RW udgivelser

Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: RW udgivelser

Indlæg af Gimli »

smfan skrev:
Gimli skrev:Fantask har annonceret 4 nye udgivelser

Sandman 8
Batman rebirth 2
Batman ???
Wonderwoman og Conan
Hvor ser du det henne? Jeg kan overhovedet ikke finde det.
Tegneserier - danske udgivelser sidste 14 dage
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: RW udgivelser

Indlæg af Robin »

Fantask er som vanligt hurtige folk. Her er et link:

https://www.fantask.dk/browse.asp?categ ... cs&days=14

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: RW udgivelser

Indlæg af Gimli »

Sandman nr. 9 er sat til salg både hos Fantask og Faraos. Fantask gør opmærksom på, at coveret har fået trykt nr. 8 på ryggen. :( Men dog en detalje jeg kan leve med. Nu tror jeg Sandman bliver komplet -fedt.

Så håber jeg at Superman nr. 3 (Action Comics) bliver husket. Men her er mine forhåbninger meget lave.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: RW udgivelser

Indlæg af Robin »

Gimli skrev:Sandman nr. 9 er sat til salg både hos Fantask og Faraos. Fantask gør opmærksom på, at coveret har fået trykt nr. 8 på ryggen. :( Men dog en detalje jeg kan leve med. Nu tror jeg Sandman bliver komplet -fedt.

Så håber jeg at Superman nr. 3 (Action Comics) bliver husket. Men her er mine forhåbninger meget lave.
Så vid jeg kan se, står der også "Den ottende bog" på forsiden, men er ikke sikker.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: RW udgivelser

Indlæg af Robin »

Der står "Ottende Bog" på forsiden og 9 forneden på ryggen, så jeg hos Fantask i går. Batman af
Brian Azzarello og Eduardo Risso med virkeligt fine ting er også kommet!
IMG_0734.JPG
IMG_0734.JPG (30.29 KiB) Vist 4797 gange
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: RW udgivelser

Indlæg af Robin »

Faldt lige over denne tråd, og så sy's jeg den skulle rundes lidt af. Det sidste DC vi fik i denne omgang dér i marts 2020 lige inden covid-19 lagde sin klamme hård over landet, blev "Justice League bog 2. Udbrud!" Så gik der et stykker tid, og så kom der Marvel på det danske marked. Det har så kørt stabilt, så måske har det været svært at samarbejde med RW folkene i det italienske. Ved nogen, hvordan det går med DC i de øvrige nordiske lande? Finland?

IMG_1126.JPG
IMG_1126.JPG (97.69 KiB) Vist 4095 gange

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: RW udgivelser

Indlæg af superboy »

Ser at Absolute Watchmen er utgitt på dansk. Det fine med absolute bøkene er jo formatet, at de er så store. Det er også en fint at de ikke har så mange sider som omnibus. Men er den danske utgaven av absolute Watchmen like stor som de amerikanske? Like høy og bred? Kan ikke huske å ha sett noen anmeldelse av denne.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: RW udgivelser

Indlæg af Antaeus »

superboy skrev: 12. jul 2023, 22:48 Ser at Absolute Watchmen er utgitt på dansk. Det fine med absolute bøkene er jo formatet, at de er så store. Det er også en fint at de ikke har så mange sider som omnibus. Men er den danske utgaven av absolute Watchmen like stor som de amerikanske? Like høy og bred? Kan ikke huske å ha sett noen anmeldelse av denne.
jeg har den danske udgave, den er 32,7 x 21,5 cm.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: RW udgivelser

Indlæg af superboy »

Antaeus skrev: 12. jul 2023, 23:51
superboy skrev: 12. jul 2023, 22:48 Ser at Absolute Watchmen er utgitt på dansk. Det fine med absolute bøkene er jo formatet, at de er så store. Det er også en fint at de ikke har så mange sider som omnibus. Men er den danske utgaven av absolute Watchmen like stor som de amerikanske? Like høy og bred? Kan ikke huske å ha sett noen anmeldelse av denne.
jeg har den danske udgave, den er 32,7 x 21,5 cm.
Da er den mye mindre enn absolute formatet som er 24 x 38. Men litt større enn en omnibus på 19 x 28,7
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: RW udgivelser

Indlæg af Antaeus »

superboy skrev: 13. jul 2023, 07:50
Antaeus skrev: 12. jul 2023, 23:51
superboy skrev: 12. jul 2023, 22:48 Ser at Absolute Watchmen er utgitt på dansk. Det fine med absolute bøkene er jo formatet, at de er så store. Det er også en fint at de ikke har så mange sider som omnibus. Men er den danske utgaven av absolute Watchmen like stor som de amerikanske? Like høy og bred? Kan ikke huske å ha sett noen anmeldelse av denne.
jeg har den danske udgave, den er 32,7 x 21,5 cm.
Da er den mye mindre enn absolute formatet som er 24 x 38. Men litt større enn en omnibus på 19 x 28,7
De 4 cm i højden gør en del når man sammenligner og desuden så er siderne næsten fyldt helt ud både i top og bund i Absolute, mens der er noget mere margin i en Omnibus i bunden, så reelt er forskellen endnu større end bare det ydre format.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: RW udgivelser

Indlæg af Erling Søby »

Vi har fået Watchmen tre gange på dansk! - Alt i alt holder jeg mest af Interpresses udgivelse fra 1989, uden det på nogen måde skal læses som en underkendelse af de andre to. Interpresses er i overstørrelse, trykt på mat papir, håndtekstet og med den oprindelige farvelægning (den blev senere justeret, omend ikke meget). Oversætteren er den fortræffelige Niels Søndergaard, og jeg kan godt lide, at han også har oversat alle de afsluttende kapitelcitater - fx fra Bob Dylans Desolation Row. Det måtte man åbenbart godt dengang. Eller også blev der bare ikke spurgt om det!
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: RW udgivelser

Indlæg af superboy »

Jeg kjøpte dessverre ikke utgavene fra Interpresse, men husker godt at jeg så dem i Danmark. Angrer litt på det nå.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: RW udgivelser

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 13. jul 2023, 20:25 Vi har fået Watchmen tre gange på dansk! - Alt i alt holder jeg mest af Interpresses udgivelse fra 1989, uden det på nogen måde skal læses som en underkendelse af de andre to. Interpresses er i overstørrelse, trykt på mat papir, håndtekstet og med den oprindelige farvelægning (den blev senere justeret, omend ikke meget). Oversætteren er den fortræffelige Niels Søndergaard, og jeg kan godt lide, at han også har oversat alle de afsluttende kapitelcitater - fx fra Bob Dylans Desolation Row. Det måtte man åbenbart godt dengang. Eller også blev der bare ikke spurgt om det!
Jeg kan godt lide forsiderne til Interpresses udgaver fremfor den gule udgave, bl.a. fordi jeg her føler at jeg får en "rigtig forside tegning", mens den anden bliver lidt for enkel for mig. Jeg undersøgte det engang for mange år siden herinde og her var en klar præference for den gule forside.
På Interpresses album står også "Superhelte for voksne" så man ved at man godt må købe den selv om man er voksen... :D

Den danske Absolute udgave er desvære med blankt papir. Jeg har også en amerikansk udgave, som er med mat papir.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: RW udgivelser

Indlæg af Erling Søby »

Jeg foretrækker også Interpresses forsider. Kombinationen af tegnet og malet fungerer ret fint. Det kan ikke være de originale forsider til de 12 hæfter; det må være dem, der er trykt før hvert kapitel i albummene og bøgerne. - Så hvorfra stammer de?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
MarvelMorten
Indlæg: 12
Tilmeldt: 8. jan 2022, 18:11

Re: RW udgivelser

Indlæg af MarvelMorten »

De 6 forsider er fra den franske udgave.
Besvar