Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af D@niel »

Karl-E. skrev:The Park Bench ... KØB DEN, LÆS DEN, I VIL IKKE FORTRYDE!
Har hørt det, den er på listen, jeg skal nok få den købt.
Robin skrev:Glæd dig! Marvels helt egen Batman - med et twist! Der er også nogel fine historier med Alex Maleev som tegner, ved så ikke om de er at finde i Epic Collections, men i hvert fald i en eller Ande form for samlet udgave. Nyd det!

mvh.
Nopes, jeg tror først, at Maleev har tegnet Moon Knight i indeværende årti. De to Epic Collections som Antaeus har købt bringer Moon Knight fra debut og kronologisk fremad 1975-1982. Maleev tegnerierne blev i øvrigt skrevet af Bendis. Kunne godt tænke mig, at de var udmærkede.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af D@niel »

Holder lidt igen for tiden, men noget bliver det da til.
forårskøb1.jpg
SMT skrev:Altså det der rygdesign fra Zoom!?!?! :shock: :roll: :lol:
Altså jeg elsker jo Zoom, men de der Red Kelly rygge. De ku' godt lige ha'... :P
forårskøb2.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Antaeus »

Ja, lidt bliver det da til... :mrgreen:

Ja, Zoom kommer med en del jeg også køber, men de rygge, det er bare ikke godt. Åhhh ja og forsider m.m.

Jeg tænker endvidere over nu når Bob Morane er i reduceret størrelse mon de andre serier så også er?
Er der nogle der har tjekket deres samlealbum med Kelly, Prince og Iznogood op imod de tidligere album?

Jeg får også lidt ind af døren for tiden. I dag var det Splint Borneos Lys samt Siegfried III og i går var det Challengers of the Unknown.
Senest rettet af Antaeus 11. maj 2018, 22:38, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Robin »

IMG_0624.JPG
IMG_0624.JPG (60.07 KiB) Vist 2633 gange
D@niel skrev:
Karl-E. skrev:The Park Bench ... KØB DEN, LÆS DEN, I VIL IKKE FORTRYDE!
Har hørt det, den er på listen, jeg skal nok få den købt.
Robin skrev:Glæd dig! Marvels helt egen Batman - med et twist! Der er også nogel fine historier med Alex Maleev som tegner, ved så ikke om de er at finde i Epic Collections, men i hvert fald i en eller Ande form for samlet udgave. Nyd det!

mvh.
Nopes, jeg tror først, at Maleev har tegnet Moon Knight i indeværende årti. De to Epic Collections som Antaeus har købt bringer Moon Knight fra debut og kronologisk fremad 1975-1982. Maleev tegnerierne blev i øvrigt skrevet af Bendis. Kunne godt tænke mig, at de var udmærkede.
Ved godt den ikke findes i Epic endnu, men måske senere!? Hvis man ikke har læst bladene eller ikke kan vente, så er der denne HC ( efter sigende også på vej i tpb).

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af D@niel »

Antaeus skrev:Jeg tænker endvidere over nu når Bob Morane er i reduceret størrelse mon de andre serier så også er?
Er der nogle der har tjekket deres samlealbum med Kelly, Prince og Iznogood op imod de tidligere album?
Nix, har ikke tjekket. Kan ikke umiddelbart komme til mine bøger i disse dage :evil:
Robin skrev:Ved godt den ikke findes i Epic endnu, men måske senere!? Hvis man ikke har læst bladene eller ikke kan vente, så er der denne HC ( efter sigende også på vej i tpb).

mvh.
Yes Sirs, mega fed forside og Maleev tegner godt! Epic Collection bringer indtil videre kun materiale, der stammer fra midt 1990'erne og bagud. Men jeg tror, at serien er en kæmpe succes, og at den fortsætter lang tid endnu. Når de får fyldt hullerne op, så begynder de sikkert at gå post-90's.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Antaeus »

Nå, men nu tjekkede jeg Zooms samlealbum størrelser i forhold til album:

Morane (mindre)
Prince (samme)
Kelly (større)
Iznogood (mindre)
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:
Antaeus skrev:Jeg tænker endvidere over nu når Bob Morane er i reduceret størrelse mon de andre serier så også er?
Er der nogle der har tjekket deres samlealbum med Kelly, Prince og Iznogood op imod de tidligere album?
Nix, har ikke tjekket. Kan ikke umiddelbart komme til mine bøger i disse dage :evil:
Robin skrev:Ved godt den ikke findes i Epic endnu, men måske senere!? Hvis man ikke har læst bladene eller ikke kan vente, så er der denne HC ( efter sigende også på vej i tpb).

mvh.
Yes Sirs, mega fed forside og Maleev tegner godt! Epic Collection bringer indtil videre kun materiale, der stammer fra midt 1990'erne og bagud. Men jeg tror, at serien er en kæmpe succes, og at den fortsætter lang tid endnu. Når de får fyldt hullerne op, så begynder de sikkert at gå post-90's.
Nu tjekkede jeg lige de tegninger man kunne på amazon og Maleevs tegninger er i noget mere moderne stil end Sienkiewicz. Mine øjne søger noget hellere hen mod stilen og farverne vi ser i Sienkiewitcz' udgave end Maleevs.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:Nå, men nu tjekkede jeg Zooms samlealbum størrelser i forhold til album:

Morane (mindre)
Prince (samme)
Kelly (større)
Iznogood (mindre)
Hvad betragter du som den "rigtige" størrelse? Originaludgaverne i Journal Tintin og Journal Pilote? Eller gamle belgiske/franske album? Eller gamle danske album? Eller Fart og tempo-udgaverne? Eller ...?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Nå, men nu tjekkede jeg Zooms samlealbum størrelser i forhold til album:

Morane (mindre)
Prince (samme)
Kelly (større)
Iznogood (mindre)
Hvad betragter du som den "rigtige" størrelse? Originaludgaverne i Journal Tintin og Journal Pilote? Eller gamle belgiske/franske album? Eller gamle danske album? Eller Fart og tempo-udgaverne? Eller ...?
Jeg ved ikke hvad der er den rigtige størrelse.
Men jeg kan konstatere at størrelsen er mindre i forhold til nogle af dem jeg sammenligner med.

Morane samlealbum
Første historie er større end de to andre historier. Og er større end historierne Vampyrer fra Rummet og Jagten på ufoerne i Super Tempo, men mindre end Den gule skygges dukker i Super Serien. De to næste historier i samlealbummet er mindre end historierne i Super Tempo og Super Serien.

Prince samlealbum
Samme størrelse som Interpresses album (Flammer over ørkenen)

Kelly samlealbum
Større end Gutenberghus Bladenes album (Ulvenatten i Wyoming).

Iznogood Samlealbum
Mindre end Carlsen Comics album (Havfruefælden) samt Egmont Serieforlagets album (Araberkomplot).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Robin »

IMG_0625.JPG
IMG_0625.JPG (61.74 KiB) Vist 2544 gange
Antaeus skrev:
D@niel skrev:
Antaeus skrev:Jeg tænker endvidere over nu når Bob Morane er i reduceret størrelse mon de andre serier så også er?
Er der nogle der har tjekket deres samlealbum med Kelly, Prince og Iznogood op imod de tidligere album?
Nix, har ikke tjekket. Kan ikke umiddelbart komme til mine bøger i disse dage :evil:
Robin skrev:Ved godt den ikke findes i Epic endnu, men måske senere!? Hvis man ikke har læst bladene eller ikke kan vente, så er der denne HC ( efter sigende også på vej i tpb).

mvh.
Yes Sirs, mega fed forside og Maleev tegner godt! Epic Collection bringer indtil videre kun materiale, der stammer fra midt 1990'erne og bagud. Men jeg tror, at serien er en kæmpe succes, og at den fortsætter lang tid endnu. Når de får fyldt hullerne op, så begynder de sikkert at gå post-90's.
Nu tjekkede jeg lige de tegninger man kunne på amazon og Maleevs tegninger er i noget mere moderne stil end Sienkiewicz. Mine øjne søger noget hellere hen mod stilen og farverne vi ser i Sienkiewitcz' udgave end Maleevs.
Så er der denne hersens, og den er på qxl lige nu!

http://www.qxl.dk/pris/boeger-blade/teg ... 821240612/

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:
Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Nå, men nu tjekkede jeg Zooms samlealbum størrelser i forhold til album:

Morane (mindre)
Prince (samme)
Kelly (større)
Iznogood (mindre)
Hvad betragter du som den "rigtige" størrelse? Originaludgaverne i Journal Tintin og Journal Pilote? Eller gamle belgiske/franske album? Eller gamle danske album? Eller Fart og tempo-udgaverne? Eller ...?
Jeg ved ikke hvad der er den rigtige størrelse.
Men jeg kan konstatere at størrelsen er mindre i forhold til nogle af dem jeg sammenligner med.

Morane samlealbum
Første historie er større end de to andre historier. Og er større end historierne Vampyrer fra Rummet og Jagten på ufoerne i Super Tempo, men mindre end Den gule skygges dukker i Super Serien. De to næste historier i samlealbummet er mindre end historierne i Super Tempo og Super Serien.

Prince samlealbum
Samme størrelse som Interpresses album (Flammer over ørkenen)

Kelly samlealbum
Større end Gutenberghus Bladenes album (Ulvenatten i Wyoming).

Iznogood Samlealbum
Mindre end Carlsen Comics album (Havfruefælden) samt Egmont Serieforlagets album (Araberkomplot).
Der kan jo være alle mulige årsager til det. Så lad mig spørge på en anden måde: Vil du helst have alting så stort som muligt? (Eller lille? Vel næppe!). Eller hvad er pointen?
SMT
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 416
Tilmeldt: 1. apr 2015, 13:22
Geografisk sted: Hvor kragerne vender vest for Holstebro

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af SMT »

Carsten Søndergaard skrev:Vil du helst have alting så stort som muligt?
Jatak, alle Tintin i gigantstørrelse :wink:
Vedhæftede filer
TintinGigantEnhjoerningen.jpg
TintinGigantEnhjoerningen.jpg (149.61 KiB) Vist 2512 gange
Søren Maarbjerg Thomsen.


Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

SMT skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Vil du helst have alting så stort som muligt?
Jatak, alle Tintin i gigantstørrelse :wink:
Det kommer godt nok an på, hvordan siderne er konstrueret. I de "klassiske" serier (Tintin, Michael Valiant, Blake og Mortimer) var udgangspunktet; megen tekst, mange billeder pr. side, = små tegninger. Her kan et stort format hjælpe til en større visuel oplevelse. Tegningerne kunne blive lidt forkrampet, når formatet, tvang tegningerne ned i "mikroskopisk" størrelse. Men hvis det handler om lidt mere nutidige serier, hvor antallet af ruder pr. side sommetider er så fåtalligt, at tegningerne har rigeligt af plads, så behøves de ikke for min skyld at blive blæst yderligere op. I paranteser bemærket, oplever jeg at et lavt antal ruder med jævne mellemrum er en erstatning for et ordentligt manuskript.
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Karl-E. »

Nu da de første spændende bøger fra juni er begyndt at sive ind, vil jeg lige vise frem hvad maj måned bød på for mit vedkommende:
Vedhæftede filer
maj01.JPG
maj02.JPG
maj03.JPG
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af GoogaMooga »

OG se så lige her, hvad "posti" har bragt mig:

Bind 3 af Maurice Tillieux's hårdkogte detektivserie:

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar