også under deres krise...
Skrev du til Fantagraphics? Jeg skrev i påsken og har ikke hørt fra dem igen. Men der er ikke gået så mange dage.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev:
Antaeus skrev:... Jeg prøver Fantagraphics igen, som aldrig svarede på den første mail, men det var også under deres krise...
Skrev du til Fantagraphics? Jeg skrev i påsken og har ikke hørt fra dem igen. Men der er ikke gået så mange dage.
Jeg skrev til dem dengang de havde en masse problemer og der hørte jeg aldrig fra dem. Herefter til Egmont som heller ikke var positive for en udgivelse i hvert fald det første stykke tid.

I forgårs havde jeg noget kommunikation med Germund Von Wowern (Personen fra Egmont som har skrevet forord til Hall of Fame Paul Murry og som i øvrigt har været med til at udgive Buck O'Rue).
Han mener ikke der er nogen chance for at hverken Egmont eller et amerikansk forlag vil udgive Paul Murry's Mickey Mouse historier (eller bare nogle af dem) foreløbig. Han har talt for det selv en del gange, men tror ikke engang selv på det mere.

Men jeg giver ikke op, jeg vil skrive til Fantagraphics igen og senere igen til Egmont. Paul Murry er jo Mickey Mouse's Carl Barks.

Billede

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

okay, så må jeg hellere skrive til Fanta. Mærkeligt, at der skulle være et begrænset marked til Buck O'Rue, mens den lang mere kendte MM får lov at samle støv.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar