DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du købt

Mbund
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. mar 2010, 14:54

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Mbund »

Noname skrev:Batman Hush er blevet genlæst. Den fylder 12 US hæfter og er udgivet på dansk i de 3 viste hæfter:
IMG_1441.JPG
Måden den blev udgivet på, var jo fuldstændig tåbelig - en serie på tolv numre udgivet i tre blade (i to forskellige formater endda) på TRE ÅR!
Fordi jeg, af forskellige årsager, stod af vognen sidst i 2004/begyndelsen af 05, har jeg desværre kun Giga-bladet...

Kunne være rart at få den i en samlet udgave. Hører du Michael G. Nielsen??
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Noname skrev:Så fik jeg læst Soda - nr 1 starter med fuld fart på, og jeg kom helt i tvivl om hvorvidt det rent faktisk var det oprindelige nr 1 der var blevet brugt til det danske nr 1, eller om der var blevet startet med et senere album, men alle de løse tråde blev langsomt samlet så det hele gav mening. I nr 1 bliver man præsenteret for Soda og hans liv og i nr 2 får man oprindelseshistorien til hvorfor han blev betjent. Efter nr 1 og 2 er man som læser klædt på til at eventyrene kan begynde - Jeg ser frem til nr 3!
Soda-1.JPG
Soda-2.JPG

Købte dem begge i sin tid - det var så tydeligt at det var kram...en skam at de ikke fortsatte - men kommer der en 3er siger du?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Dan R. Knudsen skrev:
Noname skrev:Så fik jeg læst Soda - nr 1 starter med fuld fart på, og jeg kom helt i tvivl om hvorvidt det rent faktisk var det oprindelige nr 1 der var blevet brugt til det danske nr 1, eller om der var blevet startet med et senere album, men alle de løse tråde blev langsomt samlet så det hele gav mening. I nr 1 bliver man præsenteret for Soda og hans liv og i nr 2 får man oprindelseshistorien til hvorfor han blev betjent. Efter nr 1 og 2 er man som læser klædt på til at eventyrene kan begynde - Jeg ser frem til nr 3!
Soda-1.JPG
Soda-2.JPG

Købte dem begge i sin tid - det var så tydeligt at det var kram...en skam at de ikke fortsatte - men kommer der en 3er siger du?
Zoom begynder at udgive Soda i 2016 :)
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Mbund skrev:
Noname skrev:Batman Hush er blevet genlæst. Den fylder 12 US hæfter og er udgivet på dansk i de 3 viste hæfter:
IMG_1441.JPG
Måden den blev udgivet på, var jo fuldstændig tåbelig - en serie på tolv numre udgivet i tre blade (i to forskellige formater endda) på TRE ÅR!
Fordi jeg, af forskellige årsager, stod af vognen sidst i 2004/begyndelsen af 05, har jeg desværre kun Giga-bladet...

Kunne være rart at få den i en samlet udgave. Hører du Michael G. Nielsen??
Du har ret, og ligeledes var det uholdbart at udgive en Superman historie (også tegnet af Jim Lee) der også fyldte 12 US hæfter over 1 1/2 år i Superman / Batman bladet i 2005-2006. Selve historierne er dog ganske udmærkede når man har mulighed for at læse dem som en samlet helhed. Mange af historierne er jo lange og derfor er jeg stor tilhænger af de nye udgivelser i bogform hvor historierne bliver samlet i 1 eller 2 bøger indenfor en overskuelig fremtid.
Michael G. Nielsen

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Det var skam ikke med mine gode vilje at Hush blev udsendt på den måde.
Giga lukkede, og den eneste måde jeg kunne få mere Batman ud på, var ved at lave en pocketserie.
RW udgiver Hush i samlet udgave i Italien, men foreløbig ikke i Danmark. Men eftersom de hyppigt laver genoptryk betyder det ikke nødvendigvis at Hush ikke kommer, bare ikke her og nu.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Michael G. Nielsen skrev:Det var skam ikke med mine gode vilje at Hush blev udsendt på den måde.
Giga lukkede, og den eneste måde jeg kunne få mere Batman ud på, var ved at lave en pocketserie.
RW udgiver Hush i samlet udgave i Italien, men foreløbig ikke i Danmark. Men eftersom de hyppigt laver genoptryk betyder det ikke nødvendigvis at Hush ikke kommer, bare ikke her og nu.
Hvis italienerne fortsætter med at trykke nogle af fortsættelserne til Hush vil vi da gerne have disse 8)
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

IMG_1446.JPG
Lidt Batman opvarmning med Gigant nr 11, indtil Batman bog 2 udkommer i morgen. Gigant bladet indeholder Daredevil/Batman fra 1997 og Batman/Daredevil fra 2000. Når to så mørke og dystre superhelte bliver sat sammen kan det kun blive godt 8)
IMG_1447.JPG
eller..?? For satan den første historie er dårlig! Skurkene er Two-Face og Mr. Hyde, og plottet er elendigt og ligeledes er tegningerne.
IMG_1448.JPG
Så bliver det lidt bedre i nr 2 historie, bedre tegninger og bedre plot. Her er det Scarecrow og Kingpin der er på spil. En sjov detalje er at det er en langt mere aktiv Kingpin end vi er vant til, ligesom i de helt gamle dage hvor han selv drønede rundt og var med til al balladen. Vi får også en Kingpin - Batman fight.
IMG_1449.JPG
Meeeeen... de historier kunne godt nok have været lavet bedre.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9867
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Berti Stravonsky »

ItemImage.jpg
Denne her er jeg i færd med at læse. Den er ret god. Udkommer sidst i august måned.
Mbund
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. mar 2010, 14:54

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Mbund »

Noname skrev: Lidt Batman opvarmning med Gigant nr 11, indtil Batman bog 2 udkommer i morgen. Gigant bladet indeholder Daredevil/Batman fra 1997 og Batman/Daredevil fra 2000. Når to så mørke og dystre superhelte bliver sat sammen kan det kun blive godt 8)

eller..?? For satan den første historie er dårlig! Skurkene er Two-Face og Mr. Hyde, og plottet er elendigt og ligeledes er tegningerne.
Jeg synes generelt kvaliteten af forlags-crossovers er ret slatten. Mange af dem der udkom i Gigant fik jeg aldrig læst, fordi tegningerne simpelthen var for grimme! Se fx Tingen her: http://www.faraos.dk/Comic/Katalog/Brug ... ot-t-dot-s. Puha...

Der er dog undtagelser:
Gigant 3 med X-Men/Teen Titans og Batman/Hulk,
Batman/Kaptajn Amerika historien i nr 4,
og den anden (den der er tegnet af Romita Jr.) Punisher/Batman i nr 5,
dem husker jeg alle som gode.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Mbund skrev: Der er dog undtagelser:
Gigant 3 med X-Men/Teen Titans og Batman/Hulk,
Batman/Kaptajn Amerika historien i nr 4,
og den anden (den der er tegnet af Romita Jr.) Punisher/Batman i nr 5,
dem husker jeg alle som gode.
Gigant 3 med X-Men/Teen Titans og Batman/Hulk : X-Men/Teen Titans - Nok den mest efterspurgte crossover ever, og så lige pludselig kom den endelig. Batman/Hulk var også superfed, den fik vi også i s/h i en Supersolo i 1982 da Hulk var på sit højeste herhjemme, men den nye udgave i Gigant var i farver. Gigant nr 3 får min stemme for at være det fedeste crossover hæfte!
Mbund
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. mar 2010, 14:54

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Mbund »

Noname skrev:Gigant nr 3 får min stemme for at være det fedeste crossover hæfte!
Helt enig!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af GoogaMooga »

Købt på loppesjov i dag: Hele historien om MAD, rigt illustreret, engelske udgave fra Box Tree, orig pris £17, VF og min for 75 kr. Troede egentlig, det var billigt, men amazon har den sgu til £3 - okay, nok ikke så pæn som min, og så ryger der fed porto på...

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Der er lidt forskel på den gamle og den nye udgave :D Den nye udgave er indtil videre den største Superman udgivelse på dansk!
DSCN2838.JPG
DSCN2840.JPG
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af GoogaMooga »

Mér loppecirkus i dag, Baru - "Blues" 2 og 3, da jeg ikke kunne huske, om jeg ejede dem allerede, og så en lille Jidéhem sag, som jeg aldrig har set før i VF, #1, formedelst en daler stykket!

Vi fik kun to af de tyve Sofie albums på dansk, men det er mit store håb, at Zoom eller Donovan kunne få mod på at udgive resten. Jidéhem er jo populær med Spirillen, men jeg kan nu bedre li' Sofie! Ellers er der den belgiske intégrale, hvis vi aldrig får mere på dansk.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Her læses:
g1.JPG
Batman Vs Aliens - Tegnet af Bernie Wrightson
g2.JPG
Besvar